Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?

skruf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag har jeg denne på høyre hånd:

Prada Infusion d’Iris Absolue flacon

og denne på venstre: 

Prada Infusion d'Iris fragrance packaging

Jeg tenker på dem som en edt og en edp av samme duft, men Infusion d'iris er faktisk en edp (det overrasker meg, for den er så lett), så absolue er i prinsippet en annen duft. Jeg hadde tenkt å selge EdP'en da jeg kjøpte Absolue, men jeg elsker iris, så det er jo bare tull å ikke beholde begge.

Endret av Marcie
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg tak i en flaske av en av favorittene igjen. Beths har vært utsolgt i lange tider, men nå var den kommet på lager. Perfekt høstparfyme.

Edit: Noen som har prøvd Extrait-versjonen? Er den "mer av det samme", eller helt annerledes?

Bdk-Parfums-Gris-Charnel-edp-100ml.jpg

Endret av Malassezia Furfur
spørsmål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png.ee42935fc36d8039ae12ae378b6c3783.png

En av favorittene om høsten. En vanilje som ikke er søt, med hint av barskog. Ikke den sjangeren parfyme jeg vanligvis liker, men en vareprøve som etter litt bruk viste seg å være verd å skaffe seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lovet meg selv en premie når jeg når et mål jeg har satt meg i høst, og det skal være en ny parfyme. Så jeg driver og tester mye for tiden.

Idag ble det no 5 l'eau, en modernisering av no 5 -  litt på impuls, for jeg har testet den før og avfeid den, men likevel:

Chanel - No 5 L'Eau edt 35ml

Jeg husker jeg testet den da den var ny, og tenkte at den ikke var interessant for meg, når jeg allerede har både no 5 Eau Premiere, som i seg selv er en modernisering av no 5,  pluss la grand dame no 5 herself.

Men jeg tror jeg må revurdere, for jeg sitter her og sniffer og snuser og kunne spist opp mitt eget håndledd, så nydelig er den. Jeg kjenner jo igjen no 5 som ligger og der i bunnen og nynner, men mykt og lett og uten aldehyder. Og på toppen, istedet for aldehydene, ligger det noe litt sitrusaktig, men krydret. 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg avfeide den i 2016, for den er virkelig godt komponert. Kanskje jeg setter ekstra pris på Chanelkvaliteten som kontrast etter x antall flate, uinteressante tester de siste ukene?

Jeg har hatt litt problemer med å skille L'eau fra Eau Premiere - er de liksom en lettere og en lettest versjon av Chanel no 5?

Leste noen kommentarer på fragrantica, og der er det en som har brukt begge over tid, som peker på at der Eau premiere er mer pudrete irisnoter, er det mer rose og sitroner i L'eau, og ikke noe pudder, og det er en ganske spot on beskrivelse tror jeg.

Jeg tror denne må på kjøpe-listen min.

Endret av Marcie
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt denne🤗

Er sååå frisk og deilig,hadde glemt den i parfymeskuffen i maaaange år..trodde den var blitt dårlig,men det er den altså ikke.

Lukter som ny🤗

image.png.aacfbcac58485849892e4eb33a257c11.png

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_Sunshine* skrev (På 10.10.2022 den 23.20):

Har en tolv milliliters flaske av denne som var med i et discovery sett som jeg kjøpte for en god stund siden som jeg brukte i dag. Selv om jeg ikke har prøvd den så veldig mange ganger, så vet jeg allerede nå at jeg er nødt til å skaffe meg en full size av denne etter hvert. Søt og blomstrete, men overhodet ikke kvalmende søt eller tung på noe vis.

Hvorfor må jeg forelske meg i sånne dyre parfymer hele tiden?! 😅 Har heldigvis en god del igjen i testeren enda, slik at jeg rekker å spare til en full size. 😂👌🏼

E9F22E82-83C5-4BF7-B02F-7496E30C7CFC.jpeg

Jeg E L S K E R denne parfymen! Har 50ml flaske og bare en liten skvett igjen, så den står på ønskelista mi til jul❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 10ml av Tinhare fra Le Couvent etter å ha lest mye om den i denne tråden, og det ble full forelskelse🥰 Så nå når Kicks har kampanje på parfymer+jeg hadde 3 rabattkuponger på tilsammen 150kr så var jeg snar til å kjøpe ei 50ml flaske ❤️

https://www.kicks.no/le-couvent-maison-de-parfum/conscious/vegan-formula/vegansk-parfyme/parfums-remarquables-tinhare-edp-50-ml

Tinharé Le Couvent Maison de Parfum for women and men

Le Couvent Maison de Parfum
m.718.jpg

main accords
vanilla
woody
citrus
white
Endret av skruf
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_Sunshine* skrev (På 10.10.2022 den 23.20):

Har en tolv milliliters flaske av denne som var med i et discovery sett som jeg kjøpte for en god stund siden som jeg brukte i dag. Selv om jeg ikke har prøvd den så veldig mange ganger, så vet jeg allerede nå at jeg er nødt til å skaffe meg en full size av denne etter hvert. Søt og blomstrete, men overhodet ikke kvalmende søt eller tung på noe vis.

Hvorfor må jeg forelske meg i sånne dyre parfymer hele tiden?! 😅 Har heldigvis en god del igjen i testeren enda, slik at jeg rekker å spare til en full size. 😂👌🏼

E9F22E82-83C5-4BF7-B02F-7496E30C7CFC.jpeg

Hvor fikk du tak i tester hen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Jeg E L S K E R denne parfymen! Har 50ml flaske og bare en liten skvett igjen, så den står på ønskelista mi til jul❤️

Tror jammen meg jeg skal sette den opp på ønskelista til jul jeg også, selv om det er heller tvilsomt at jeg får den. Tror familien synes jeg har nok parfymer. 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (32 minutter siden):

Hvor fikk du tak i tester hen? 

Jeg kjøpte den som en del av et sett med tre forskjellige parfymer fra Byredo på Kicks for en god stund siden, men vet at man kan kjøpe tester av den på scentify.no, og jeg har sett folk på Tise som selger dekantere av den med jevne mellomrom. 🤗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elle Melle skrev (På 13.10.2022 den 12.02):

image.png.ee42935fc36d8039ae12ae378b6c3783.png

En av favorittene om høsten. En vanilje som ikke er søt, med hint av barskog. Ikke den sjangeren parfyme jeg vanligvis liker, men en vareprøve som etter litt bruk viste seg å være verd å skaffe seg.

denne ble jeg nysgjerrig på utfra din beskrivelse, og kom tilfeldigvis forbi en tester da jeg var ute et ærend i kveld. Som regel kan jeg ikke fordra vanilje, men denne er jo helt nydelig. Takk for inspirasjonen!!

Endret av Marcie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og går igjennom gamle parfymer og idag testet jeg Armani Code i den gamle utgaven med blomster på flasken på håndleddet. Kjøpte den da den var helt ny våren 2006. Var redd den var blitt dårlig, men den er like god som da den var ny! 😍 God holdbarhet også, er fortsatt en svak, deilig duft igjen selv om det er mange timer siden jeg sprayet den på. Det hadde jeg faktisk ikke trodd etter 16 år, selv om den har vært oppbevart riktig hele tiden. Mange parfymer blir dårlige lenge før den tid, selv om de fleste holder mye lenger enn krukkesymbolet tilsier om de oppbevares riktig. Men det er jo god kvalitet og hjelper kanskje at flaska er mørk? Jeg hadde en fra Yves rocher som jeg måtte kaste, den hadde gjennomsiktig flaske og hadde til og med endret farge fra helt blank til mørk rosaaktig og den luktet død og fordervelse. Den var ikke så gammel og var oppbevart riktig den også. Har også måttet kaste parfymer fra bla. Gucci og dkny, også disse hadde gjennomsiktig blank flaske. 

Code er ingen dagparfyme og ingen høstparfyme i min nese, syns den passer best som kveldsparfyme på vinteren. Kanskje jeg skal prøve å bruke den opp i vinter. Jeg har brukt opp godt over halvparten, så har ikke så mye igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg testet Chanel no 5 L'eau i går, og har planer om å teste den på nytt i ettermiddag og, så måtte det jo bli Eau Premiere i dag, for å sammenligne. Min flaske er fra lanseringen i 2007, men den ble visst reformulert i 2015, og reformuleringer er sjelden forbedringer, så det er interessant for meg å finne ut om jeg heller kan gå over til L'Eau når flasken med Eau Premiere er tom om ikke så lenge. Det jeg ikke likte med L'eau da jeg testet i går, var at den hadde utrolig kort varighet, så jeg er litt i tenkeboksen på grunn av det.

Bilderesultat for chanel eau premiere

Endret av Marcie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Lucille said:

Etter at jeg testet Chanel no 5 L'eau i går, og har planer om å teste den på nytt i ettermiddag og, så måtte det jo bli Eau Premiere i dag, for å sammenligne. Min flaske er fra lanseringen i 2007, men den ble visst reformulert i 2015, og reformuleringer er sjelden forbedringer, så det er interessant for meg å finne ut om jeg heller kan gå over til L'Eau når flasken med Eau Premiere er tom om ikke så lenge. Det jeg ikke likte med L'eau da jeg testet i går, var at den hadde utrolig kort varighet, så jeg er litt i tenkeboksen på grunn av det.

Bilderesultat for chanel eau premiere

Akkurat den samme tankegangen har jeg! L´Eau lukter nydelig, men etter knapt et par timer, er duften rett og slett forduftet. Selv når jeg sprayer godt på både hud og klær. En dusj med Premiere derimot, varte i timesvis, så den må jeg prøve ordentlig en gang til. Den har også en litt mer pudrete profil enn L´Eeau, noe jeg personlig foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (14 minutter siden):

Akkurat den samme tankegangen har jeg! L´Eau lukter nydelig, men etter knapt et par timer, er duften rett og slett forduftet. Selv når jeg sprayer godt på både hud og klær. En dusj med Premiere derimot, varte i timesvis, så den må jeg prøve ordentlig en gang til. Den har også en litt mer pudrete profil enn L´Eeau, noe jeg personlig foretrekker.

ja, jeg elsker pudder, men jeg likte så godt åpningen på l'eau. Lurer på hvordan de hadde vært lag på lag? jeg sitter og vurderer seriøst å kjøpe inn utstyr til å lage min egen lille veskespray, slik at jeg kan fornye l'eau i løpet av dagen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...