AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Jeg har en enkel baby på 3 måneder. Hun er stort sett blid, sover godt på natten, og ok på dagen. Lite skrik eller andre utfordringer. Likevel er jeg sliten. Legger meg ofte i 21-tiden og står ikke opp før 10 ca, så får nok søvn. Men jeg synes alt er så tiltak med en baby. Det å handle og komme seg bort på besøk ol er mer tiltak en kos synes jeg. Føler hun er tung å bære rundt på allerede, masse som må pakkes og forberedes (flaskebaby). Blir utslitt av hver minste tur ut døra omtrent. Trodde jeg skulle ha blitt vandt til det nå. Jeg elsker babyen min og koser meg max med henne, men er bare ja.. sliten. Når blir det bedre? Anonymkode: 5fb84...03d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Når de er rundt 16 år gamle. Anonymkode: c6d61...175 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Jeg syns alt ble bedre da ungen bikka 3 år 🙈 men nå er det klart for ny runde her 😅 Anonymkode: 01786...ddf
Regnbuefisk Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Ved 6-7 mnd syntes jeg det begynte å bli mer kos og ikke bare slit. Da får man gradvis mer og mer kontakt og respons. Nå er han 20 mnd og jeg synes vi har det knallgøy sammen 😊 Bare å fortsette med å legge planer som du synes gjør dagene lettere, så blir det sikkert bedre når han vokser til litt! 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg syns alt ble bedre da ungen bikka 3 år 🙈 men nå er det klart for ny runde her 😅 Anonymkode: 01786...ddf Samme her. Anonymkode: 6474d...ca2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Min er jevngammel med din og jeg synes også det er skikkelig slitsomt. Føler meg så bundet og isolert. Min sover dårligere om natta da og veldig korte dupper på dagtid så jeg har litt søvnmangel i tillegg. Du er ikke alene, var bare det jeg ville si🧡 Anonymkode: 07d93...619 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Mitt eneste tips er: ikke stress så jævlig. Jeg syntes også babytiden var så tiltak hver gang man skulle ut av døra, men ikke stress med det. Bare gjør det, det vokser seg større i hodet enn det er. Anonymkode: 6474d...ca2 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Med første syns jeg ting ble lettere og mer kos når hun bikket 3 mnd. Nå har vi nr 2 som er 5 mnd og jeg er skikkelig sliten. Baby her er også flaskebarn så mye som må forberedes ja. Første ble ammet og hadde en periode med brystvergring rundt denne alderen så akkurat det var ikke lettere når vi var ute av hjemmet (måtte amme i mørkt rom osv). Jeg tror og håper det blir lettere når de bikker 6 mnd. Syns jeg kan huske den perioden (fra ett halvt år til ett år) som veldig kos sist. De begynner å bevege seg, gir mye mer respons, spiser mer fast føde og ja, generellt lettere å ha med rundt (kan bæres på hofta, sitte i sportsdel i vogn). Anonymkode: 85d0c...39c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Rundt 6 mnd blir de litt mer barn og litt mindre baby. Anonymkode: 94058...22d 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Du kan ha noen mangler etter graviditet og fødsel. Kanskje lurt med blodprøver? Følte det på akkurat samme måte og viste seg at nivå av blant annet jern var veldig lavt. Følte meg bedre da det kom på plass. Kanskje verdt et forsøk. Ellers synes jeg alt ble mye enklere rundt 8 mnd. Anonymkode: b410b...a76 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Er det første baby? Tror alle får litt sjokk da, og føler alt av aktiviteter føles mer som stress enn det er verdt. Jeg lover at du venner deg til det etter hvert, og sakte men sikkert blir det den nye hverdagen. Hvis du går en nr 2 vil det mest sannsynlig føles annerledes, da du allerede lever en hverdag med slike hensyn 😊 Anonymkode: 42ef3...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Ved 1,5 årsalderen for min del. Men det var likevel først ved 3-årsalderen at jeg følte livet ble noe mer enn bare barnet mitt. Jeg var alenemor, da. Sørg for å komme deg litt ut etterhvert og vær med andre mennesker, sånn at ikke hele livet dreier seg om barnet ditt. Anonymkode: d2291...dc6 1
boblevann Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Ble bedre rundt året her, men det er er jo ennå stress å handle feks med han (akkurat det er egentlig mye MER stress nå enn da han var baby 😛). Kommer meg sjelden/aldri på skikkelige turer noe sted - særlig ikke til fjells. Jeg må tenke på bleieskift, kluter og kanskje klesskift ennå uansett hvor vi skal. Jeg må planlegge og organisere ift hvil/måltid/leggetid osv ennå. Han er 19 md nå - så selv om det fortsatt er litt styr så synes jeg det er enklere Jeg kjenner han bedre, han er mer forutsigbar, kan til en viss grad prates til osv. Og ikke minst så kan han få en yoghurt eller en rosinbolle i farta, i stede for den forbanna melka 😅😅 Så det er bedre nå. Endret 13. juni 2021 av boblevann 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 Mååå du pakke og styre så mye med ting for å komme deg ut døren da? Du trenger vel bare bleieskift, et lite klesskift og mme/flasker/termos? Dette pakker du på fem min, og plutselig er du utenfor døren og vips vaps vops. Jeg syns også det var stress med førstemann. Men med andremann måtte jeg ut hver morgen og ettermiddag for å hente storebror i bhg. Og det sitter virkelig i hodet. Er akkurat som dørstokkmila når man skal trene, kaste søppel eller lignende. 🙃 Anonymkode: a8d97...72a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 Forstår deg godt! Elska også babyen, men følte samtidig at livet var helt ødelagt😅. Det ble gradvis bedre for hvert år. Nå er barnet 4 og levet leker. Anonymkode: 80902...f6a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 Hver alder har sin sjarm ❤️ husker jeg stresset selv de første månedene med første barnet. Jeg torde ikke amme offentlig, så måtte pumpe og sterilisere flasker, ha med skift.. Jeg har i tillegg litt mild kløe når det gjelder antrekk, så alt måtte matche, ligge ordentlig i stellevesken osv. Når babyen blir litt sterkere, så kan du bære henne på hofta. Det gir mye mer frihet for deg. Når de begynner å smake på ting, er det mye mer gøy å gå tur for du kan kjøpe snacks hun kan ha i vogna. (når hun sitter selv). Når de begynner å gå blir det lettere for deg fordi du slipper å bære hele tiden og du kan faktisk sette ungen ned fordi du trenger begge hender😊 Når de er halvannet år er de utrolig skjønne og utforskende. Da går de gjerne mye mer og er nysgjerrige. Da er det en fryd å gå med de å handle. Når de er to kan man snakke mer med dem ❤️ samtidig er det ofte å bare kle på seg å dra ut. Jeg har en liten gutt på tre mnd nå. Han er også veldig enkel. Men nå stresser jeg ikke like mye med ham som med første, og det er lettere å komme seg ut. Men kjenner mest på det praktiske. Han er jo fortsatt bare tre måneder og må bæres med begge armer for han er tung og han kan bare ligge, så psnn sett blir det jo lettere etterhvert 😊 Anonymkode: 255e6...307 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en enkel baby på 3 måneder. Hun er stort sett blid, sover godt på natten, og ok på dagen. Lite skrik eller andre utfordringer. Likevel er jeg sliten. Legger meg ofte i 21-tiden og står ikke opp før 10 ca, så får nok søvn. Men jeg synes alt er så tiltak med en baby. Det å handle og komme seg bort på besøk ol er mer tiltak en kos synes jeg. Føler hun er tung å bære rundt på allerede, masse som må pakkes og forberedes (flaskebaby). Blir utslitt av hver minste tur ut døra omtrent. Trodde jeg skulle ha blitt vandt til det nå. Jeg elsker babyen min og koser meg max med henne, men er bare ja.. sliten. Når blir det bedre? Anonymkode: 5fb84...03d Trodde du virkelig du skulle føle deg opplagt og full av energi? Du har det jo attpåtil lettere enn de fleste. Sutring.. Anonymkode: a848f...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå