Gå til innhold

BH'er fra Change

Bingo Bongo

Anbefalte innlegg

Jeg synes Change i hovedsak er bra, men nå har de blitt såpass dyre at jeg virkelig forventer kvalitet om jeg skal kjøpe derfra. Noen av mine favorittBH-er kommer derfra, men har også vært borti enkelte som har vært dårlig designet (skarpe, stikkende kanter f.eks). Majoriteten av BH-ene mine fra Change utvider seg faktisk mye mindre over tid enn hva BH-ene fra Freya gjør, så det er en dårlig idé å kjøpe litt for liten og satse på at det skal gå seg til.

Betjeningen har alltid vært hyggelig og hjelpsom, men jeg ble også anbefalt en størrelse som var akkurat litt for liten i omkrets. Jeg kan egentlig ikke skylde for mye på dem, for de kan tross alt bare se hvordan det ser ut utenfra - trekke litt i stropper her og der for å sjekke - men du er den eneste som kan vite hvordan BH-en føles på kroppen.

Jeg er egentlig mellom to størrelser, og da skal man liksom alltid gå ned, men jo mindre omkrets man har under brystene, jo mindre stoff er det i båndet på BH-en. Derfor kan folk med reell omkrets på f.eks 98 ofte gå ned både en og to størrelser i båndet, fordi mer stoff rundt ryggen = mer stretchy BH. Nær bunnen av skalaen er det mindre å gå på.

70I kjennes ut som en tvangstrøye på meg. Den er ikke så trang at jeg sliter med å få den på, eller at den gnager seg inn og lager synlige valker, men jeg kjenner at jeg blir nummen i kroppen av den, sliter med å løfte armene,  og får veldig tydelige merker og gnagsår etter litt tid. 75H sitter derimot perfekt, og mesteparten av støtten kommer fortsatt fra båndet i denne størrelsen. Den flytter ikke på seg i løpet av dagen, og oppleves fortsatt som ettersittende, bare at her får blodet plutselig strømme mer fritt 😄

Noen ganger kan BH-en være litt mindre pga. mindre stretch i materialet du har valgt, men når du har 3 forskjellige og alle oppleves som for trange rundt tyder det på at du bør opp i omkrets (og sannsynligvis ned en cup-størrelse samtidig slik at du får samme cup, men mindre omkrets i båndet).

Kjøp en extender, eller fest BH-ene rundt en stolrygg og la dem henge der en god stund for å utvide litt. Neste gang kjøper du noe som sitter mer behagelig, men husk at det alltid lønner seg å prøve minst 2 forskjellige størrelser av samme BH. Den riktige størrelsen er alltid den som sitter best på kroppen -  ikke alltid den du er på papiret (selv om det ofte er sammenfallende).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk til alle som deler sine erfaringer, og spesielt takk til Antlers for gode tips! 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler å sjekke ut A Bra That Fits (Google det) OG SÅ kan du bestemme dem for om bh'ene til change passer deg. Høres ut som du har helt feil størrelse og det har de aller fleste.. 

Anonymkode: e5d10...9e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...