Malassezia Furfur Skrevet 19. oktober 2022 #2423 Skrevet 19. oktober 2022 Sleek Suede fra YSL i dag. Aldri hørt om den før jeg så den var kommet inn som sample og var beskrevet som en Nutella-aktig duft. Vel, den var mye mer enn det, for en som meg som liker amber og kakao/sjokolade så var den midt i blinken. Ikke så søt som man skulle tro. Eneste som er dumt er at den ikke er i produksjon lenger. Typisk meg å forelske meg i dufter som er utgått 😛 1 2
Rotehøna_21 Skrevet 19. oktober 2022 #2424 Skrevet 19. oktober 2022 Tur til dyrlegen tidlig i dag med pus. Da trengte jeg no beroligende. 😄 Musk therapy fra Initio. Etter en dusj seinere på dagen ble det Dama Bianca fra Casamorati☺️ 1
flusa Skrevet 19. oktober 2022 #2425 Skrevet 19. oktober 2022 Kjøpte denne på normal, lukter helt som armani my way ! 4 2
Marcie Skrevet 20. oktober 2022 #2426 Skrevet 20. oktober 2022 Bruker opp siste rest av en sample jeg har hatt liggende av denne i dag. Nydelig parfyme, men helt uaktuelt å kjøpe hel flaske pga prisen..... 2
kaledonia Skrevet 20. oktober 2022 #2427 Skrevet 20. oktober 2022 Elizabeth Arden 5th NYC , duft som varer ikke lenge. Lukter billig. 2
Hunter7 Skrevet 20. oktober 2022 #2428 Skrevet 20. oktober 2022 Chanel No. 5 Eau Premiere. Jeg tror jeg begynber å bli litt småforelsket i denne duften. I følge samboer lukter man den egentlig først når man kommer nært, som i en klem eller lignende. Perfekt! 2 1
flusa Skrevet 20. oktober 2022 #2429 Skrevet 20. oktober 2022 kaledonia skrev (2 timer siden): Elizabeth Arden 5th NYC , duft som varer ikke lenge. Lukter billig. Enig at denne lukter billig,syns ikke den er kjempegod,så den blir aldri brukt..
Kamelia83 Skrevet 20. oktober 2022 #2430 Skrevet 20. oktober 2022 flusa skrev (På 19.10.2022 den 20.37): Kjøpte denne på normal, lukter helt som armani my way ! Oi den må jeg sjekke ut! Har My way på "vil ha" - lista mi 😁 2
flusa Skrevet 21. oktober 2022 #2431 Skrevet 21. oktober 2022 Kamelia83 skrev (3 timer siden): Oi den må jeg sjekke ut! Har My way på "vil ha" - lista mi 😁 Men,lukten forsvinner fort siden det er billig parfyme. Men 72 kr for 100ml..ja,et must have!
flusa Skrevet 21. oktober 2022 #2432 Skrevet 21. oktober 2022 Cacharel Yes I Am❤️ Varm krydrete karamell😍 1 1
Marcie Skrevet 21. oktober 2022 #2433 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Oscar-1131.html Jeg kastet meg rundt på siste dag av Kicks kampanje, og impulskjøpte 30 ml av denne glemte perlen. Jeg eide en flaske på 80-90-tallet, men den ble stjålet, og jeg trodde ærlig talt den var gått ut av produksjon. Uansett har jeg ikke tenkt at det var en aktuell duft å bruke idag, fordi den på mange måter var typisk for sin tid. Men den lever altså, og i følge perfumistane er selve parfymen ødelagt i reformuleringer, men edt'en skulle være nokså lik seg selv. Og siden det er edt'en jeg har hatt før, så tok jeg sjansen på et blindkjøp. Jeg så for meg at den kom til å være gammeldags, og kun brukbar for en nostalgitrip alene på hjemmekontoret, men det er altså en helt nydelig parfyme med mange lag av krydder og blomster, og med en fantastisk drydown som er litt søt, men ikke på vanilje/gourmandmåten (som er det verste jeg vet i en parfyme). Den er ikke så stor og overveldende og in-your-face som jeg husker den fra 80-tallet, og det skyldes sikkert reformuleringer. Men i dette tilfellet synes jeg det var en fordel, for det gjør den brukbar også i dag. Fant en interessant artikkel om hvordan denne duften definerte kategorien floral oriental i sin tid, og deler dna med Poison og Loulou, selv som de ikke egentlig ligner hverandre: https://www.fragrantica.com/news/First-Fragrances-Oscar-de-La-Renta-Oscar-14666.html Endret 1. januar av Marcie 2
Kamelia83 Skrevet 21. oktober 2022 #2434 Skrevet 21. oktober 2022 flusa skrev (6 timer siden): Men,lukten forsvinner fort siden det er billig parfyme. Men 72 kr for 100ml..ja,et must have! Hatt et par andre fra LaRive og de sitter noen timer hvertfall. Men når det er så billig er det bare å spraye flere ganger 😁 1
flusa Skrevet 21. oktober 2022 #2435 Skrevet 21. oktober 2022 Kamelia83 skrev (1 time siden): Hatt et par andre fra LaRive og de sitter noen timer hvertfall. Men når det er så billig er det bare å spraye flere ganger 😁 Ja🤗 Jeg har en fra la rive fra før,en veldig søt og gos. Syns den holder veldig bra på lukten.
Djungelvrål Skrevet 21. oktober 2022 #2436 Skrevet 21. oktober 2022 Lucille skrev (9 timer siden): https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Oscar-1131.html Jeg kastet meg rundt på siste dag av Kicks kampanje, og impulskjøpte 30 ml av denne glemte perlen. Jeg eide en flaske på 80-90-tallet, men den ble stjålet, og jeg trodde ærlig talt den var gått ut av produksjon. Uansett har jeg ikke tenkt at det var en aktuell duft å bruke idag, fordi den på mange måter var typisk for sin tid. Men den lever altså, og i følge perfumistane er selve parfymen ødelagt i reformuleringer, men edt'en skulle være nokså lik seg selv. Og siden det er edt'en jeg har hatt før, så tok jeg sjansen på et blindkjøp. Jeg så for meg at den kom til å være gammeldags, og kun brukbar for en nostalgitrip alene på hjemmekontoret, men det er altså en helt nydelig parfyme med mange lag av krydder og blomster, og med en fantastisk drydown som er litt søt, men ikke på vanilje/gourmandmåten (som er det verste jeg vet i en parfyme). Den er ikke så stor og overveldende og in-your-face som jeg husker den fra 80-tallet, og det skyldes sikkert reformuleringer. Men i dette tilfellet synes jeg det var en fordel, for det gjør den brukbar også i dag. Fant en interessant artikkel om hvordan denne duften definerte kategorien floral oriental i sin tid, og deler dna med Poison og Loulou, selv som de ikke egentlig ligner hverandre: https://www.fragrantica.com/news/First-Fragrances-Oscar-de-La-Renta-Oscar-14666.html Spurte om å få låne denne av tanta mi på konfirmasjonsdagen og angret bittert. Luktet som om jeg var 70. Kommer aldri til å glemme den gammeldagse intense lukta. 1
Skogkatten Skrevet 21. oktober 2022 #2437 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg begynte dagen med Black Orchid fra Tom Ford, men nå er jeg plutselig på tidenes nostalgitrip. Jeg kom over en annonse på Finn for noen dager siden, hvor noen solgte Cap Nature Vanille fra Yves Rocher. Det var en av de første parfymene jeg hadde en hel flaske av, så jeg slo til og kjøpte den. Kom i posten i dag, så jeg dynket like greit håndleddene med den da jeg kom hjem fra jobb, og den lukter akkurat så godt som jeg husker. Vanilje, med et hint av noe fruktig. Jeg føler det nesten som jeg har kjøpt tenårene mine på flaske. 4
Capazitet Skrevet 21. oktober 2022 #2438 Skrevet 21. oktober 2022 Guerlain Eau de Shalimar. Sitrus åpning, vanilje drydown 1 1
Marcie Skrevet 21. oktober 2022 #2439 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) Djungelvrål skrev (På 21.10.2022 den 18.30): Spurte om å få låne denne av tanta mi på konfirmasjonsdagen og angret bittert. Luktet som om jeg var 70. Kommer aldri til å glemme den gammeldagse intense lukta. her er et forslag til en annen måte å uttrykke det samme på: "Denne parfymen har jeg prøvd, men den falt ikke i smak. Det er fordi det er en floral oriental, mens min personlige smak går mer i retning friske, grønne dufter. Men hyggelig for deg at du trives med den, Lucille." Endret 1. januar av Marcie 5 4
jukkapalme Skrevet 21. oktober 2022 #2440 Skrevet 21. oktober 2022 Marc Jacobs - Daisy Love Eau So Sweet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå