Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?

skruf

Anbefalte innlegg

Idag har jeg på meg Fredric Malle Eau de Magnolia. Min smak i parfyme går i hovedsak i retning floral orientals og krydrete dufter. Akvatiske og veldig lette, friske dufter kan jeg vanligvis ikke noe med.

Men jeg har en soft spot for grønne, chypreaktige dufter. Faktisk er det to slike dufter som er blant mine absolutte  favoritter (Chanel Cristalle og Cartier Baiser Vole), selv om smaken min altså går i en helt annen retning.

Jeg ergrer meg voldsomt over at jeg ikke fikk kjøpt meg en flaske av Ann Gerards Perle de Mousse før den gikk ut av produksjon, og er stadig på jakt etter gode alternativer til den. Den siste uken har jeg testet Lazy Sunday Morning, som lener litt i den retningen (selv om den ikke akkurat faller i kategorien grønn chypre), og nå altså Eau de Magnolia. Jeg noterer meg med interesse at flere av omtalene på fragrantica trekker frem både Cristalle og Baiser Vole som dufter med samme vibe som Eau de Magnolia.

Jeg skal teste både Lazy Sunday Morning og Eau de Magnolia  noen dager til, men tror nok jeg ender med å investere i en av dem til våren.

Omtalt her, og selv sier produsenten:

"The result is a fresh chypre, an extraordinarily transparent and very natural smelling note, animated by a somber base (vetiver, patchouli) that gives it a touch of mystery. A timeless summer perfume. "

magnolia

Endret av Marcie
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heydayotheinterweb skrev (5 timer siden):

Svette & fyll!
Is there any other way?

du har veldig kjedelig humor 😴

Anonymkode: 5b009...70b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lucille skrev (6 timer siden):

denne fikk jeg i posten i går, men for en nedtur! den er helt nydelig, men så svak på meg at jeg kan nesten ikke kjenne den. Særlig i åpningen, det bedret seg litt i drydown.

Oj. Såpass ja. Det er vel litt det Jo Malone er kjent for, å være svak. Men denne syns jeg det var litt futt i. Men så hadde jeg 6 sprut au da😄😄synd den var veldig svak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miqura living musk idag og. Fikk den i goodiebox og testa den først i går. Men den lukter jo så innmari godt da 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotehøna_21 skrev (1 time siden):

Oj. Såpass ja. Det er vel litt det Jo Malone er kjent for, å være svak. Men denne syns jeg det var litt futt i. Men så hadde jeg 6 sprut au da😄😄synd den var veldig svak

haha kanskje bare jeg som er for forsiktig! En vane som henger igjen fra ungdomstida med Poison og Loulou! da lærte jeg meg å trykke så forsiktig at jeg bare får en halv sprut!

Jeg prøvde Jo Malones Scarlet Poppy tidligere i uka, og hadde samme problemet med den 😞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (2 timer siden):

Vintage Christian Dior Poison. Tuberose, patchouli

s-l640.jpg

Har du kjøpt den vintage? eller hatt den hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (1 time siden):

Har du kjøpt den vintage? eller hatt den hele tiden?

Eg kjøpte den på Ebay for nokre år sidan, trur den er frå nittitalet eingong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (2 timer siden):

Eg kjøpte den på Ebay for nokre år sidan, trur den er frå nittitalet eingong

jeg har lyst å kjøpe vintage YSL Paris og Rive Gauche, men får meg ikke helt til å gjøre det. Redd for å bli lurt, redd for at den skal være ødelagt, vanskelig å vite årstall ift reformuleringer...

Men jeg kjøpte nettopp decants av dem for å mimre litt, og det var en solid nedtur, så har veldig lyst på en flaske fra 90-tallet av hver...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg Diptyque Eau Duelle på den ene armen, og Indult Tihota på den andre , for å sammenligne. Foretrekker nok den siste, så jeg er glad jeg ikke kjøpte Eau Duelle i full størrelse for et par uker siden, uten å forfølge vaniljesporet litt nærmere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2022 at 9:37 AM, lin said:

Armani Si

32386E9B-5EB7-4505-997C-3A4D10FD2EDD.jpeg

Den er veldig god. Brukte den før. Men den koster en god del. 

Jeg har Christina Aguilera parfyme for 99 kr på meg. Lukter kvalitet av den, synes jeg. Men savner Si - GIORGIO ARMANi. Den duften er fantastisk. Men den er kostbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er visst på eit patchouli-kick for tida...Rihanna Reb'l Fleur. Fruitchouli med ananasnotar i toppen

929973.jpg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lucille skrev (22 timer siden):

haha kanskje bare jeg som er for forsiktig! En vane som henger igjen fra ungdomstida med Poison og Loulou! da lærte jeg meg å trykke så forsiktig at jeg bare får en halv sprut!

Jeg prøvde Jo Malones Scarlet Poppy tidligere i uka, og hadde samme problemet med den 😞

Tja. Er vel ikke bra å lukte for mye heller men😄 huden min drikker parfyme omtrent så tar på et par ekstra🙊 var vel mer futt i parfymene før kanskje .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

favorittparfymen idag💗

den lukter meg🤗

image.thumb.png.bd513692baea3b79e7a3e0575aed66f9.png

Viva La Juicy fra Juicy Couture er den perfekte blandingen av søtt og friskt. Denne parfymen åpnes med toppnotene av villbær og saftig mandarin. Hjerte notene inkluderer en blomst blanding av kaprifolje, gardenia og jasmin, mens basen av noter består av en gourmet Rhapsody av rav, karamell, vanilje, sandeltre og praline. Viva La Juicy legger vekt på både komfort og stil.

Endret av flusa
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png.d97fc6fc0827acbd9be7cc6fdeb4d7a3.png

Veldig fluffy og behagelig, en sånn myk og koselig duft som ikke er for mye på noe vis. En slags lett høstduft. 

Testet den i dag, tror den må på ønskelisten.

Endret av Elle Melle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...