AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Kort fortalt har mannen min nylig solgt eierandelen i firmaet hans for rundt 70-80 millioner. Han har alltid vært veldig opptatt med jobbingen og har vært et forbilde for våre barn. Vi har nedbetalt bolig og jeg er opptatt av å fortsette å jobbe hardt for å være et godt forbilde og for at vi ikke skal bli sett annerledes på av andre familier. Mannen sa at han alltid har hatet å jobbe og at eneste grunnen til at han gjorde det var for å bli rik nok til å aldri måtte jobbe igjen. Nå lever han bare et latmannsliv hvor han henger med venner på restaurant midt på dagen, reiser, leser bøker, ser filmer, spiller dataspill, står opp når han vil etc. Jeg mener at det er umoralsk å oppføre seg sånn. Han må finne seg en annen jobb enten han liker den eller ikke. Jobb er viktig og en del av ens identitet. Og det er viktig at han ikke lærer barna våre latskap. Hvis han nekter å jobbe videre, så er jeg redd eneste løsningen er at vi går fra hverandre. Vi er begge tidlig i 40-årene. Hva tenker dere? Anonymkode: 35177...6a6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Jeg synes du skal gi han litt tid. Foreløpig er rikdommen ny og han vil nyte den. Sannsynligvis vil han snart begynne å kjede seg, og da velger han selv å finne seg en ny jobb. Ikke uvanlig at han vil «suge litt på karamellen» en liten stund. Anonymkode: a3815...a76 41
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 13. juni 2021 Jeg misunner og beundrer mannen din som har oppnådd drømmen sin. Anonymkode: d7503...eed 66
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Jeg tenker at han er heldig! Drømmen å bli «pensjonist» i 40-årene. Hadde nytt livet til det fulle🤩 Hadde også forventet at jeg også slapp jobbe da(i det minste kunne gått ned i stilling). Anonymkode: 65721...a64 27
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Hvis han har jobbet hardt for dette, så la han nyte det. Han kan fortsatt være et forbilde for barna og nå har han tid til å stille opp mye for deg og de. Han vil nok finne på noe å gjøre etterhvert, men å gå fra han ene og alene pga dette virker tåpelig. Det må ligge noe mer under. Anonymkode: 408aa...250 18
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Ser ikke helt problemet. Han har vært smart og jobbet hardt nok til å slippe å gjøre det igjen. Å reagere negativt på det er som å kalle det latskap å kjøpe oppvaskmaskin og elektrisk gressklipper. Det er rart med folk som knytter hele sin identitet til jobben, og drømmer om å jobbe. Anonymkode: 3008c...5fe 22
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Helt enig med deg at han må fortsette å jobbe, for da blir pengeposen desto større når du dumper han! At du har holdt ut med han i alle disse år gir deg juridisk og moralsk rett på 50% eller mer av alt han eier, og da må han bare ta seg i nakkeskinnet noen år til slik at du kan leve solfylte dager i utlandet med en yngre elsker i dine twilight years. Heier på deg søs Anonymkode: a75ff...3b6 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Wtf 😂 for en sau du er. Alle vil kanskje ikke delta i rotteracet? Hvem gidder vel jobbe om man har nok cash? Anonymkode: 6bad3...60b 25
Gjest byråkrati Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 At dersom du mener det er umoralsk, så passer dere ikke sammen. Det blir litt som når den ene vil oppdra barna kristent, den andre ikke. Det vil aldri funke. Bryt opp først som sist. Spiller ingen rolle hvem som har rett eller tar feil, så det ser jeg ikke vitsen å diskutere. Han har bestemt seg, du har bestemt deg. Det er alt som betyr noe. Alt annet er fluff.
Gjest Laffatus Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Han har jobbet hardt får det klart han vil ha et bra liv med og reise og barn.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kort fortalt har mannen min nylig solgt eierandelen i firmaet hans for rundt 70-80 millioner. Han har alltid vært veldig opptatt med jobbingen og har vært et forbilde for våre barn. Vi har nedbetalt bolig og jeg er opptatt av å fortsette å jobbe hardt for å være et godt forbilde og for at vi ikke skal bli sett annerledes på av andre familier. Mannen sa at han alltid har hatet å jobbe og at eneste grunnen til at han gjorde det var for å bli rik nok til å aldri måtte jobbe igjen. Nå lever han bare et latmannsliv hvor han henger med venner på restaurant midt på dagen, reiser, leser bøker, ser filmer, spiller dataspill, står opp når han vil etc. Jeg mener at det er umoralsk å oppføre seg sånn. Han må finne seg en annen jobb enten han liker den eller ikke. Jobb er viktig og en del av ens identitet. Og det er viktig at han ikke lærer barna våre latskap. Hvis han nekter å jobbe videre, så er jeg redd eneste løsningen er at vi går fra hverandre. Vi er begge tidlig i 40-årene. Hva tenker dere? Anonymkode: 35177...6a6 Tenker at de 70-80 millionene er et godt argument for at han har rett. Hva har du å rutte med, som skulle tilsi at du har mer peiling enn han? Anonymkode: 845db...aba 16
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Hvorfor jobbe ræva av seg når man ikke må? Jeg hadde lett pensjonert meg i 40 årene om jeg hadde hatt muligheten til det. Da kunne jeg dyrket det som interesserer meg, jobbet som frivillig og gjort noe som er godt for meg. Hvorfor er det jobbing som skal være det beste forbildet? Hva med å faktisk vise barna at man skal gjøre det som gjør deg lykkelig. Å om det betyr å jobbe i noen år for å få solgt en millionbedrift så hvorfor ikke, hvem er du til å stå der å si at det er dårlig forbilde? La han få litt tid til å bli vandt med en ny hverdag, så vil du nok se at han finner ut av hva han skal gjøre videre som er viktig for han. Kan være at han ønsker å jobbe igjen senere. Syns det er latterlig å avskrive mannen bare for det der. Rive opp en familie fordi han gjør det han ønsker istedet for å følge DINE normer. Anonymkode: 8c6a1...69d 17
Gjest loveli Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 Man kan vel være et godt forbilde selv om man ikke jobber? Han har bevist for sine barn at det å oppnå drømmene sine er mulig, det er det mye lærdom i! La han leve livet! Du sier at jobb er ens identitet, men jeg tror ikke det gjelder alle altså. La han leve sitt drømmeliv og så får du bestemme deg for om det er noe for deg å være en del av. Men han skal ikke endre seg fordi du har en a4-tankegang om hvordan man skal leve livet. Jeg synes det virker som han fyller dagene sine med innhold og glede, fy faen så deilig!!!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 Hva er problemet ditt egentlig? Anonymkode: 7166b...e04 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 Hva med å fortelle barna dine at han har jobbet hardt for pengene, og tatt smarte valg??? Et bedre forbilde finner du neppe Anonymkode: 5a86e...054 13
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 Hehehehe jeg hadde vært stolt av mannen min som hadde oppnådd drømmen sin. Jeg vet han vil det samme sjøl. Unner du ham ikke glede? Anonymkode: 32073...2a4 9
Værre Skrevet 13. juni 2021 #17 Skrevet 13. juni 2021 Teknisk sett trenger ikke du eller dine barn jobbe resten av livet. Om dere klarer å forvalte formuen godt og ikke sløser penger. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #18 Skrevet 13. juni 2021 Tror du vaser vrøvl helt enkelt, bra forsøk. Flere som går på dette, så du er litt flink å trolle. Anonymkode: 3a079...fc1 10
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 Gud som jeg misunner mannen 😀 Han har jobbet hardt. Er et godt forbilde for barna der han viser at det å jobbe hardt lønner seg. Jeg hadde gjort det samme som han med stolthet. Deg derimot burde vurdere om du burde leve som singel. Den holdninga de er mer skadelig for barna. "Uten jobb er du ikke verdt noen ting". Skulle barna dine bli syke og ikke kunne jobbe som voksne har jo du innpritet en skjult skam. Anonymkode: 2efed...7ec 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 Trollingen er blitt mer subtil i det siste... Anonymkode: ce2a4...29a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå