Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?

skruf

Anbefalte innlegg

Replica Sailing Day idag. Er vanligvis ikke begeistret for akvatiske noter, men denne er helt ok. Liker det salte, litt sjøgressaktige, minner litt om Hermes Merveilles-serie der det er mye sjøsaltnoter. Litt mer mandig enn jeg er komfortabel med, og veldig lett. Nesten bort nå, tre-fire timer etter at jeg tok den på. Det blir nok ikke kjøp av full flaske.

Sailing Day Maison Martin Margiela for women and men

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Britney spears - Fantasy. Får alltid litt dilla hver gang jeg tar den på igjen, så da bruker jeg den i mange dager 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autumn Vibes

En relativt ny Replicaduft. Lovende åpning, men skifter fort til en litt tørr sedertreduft som det går 13 av på dusinet. Jeg liker det jo, men det blir litt kjedelig kanskje... en time senere er den litt mykere.

Autumn Vibes Maison Martin Margiela for women and men

Endret av Marcie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ambre Chromatique fra Maison Crivelli

Denne overrasket stort. Kjøpte en sample, men hadde egentlig ikke de største forhåpninger. Nå sitter jeg her med fingeren på kjøpeknappen. Nydelig duft med røykelse, pepper, og en frisk-ish drydown med benzoin, rav og bourbonvanilje. Den minner meg om en annen, men jeg klarer ikke komme på hvilken... Jeg tror jeg går på en (dyr) smell i løpet av kvelden 😇

Skjermbilde 2022-10-27 kl. 18.54.57.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (På 25.10.2022 den 21.36):

fikk et discovery set med Replica-dufter i posten idag:

Maison Margiela Replica Memory Box 10 x 2ml

Starter med å teste Springtime in a Park fra 2019. Førsteinntrykk - en behagelig blomsterduft som er lett å bære og lett å like. Spørsmålet er om den har noe ved seg som fester seg i minnet? Den har ingenting ved seg som irriterer - verken på en interessant måte, eller på hater-det-måten. Det er jo ikke verst, for jeg misliker jo de aller fleste nye parfymer jeg tester :Knegg:. Men spørsmålet er om den er for lite original - den minner meg om en annen duft som jeg ikke greier å plassere i farten. Noe med liljekonvall.

Maison Margiela Replica Springtime in a Park Eau de Toilette - 30ml

Hvor kjøpte du det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet til Replica Bubble Bath i samplesettet mitt. Førsteinntrykket er at dette lukter intenst boblebad, så sånn sett er det jo svært vellykket. Problemet er at det lukter billig, syntetisk boblebad av den typen grandtantene mine kjøpte i sånne ferdigpakkede gavesett til jul. Type Fenjal 🤮

Hater den!

Bubble Bath Maison Martin Margiela for women and men

Endret av Marcie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmekontor idag, så da kan jeg ta på en ny parfyme hver fjerde time :Knegg: Den fæle Bubble Bath fra kl 8 er heldigvis mer eller mindre borte, og nå har jeg tatt på By the Fireplace. Det var noe helt annet! Åpner med en helt fascinerende note av grillet marshmallow og nøtter og røyk. Elsker det!

Maison Margiela Replica By the Fireplace Perfume Review

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malassezia Furfur skrev (17 timer siden):

Ambre Chromatique fra Maison Crivelli

Denne overrasket stort. Kjøpte en sample, men hadde egentlig ikke de største forhåpninger. Nå sitter jeg her med fingeren på kjøpeknappen. Nydelig duft med røykelse, pepper, og en frisk-ish drydown med benzoin, rav og bourbonvanilje. Den minner meg om en annen, men jeg klarer ikke komme på hvilken... Jeg tror jeg går på en (dyr) smell i løpet av kvelden 😇

Skjermbilde 2022-10-27 kl. 18.54.57.png

Hvor kjøpte du en sample? 😀 kunne tenkt meg å teste ut denne sjæl☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (18 minutter siden):

Hjemmekontor idag, så da kan jeg ta på en ny parfyme hver fjerde time :Knegg: Den fæle Bubble Bath fra kl 8 er heldigvis mer eller mindre borte, og nå har jeg tatt på By the Fireplace. Det var noe helt annet! Åpner med en helt fascinerende note av grillet marshmallow og nøtter og røyk. Elsker det!

Maison Margiela Replica By the Fireplace Perfume Review

Den er helt nydelig!!❤️ gleder meg til skikkelig kulde og den der🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rotehøna_21 skrev (19 minutter siden):

Hvor kjøpte du en sample? 😀 kunne tenkt meg å teste ut denne sjæl☺️

Lucky Scent - klikket den med i en større bestilling litt på måfå, og den endte med å være den beste 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (41 minutter siden):

Denne er dritgod. Prøv også Atelier Des Ors sin "Lune Féline". Litt mindre søt, men litt mer sexy og sofistikert versjon av Fireplace. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malassezia Furfur skrev (På 28.10.2022 den 12.55):

Denne er dritgod. Prøv også Atelier Des Ors sin "Lune Féline". Litt mindre søt, men litt mer sexy og sofistikert versjon av Fireplace. 

takk for tips, det er notert!!!!  virker veldig interessant. Ser de har den på luckyscent, så da kan jeg bestille en tester der. Men er den tilgjengelig i norske parfymerier for testing?

Endret av Marcie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (43 minutter siden):

takk for tips, det er notert!!!!  virker veldig interessant. Ser de har den på luckyscent, så da kan jeg bestille en tester der. Men er den tilgjengelig i norske parfymerier for testing?

Jeg testet den hos Fredrik&Louisa i Kristiansand (Markens) før jeg kjøpte. De har den muligens i noen av de andre F&L-butikkene også. Ellers ser jeg mange selger samples på finn.no. Her feks. 

Endret av Malassezia Furfur
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...