Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?

skruf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Idag har jeg rotet denne frem fra glemselen:

image.jpeg.5689320dc0c211ef7900a03564601a36.jpeg

Jeg har ikke brukt den på mange år, og husker den som en skarp, frisk sitrusduft, men i følge omtalen på fragrantica inneholder den varme fra ambra og soyamelk. Og melon. Jeg kan mer om duft i dag, enn jeg gjorde da jeg brukte den daglig for rundt 15 år siden, og jeg skjønner hva de mener med melon, men det myke og varme klarer jeg ikke å plukke opp. Soyamelk har jeg aldri smakt, så jeg forstår ikke hva de mener med det.

Jeg kjøpte denne parfymen på et lavpunkt i min interesse for parfyme. Jeg hadde en stor samling parfymer som jeg samlet gjennom sent 80-tall/90-tallet, men hele samlingen ble stjålet på slutten av 90-tallet. Rubbel og bit. Jeg vil fremdeles gråte når jeg tenker på flaskene med Rive Gauche og Fendi fra før reformuleringene i 2003/4. Uansett, forsikringspengene ble brukt på andre ting, og i mange år hadde jeg bare Chanel no 5, før jeg kjøpte denne rare duften etter en omtale i Henne eller Elle i 2004  Der sto det noe om at den var en nyvinning fordi den ikke brukte den tradisjonelle tredelingen i topp, hjerte og bunnnoter, og det var helt nytt den gang. Jeg ble nysgjerrig, og i et par år var dette den eneste parfymen jeg brukte.

Jeg tok den frem i dag for å se om jeg liker den, med tanke på å legge den lagvis med en kjedelig duft jeg kjøpte på impuls tidligere i uken. Men jeg tror jeg setter den tilbake i skapet, for den er ganske voldsom egentlig. Dessuten kjenner jeg nå at den tar meg tilbake til en periode  livet som ikke er verd å dvele ved. 

Endret av Marcie
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (48 minutter siden):

Hvordan er den? 

Nyydelig🤗

Jeg klarer ikke å beskrive en duft,men den er myk,varm.

Tror det er rose i den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christina Agulera. Jeg elsker den parfymen.  Kostet kun ca 99 kr på normal. Jeg synes den er god. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.jpeg.9c8f400a3861c90203dc2020c93eb1d5.jpeg

Jeg tok på denne i går kveld, og måtte vaske den av umiddelbart, fordi mannen fikk helt spader av den. Dette er en klassisk, litt "stor" parfyme fra slutten av 80-tallet, som jeg egentlig ikke har likt så veldig godt. Den var et blindkjøp og bomkjøp etter en omtale på en blogg for noen år siden.

Grunnen til at jeg i det hele tatt nevner den, er at den har altså en helt nydelig drydown. Selv 12 timer etter at jeg vasket den av, kjenner jeg resten av en nydelig krydret, varm avslutning. Tror jeg må gi denne en ny sjanse en dag jeg er alene hjemme. Jeg har lært mye om parfyme etter at jeg brukte den sist, så det er mulig jeg vil oppleve den annerledes nå.

Endret av Marcie
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...