AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Klassekontaktene her skrev et innlegg på Facebook for trinnet til et av barna mine at de ønsker 200 kroner fra hver elev for å kjøpe avslutningsgaver til kontaktlærerne etter tre år på ungdomsskolen. Det fortjener lærerne, skrev de. Jeg synes det er både småfrekt og uhørt! Det er nærmere 6000 kroner pr klasse og hører ingen steds hjemme! Man får en flott blomsterbukett til 300 f eks. Alle har ikke 200 kroner ekstra til sånt! Kjenner jeg også er litt lei sånn type foreldre, jeg får litt følelsen av at de skal være litt bedre enn andre, gå foran, bestemme, vise hvor flinke de er selv. Sånne som alltid kan hjelpe til med kjøring til skoleturer i skoletiden, som alltid melder seg frivillig, som bestemmer at såpass må vi gjøre, osv, som faktisk er veldig flinke, men som også liker å vise oss andre at de er det.. Anonymkode: e44e3...cda 20
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Har lærere lov til å ta imot så dyre gaver da? Trodde det var en del regler rundt sånt. Jeg tenker også at blomster kanskje burde være ok, kanskje en liten symbolsk gave ved siden av + kort som alle elever har skrevet på, altså noe mer personlig heller enn noe dyrt. Anonymkode: 8f981...b5f 11
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Enig med deg, ts. Si nei. Anonymkode: a8889...364 10
Stoltskeiv Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Enig! Mye bedre å bare kjøpe en liten oppmerksomhet i form av blomster 😄 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 200 pr. elev?? jøss, det var mye. Hadde da holdt lenge med en 50-lapp. Helt enig med de over, blomster og kanskje noe annet ved siden av holder i massevis. Joda, lærerne fortjener oppmerksomhet , men det får da være måte på. Anonymkode: f0538...e64 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Så mye har vi ikke lov å ta imot. Kort og blomster er flott. Og - ikke glem faglærerne. Kort og en rose, f.eks. Kort er det viktigste. Anonymkode: 6ef8a...eb7 12
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klassekontaktene her skrev et innlegg på Facebook for trinnet til et av barna mine at de ønsker 200 kroner fra hver elev for å kjøpe avslutningsgaver til kontaktlærerne etter tre år på ungdomsskolen. Det fortjener lærerne, skrev de. Jeg synes det er både småfrekt og uhørt! Det er nærmere 6000 kroner pr klasse og hører ingen steds hjemme! Man får en flott blomsterbukett til 300 f eks. Alle har ikke 200 kroner ekstra til sånt! Kjenner jeg også er litt lei sånn type foreldre, jeg får litt følelsen av at de skal være litt bedre enn andre, gå foran, bestemme, vise hvor flinke de er selv. Sånne som alltid kan hjelpe til med kjøring til skoleturer i skoletiden, som alltid melder seg frivillig, som bestemmer at såpass må vi gjøre, osv, som faktisk er veldig flinke, men som også liker å vise oss andre at de er det.. Anonymkode: e44e3...cda Kjære vene patetisk det soste du skriver, hva med å heller tenke så fint de stiller opp Anonymkode: 8b077...413 6
little fairy Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Det var hinsides! Jeg tenker det bør holde med maks 500kr. Kanskje 1000kr dersom de har hatt samme lærer hele barneskolen. Hva har de tenkt å kjøpe da? Fult servise eller reisegavekort? Endret 13. juni 2021 av little fairy 5
Sola de Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klassekontaktene her skrev et innlegg på Facebook for trinnet til et av barna mine at de ønsker 200 kroner fra hver elev for å kjøpe avslutningsgaver til kontaktlærerne etter tre år på ungdomsskolen. Det fortjener lærerne, skrev de. Jeg synes det er både småfrekt og uhørt! Det er nærmere 6000 kroner pr klasse og hører ingen steds hjemme! Man får en flott blomsterbukett til 300 f eks. Alle har ikke 200 kroner ekstra til sånt! Kjenner jeg også er litt lei sånn type foreldre, jeg får litt følelsen av at de skal være litt bedre enn andre, gå foran, bestemme, vise hvor flinke de er selv. Sånne som alltid kan hjelpe til med kjøring til skoleturer i skoletiden, som alltid melder seg frivillig, som bestemmer at såpass må vi gjøre, osv, som faktisk er veldig flinke, men som også liker å vise oss andre at de er det.. Anonymkode: e44e3...cda Du kunne holdt deg til første delen av innlegget ditt, så skulle du fått medhold av meg. Siste del, kunne du spart deg for. Det kalles å stille opp for barna sine. Er faktisk de samme som alltid stiller opp for folk som tydeligvis deg ikke gidder. 19
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Jeg har aldri opplevd at lærere får overlevert gaver til flere tusen kroner. Det er jo helt sjukt, og jeg vil anta at læreren ville få prestasjonsangst og bli flau over noe sånt. Det er noe misforstått dette med at det skal være overdådige gaver Anonymkode: dadbb...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Ironien i at klassekontaktene er villige til å gi påskjønnelsen arbeidsgiver nekter å gi lærerne. Anonymkode: bfaef...983 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 oi! Så mye gir ikke vi. Vi samler inn 20 - 50 kr fra hver og kjøper en blomst og kort Anonymkode: badf6...4b2 3
GammelKaktus Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 Høres rart ut, her setter de som kan over det de ønsker, det er som regel de samme som setter over penger men sånn er det. Vi kan ikke sette slike krav, 200 pr elev er jo helt ekstremt. Her bruker vi rundt 500 kroner på en blomst hvert år som en avslutningsgave. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 Sola de skrev (4 minutter siden): Du kunne holdt deg til første delen av innlegget ditt, så skulle du fått medhold av meg. Siste del, kunne du spart deg for. Det kalles å stille opp for barna sine. Er faktisk de samme som alltid stiller opp for folk som tydeligvis deg ikke gidder. Har du tenkt på at en del av oss stiller opp der vi kan? Verken jeg eller faren kan stille opp på dagtid, men vi bidrar mer enn de fleste på barnas fritidsaktiviteter. Jo da, en del bidrar mer enn andre og noen bidrar svært lite. Men det kan faktisk være sånn at du som en besserwisserforelder ikke ser hele bildet. Jeg kan pga jobb og reisevei ikke bidra med ting som foregår i skoletiden eller tidlig på ettermiddagen, men jeg bidrar med andre ting. Og jeg synes ofte slike klassekontakttyper har en tendens til å ha en hoven holdning ovenfor andre. De er flinke som stiller opp, men ikke døm andre som ikke kan pga jobb. Er bare det som er poenget mitt. Anonymkode: e44e3...cda 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 Det blir muligens skatteplikt hvis gaven er over kr. 5 000,-. Anonymkode: 3f259...d30 1
Sola de Skrevet 13. juni 2021 #17 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du tenkt på at en del av oss stiller opp der vi kan? Verken jeg eller faren kan stille opp på dagtid, men vi bidrar mer enn de fleste på barnas fritidsaktiviteter. Jo da, en del bidrar mer enn andre og noen bidrar svært lite. Men det kan faktisk være sånn at du som en besserwisserforelder ikke ser hele bildet. Jeg kan pga jobb og reisevei ikke bidra med ting som foregår i skoletiden eller tidlig på ettermiddagen, men jeg bidrar med andre ting. Og jeg synes ofte slike klassekontakttyper har en tendens til å ha en hoven holdning ovenfor andre. De er flinke som stiller opp, men ikke døm andre som ikke kan pga jobb. Er bare det som er poenget mitt. Anonymkode: e44e3...cda Tror du ikke disse foreldrene som er klassekontakter har jobber å gå til med reisevei de også? De får likevel hjulene til å gå rundt. At du er fanget i tidsklemma og kanskje har litt dårlig samvittighet?, gjør det ikke greit å snakke ned dem som får til tidskabalen og klarer å sjonglere både det ene og det andre. 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #18 Skrevet 13. juni 2021 Sola de skrev (6 minutter siden): Tror du ikke disse foreldrene som er klassekontakter har jobber å gå til med reisevei de også? De får likevel hjulene til å gå rundt. At du er fanget i tidsklemma og kanskje har litt dårlig samvittighet?, gjør det ikke greit å snakke ned dem som får til tidskabalen og klarer å sjonglere både det ene og det andre. Enig Anonymkode: 8b077...413
Hengebuksvinet Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 200kr er kanskje litt voldsomt, men har aldri opplevd å ikke få en litt ordentlig gave når jeg sender videre 10. klassinger. Har fått sett med smykke og armbånd, plommetre, kopp med privat hilsen, t-skjorte og perlearmbånd. Forventer ingenting, men blir veldig glad for et kort med hilsen fra elevene. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 Helt hårreisende, max 50 kr, per elev hadde holdt i massevis. Anonymkode: 6a383...14b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå