Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?

skruf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

dolce & gabbana the one edP

Anonymkode: d1dd4...024

Den er en av mine favoritter også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet flere dufter fra La Rive hos Normal i går. De lukter helt forferdelig på min hud.  Masse kjemikalier og lite blomster. Flatt og kvalmt. Huff.

Anonymkode: e1f89...4bb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (15 timer siden):

image.png.7da697c4c8225b7a41cb230cbc980299.png

Er dette en dupe av en annen parfyme? Fått inntrykk at de fleste fra La Rive er det nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kamelia83 skrev (2 minutter siden):

Er dette en dupe av en annen parfyme? Fått inntrykk at de fleste fra La Rive er det nå? 

Jeg lurer også veldig på denne. Hva den lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (27 minutter siden):

Jeg lurer også veldig på denne. Hva den lukter.

I følge fragrantica virker det som det skal være en dupe av Paco rabanne olympea? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamelia83 skrev (4 minutter siden):

I følge fragrantica virker det som det skal være en dupe av Paco rabanne olympea? 

ja det stemmer :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carner Barcelona Megalium. Min eine nisjeduft, luktar kanel og krydder. Passar perfekt no i førjulstida. Synd at Fredrik & Louisa har slutta å føra Carner Barcelona, i hvertfall har dei det ikkje i butikkane lenger

carner-barcelona-megalium-edp.jpg

Endret av Capazitet
mangla bilete
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (3 timer siden):

Carner Barcelona Megalium. Min eine nisjeduft, luktar kanel og krydder. Passar perfekt no i førjulstida. Synd at Fredrik & Louisa har slutta å føra Carner Barcelona, i hvertfall har dei det ikkje i butikkane lenger

carner-barcelona-megalium-edp.jpg

Du finner den i nettbutikken deres ihvertfall. 

I dag tester jeg Rosa Gardenia, Santa Maria Novella. Den minner meg litt om Beautiful fra Elizabeth Arden, slik den luktet før 2011.

Anonymkode: e1f89...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tester vintage Chanel no 5 idag - en flaske jeg kjøpte på finn, og en flaske fra ebay, som jeg sammenligner med min egen flaske fra 2004. Jeg vet at sjansen for å bli lurt er stor, og jeg sniffer og snuser, og spørsmål 1 er om det er ekte Chanel jeg har fått, spørsmål 2 er om den er utvannet og spørsmål 3 er om den virkelig er vintage. Jeg sliter med at jeg synes alle tre lukter litt svakt, og lurer på om det er noe galt med luktesansen min, eller om jeg har luktet for mye på parfyme i det siste og blitt helt duftblind.

Uansett. Jeg var litt i tvil om flasken fra finn var ekte, men jeg har kommet til at den er det. Jeg tror det er en flaske tappet i London på 90-tallet. Duften kjennes karakteristisk ut for Chanel, og lukter ikke billig eller syntetisk, så jeg er nokså sikker på at den er ekte. Min mor har en helt lik flaske fra 80- eller 90-tallet, som jeg skal se litt nærmere på i morgen for å bli helt sikkert. Den fra ebay er litt yngre. Igjen så er jeg sikkert på at flasken er ekte og duften er ekte, men spørsmålet er om den virkelig er fra 2004-05, som jeg trodde eller om den er yngre, eller har blitt utvannet. Jeg er litt i tvil.

Vintage Chanel No 5 Rare Edition Splash Perfume Edt 100 - Etsy Finland

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (2 timer siden):

jeg tester vintage Chanel no 5 idag - en flaske jeg kjøpte på finn, og en flaske fra ebay, som jeg sammenligner med min egen flaske fra 2004. Jeg vet at sjansen for å bli lurt er stor, og jeg sniffer og snuser, og spørsmål 1 er om det er ekte Chanel jeg har fått, spørsmål 2 er om den er utvannet og spørsmål 3 er om den virkelig er vintage. Jeg sliter med at jeg synes alle tre lukter litt svakt, og lurer på om det er noe galt med luktesansen min, eller om jeg har luktet for mye på parfyme i det siste og blitt helt duftblind.

Uansett. Jeg var litt i tvil om flasken fra finn var ekte, men jeg har kommet til at den er det. Jeg tror det er en flaske tappet i London på 90-tallet. Duften kjennes karakteristisk ut for Chanel, og lukter ikke billig eller syntetisk, så jeg er nokså sikker på at den er ekte. Min mor har en helt lik flaske fra 80- eller 90-tallet, som jeg skal se litt nærmere på i morgen for å bli helt sikkert. Den fra ebay er litt yngre. Igjen så er jeg sikkert på at flasken er ekte og duften er ekte, men spørsmålet er om den virkelig er fra 2004-05, som jeg trodde eller om den er yngre, eller har blitt utvannet. Jeg er litt i tvil.

Vintage Chanel No 5 Rare Edition Splash Perfume Edt 100 - Etsy Finland

jeg hadde denne på 90 tallet, og flasken så helt lik ut. var skrukork og uten spraytut. min var kjøpt på tax free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ænema skrev (32 minutter siden):

jeg hadde denne på 90 tallet, og flasken så helt lik ut. var skrukork og uten spraytut. min var kjøpt på tax free

ja, det stemmer, jeg hadde også en sånn på 90-tallet uten spray. Jeg har lært at når ordene "eau de toilette" står OVER Chanel, så er flasken fra før 1995, og når det står under er den fra etter 1995. Jeg er litt nysgjerrig på når de gikk over til bare spray, for det er mange år siden jeg har sett en flaske uten spray nå. Savner egentlig de gamle flaskene, for jeg syntes jeg hadde bedre kontroll over mengden parfyme jeg tok på meg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maestro skrev (På 22.11.2022 den 12.13):

Sitter denne like godt på da? Sprayer jeg på mine parfymer så holder de på hele dagen og tillegg dagen etter på håndleddet ihvertfall. Tross for en tur i dusjen. 

Datteren min kjøpte den da jeg har den originale My Way som hun liker. Tror ikke jeg tuller når jeg sier lukta på billigvarianten er borte etter 5-10 minutter 😳

Anonymkode: 074f0...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...