AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Jente på 25 år her. Jeg føler meg skitten og skammer meg etter å ha onanert. Jeg vet det er normalt å onanere. Og jeg vet det ikke er noe å skamme seg over. Men jeg har alltid sett på det som ekkelt og rart. Jeg tror jeg kanskje vet hvorfor. Jeg har ei tante som har i alle år fortalt i selskaper at hun så meg gnikke mot dyner osv og latterliggjort det for alle sammen. Jeg har følt det på som latterliggjøring. Dette forteller hun med mange tilstede under selskaper. Ikke så mye nå lenger, men nå har vi ikke så mye kontakt heller pga koronasituasjonen. Men dette har hun da fortalt og ledd av i selskaper. Dette har foregått siden jeg var ei lita jente. Det førte til at jeg så lenge på dette som unormalt. Jeg har så lyst til å bli kvitt den skammen. Og ikke minst har jeg lyst til å slippe å føle meg skitten. Har også vært på tanken mange ganger at jeg må slutte å onanere pga skammen og at jeg føler meg så skitten, men jeg kan jo ikke slutte pga det. Selvom det mange ganger frister. Hvordan kan jeg bli kvitt skammen? Jeg vil heller ikke føle meg skitten av dette. Anonymkode: db9ab...d78
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Orgasmera mera. Anonymkode: 797fe...3f3 1
Almando Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 For en ekkel tante du har som bringer opp slike ting i selskaper. At hun latterliggjør deg på denne måten er slemt og uverdig. Har du sagt til henne at du syns det er ubehagelig, eller har du tatt det med et smil og blitt med på leken når historien har blitt servert? Skjønner det i så tilfelle, men kanskje hun selv ikke vet hvilken skade hun har påført deg - selv om mennesker med normal selvinnsikt og sosial intelligens burde skjønne at slikt gjør man ikke. Det er helt normalt å onanere. Alle gjør det. Til og med barn kan finne på å gjøre det. Eldre mennesker som ikke lenger er seksuelt aktive. Det er en helt naturlig ting å gjøre og ikke noe du burde skamme deg over. Du er påført denne skammen av et familiemedlem, og du har blitt latterliggjort blant andre mennesker. Kanskje du ikke skal legge så mye verdi i hva denne tanten din tenker, og hva andre eventuelt måtte tenke. Regner med at tanten din har vært seksuelt aktiv og har onanert selv, samt alle andre som måtte latterliggjøre deg. Du tenker vel heller ikke selv om andre at de er tåpelige som onanerer og at de burde slutte med det fordi det er skittent? Nettopp. Det er en del av ens seksualitet. Og du må så klart kutte ut denne tanten eller sette henne på plass. 4
Fioljenta Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 For det første: at din tante har gjort narr av deg på denne måten, er både frekt og dårlig gjort. Og det kan sette stygge spor i et ungt barnesinn. 😥 Du spør hvordan du kan bli kvitt skammen. Det er mulig. Her er en modell jeg har hatt mye glede av: Utløser -> Automatiske negative tanker -> Automatiske følelser -> Korrigerte tanker -> Nye følelser Du kan ikke endre de automatiske negative tankene eller følelsene som kommer fra dem. Men du kan tenke ut noen nye tanker som kan føre til nye følelser. Altså, bestem deg på forhånd for hva du vil tenke om en utløser og gjenta det hver gang de automatiske negative tankene kommer. Og ikke anklag deg selv for de negative tankene. Bare erkjenn at de dukket opp igjen og minn deg selv på de nye. F.eks. Du onanerer -> «Dette er skamfullt. Tanta mi gjorde narr av meg foran alle i familien.» -> Skam -> «Hun skal ikke få bestemme hva jeg mener om onani. Jeg synes det er fint og deilig.» -> Nytelse Det er ikke enkelt å snu gamle tankemønstre. Det krever masse trening. Men Jo mer du trener, jo raskere går det fra utløseren til korrigerte tanker. Og etterhvert vil det bli dine nye automatiske tanker. Jeg heier på deg! Og husk at det er lov å søke hjelp. Det er så verd det. 💜 4
Bummelong Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Gjør det foran henne bare for å erte henne neida. Men det er ikke noe å skamme seg for. Det er naturlig. Folk som gjør narr har mer egne problemer uansett. Hvis det gjør hverdagen din bedre så er det positivt for deg istedet for noe negativt. 1
Gjest ABM Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Drit i tulletankene tanta di plantet og fingre på du!
Tradegy Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Jeg kjenner veldig til skamfølelse. Ble selv kjeftet på da jeg var liten, og dette slo kraftig ut da jeg ble mamma til ei jente. Jeg fikk alvorlig fødselsdepresjon og noe av det tøffeste var å stelle jenta mi. Fikk skikkelige flashbacks og følte meg som en overgriper i stellesituasjonen. Selv har jeg ikke så behov for å onanere jevnlig, men det bunner jo i skam. Husk at dette er tanker som en sexolog kan hjelpe deg med å bearbeide. Når det kommer til tante, ville jeg satt henne på plass. Hun kommer fra en generasjon som for noen kan åpenbare seg som pinlig frigjorte eller ufattelig trangsynte. Men dette er jo ren trakassering. Det er jo smått utrolig om ikke familiemedlemmer har satt henne kraftig på plass for lenge siden....Forsett å bli kjent med deg selv. Jeg ville nok tatt kontakt med noen for å få løst dette og lagt skammen på hylla for godt! 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Tanta di må være sjuk i hue. Unnskyld at jeg sier det, men sånn oppfører man seg ikke! Henge ut en liten jente foran andre mennesker liksom! Hva faen? Det beste du kan gjøre er kanskje å oppsøke noen å prate med om det. Psykolog eller annen terapeut kanskje? Det er så synd at noen voksne skal ødelegge for barn. Anonymkode: 63c6f...86a 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Almando skrev (5 timer siden): For en ekkel tante du har som bringer opp slike ting i selskaper. At hun latterliggjør deg på denne måten er slemt og uverdig. Har du sagt til henne at du syns det er ubehagelig, eller har du tatt det med et smil og blitt med på leken når historien har blitt servert? Skjønner det i så tilfelle, men kanskje hun selv ikke vet hvilken skade hun har påført deg - selv om mennesker med normal selvinnsikt og sosial intelligens burde skjønne at slikt gjør man ikke. Det er helt normalt å onanere. Alle gjør det. Til og med barn kan finne på å gjøre det. Eldre mennesker som ikke lenger er seksuelt aktive. Det er en helt naturlig ting å gjøre og ikke noe du burde skamme deg over. Du er påført denne skammen av et familiemedlem, og du har blitt latterliggjort blant andre mennesker. Kanskje du ikke skal legge så mye verdi i hva denne tanten din tenker, og hva andre eventuelt måtte tenke. Regner med at tanten din har vært seksuelt aktiv og har onanert selv, samt alle andre som måtte latterliggjøre deg. Du tenker vel heller ikke selv om andre at de er tåpelige som onanerer og at de burde slutte med det fordi det er skittent? Nettopp. Det er en del av ens seksualitet. Og du må så klart kutte ut denne tanten eller sette henne på plass. Jeg har gjort begge deler. Først smilte jeg og bare godtok det. Jeg har også sagt i fra flere ganger. Men det går inn det ene øret og ut det andre. Det spiller liksom ikke noe rolle om at hun ikke gjør det så ofte lenger, men jeg vet jo ikke om hun har slutta med det drite. Det spiller i det store og hele ikke noe rolle. For jeg har jo tatt skade av dette. Jeg er ganske sikker på at det er derfor jeg skamme meg så over dette. Ts Anonymkode: db9ab...d78
C8H10N4O2 Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Hva med virkelig å eie det? Altså, når hun setter igang med denne praten, å reagere med "Hva så? Jeg kan gjøre hva jeg vil med min kropp. Tror kanskje du hadde hatt godt av å prøve litt egentid innimellom" Jeg har jobba med barn fra de helt små og opp i småskolen, og sett at mange barn i alle aldre driver med ulike former for selvstimuli. Det er ingenting å skamme seg over. Egentlig burde tanta di skamme seg for å oppføre seg idiot. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Herregud så ekkel og asosial tante du har! Sett henne kraftig på plass neste gang. Si det fremstår på kanten til overgriperatferdsaktig å snakke så gjentakende og mye om barns forhold til kropp, og det i selskaper. Ei det, og si at dette husker ikke du - men det er virkelig drøyt å samtale om denslags og du vil ha deg frabedt snakk om barn på den måten. Anonymkode: 2a587...c6b
K.A. Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har ei tante som har i alle år fortalt i selskaper at hun så meg gnikke mot dyner osv og latterliggjort det for alle sammen. Jeg har følt det på som latterliggjøring. Dette forteller hun med mange tilstede under selskaper. Ikke så mye nå lenger, men nå har vi ikke så mye kontakt heller pga koronasituasjonen. Men dette har hun da fortalt og ledd av i selskaper. Dette har foregått siden jeg var ei lita jente. Det der er bare ikke greit. Jeg skjønner at det sikkert er flaut å ta det opp med henne, men det må du uansett gjøre: si til henne at du vil hun skal kutte ut. Makan til oppførsel. Edit: ser du skriver at du har sagt fra flere ganger, men at skaden allerede er gjort. Og det er jo sant. Jeg har ikke noe å tilføye, egentlig, bortsett fra at jeg kjenner jeg blir sint når jeg leser dette. Endret 13. juni 2021 av K.A. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 Du kan fortelle din tante at det er helt normal adferd hos barn. Gutter går med hånda godt plantet i underbuksa i årevis og jenter det samme + gnir seg mot ting. Du må begynne å tenke på dette på en annen måte. Det tar litt tid, men du kan bli kvitt disse tankene. Du har ingenting å skamme deg over. Din tante derimot... Anonymkode: bae8e...4c6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jente på 25 år her. Jeg føler meg skitten og skammer meg etter å ha onanert. Jeg vet det er normalt å onanere. Og jeg vet det ikke er noe å skamme seg over. Men jeg har alltid sett på det som ekkelt og rart. Jeg tror jeg kanskje vet hvorfor. Jeg har ei tante som har i alle år fortalt i selskaper at hun så meg gnikke mot dyner osv og latterliggjort det for alle sammen. Jeg har følt det på som latterliggjøring. Dette forteller hun med mange tilstede under selskaper. Ikke så mye nå lenger, men nå har vi ikke så mye kontakt heller pga koronasituasjonen. Men dette har hun da fortalt og ledd av i selskaper. Dette har foregått siden jeg var ei lita jente. Det førte til at jeg så lenge på dette som unormalt. Jeg har så lyst til å bli kvitt den skammen. Og ikke minst har jeg lyst til å slippe å føle meg skitten. Har også vært på tanken mange ganger at jeg må slutte å onanere pga skammen og at jeg føler meg så skitten, men jeg kan jo ikke slutte pga det. Selvom det mange ganger frister. Hvordan kan jeg bli kvitt skammen? Jeg vil heller ikke føle meg skitten av dette. Anonymkode: db9ab...d78 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor tanta di måtte fortelle dette til alle når det var selskap? Hvordan reagerte de andre? Og hva med foreldrene dine? Jeg er tante selv og ville aldri utlevert tantebarna mine på den måten. Anonymkode: da04d...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har gjort begge deler. Først smilte jeg og bare godtok det. Jeg har også sagt i fra flere ganger. Men det går inn det ene øret og ut det andre. Det spiller liksom ikke noe rolle om at hun ikke gjør det så ofte lenger, men jeg vet jo ikke om hun har slutta med det drite. Det spiller i det store og hele ikke noe rolle. For jeg har jo tatt skade av dette. Jeg er ganske sikker på at det er derfor jeg skamme meg så over dette. Ts Anonymkode: db9ab...d78 Normalt oppegående mennesker vil reagere på henne og ikke like det. Hadde jeg hørt på tanta di ville jeg sagt "sitter du her å utleverer niesen din på denne måten? Kanskje du kan begynne å fortelle om hvor ofte du onanerer istedenfor? Anonymkode: da04d...a1a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 Å utlevere andres seksualitet på den måten er en form for overgrep. Har selv opplevd det, og det var ydmykende og skamfult. Anonymkode: da04d...a1a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #17 Skrevet 13. juni 2021 For det første, tanten din er enten så selvopptatt at hun ikke evner å forstå hvor upassende hennes oppførsel er og hvor stor skade det kan få, eller så liker hun å påføre andre smerte. Uansett, kutt henne ut av livet ditt. For det andre, selvstimulering er helt vanlig blant barn. Da jeg var 8 stimulere jeg meg selv med en dokke. Så ble jeg plutselig bekymret for at jeg kunne bli gravid, og tusla ned for å spørre moren min om det var mulig for en 8 åring å bli gravid med en dokke. Etter å ha blitt fortalt at nei, det er ikke mulig, så tusla jeg opp tilbake på rommet mitt og fortsatte. Takk gud for at min mor aldri har fortalt andre om det 😅 Mitt råd til deg er, som en annen nevnte, å være forberedt med positive tanker som du skal tenke etter at du har onanert. Ikke bry deg så mye om at de negative følelsene og tankene kommer. Noter at de kommer, også fokuserer du på de gode tankene. Tanker lager stier i hjernen, og jo mer visse tanker kommer, jo med nedtråkket blir disse stiene. Målet med denne øvelsen er å lage nye stier til positive tanker så stiene til de negative tankene kan gro over. Da vil de komme sjeldnere og med mindre kraft, mens de positive tankene vil komme hyppigere. Til slutt vil de komme automatisk, og de negative tankene vil slutte å dukke opp i det hele tatt. Anonymkode: 0df31...581
Morpheus Skrevet 14. juni 2021 #18 Skrevet 14. juni 2021 Få deg en kjæreste, onaner sammen og få nye positive ting du forbinder med onani. Hos meg til kaller det gode minner.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Skrevet 14. juni 2021 Bestill time hos sexolog, for både deg og tanta di. Hun trenger å settes på plass av noen utenforstående, selv om foreldrene dine burde vært på banen fra første stund. Anonymkode: 0e35a...fb8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå