Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi alle de går med langermede gensere for å skjule arrene eller med synlige arr. 

Anonymkode: d20da...44b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så alle som er psykisk syke kutter seg på armene? 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ærlig talt. Det er ikke bare selvskadere som sliter psykisk, og det er ikke alle selvskadere som velger armer. Så er det noen som har komplekser for armene sine, noen som er frosne av seg etc. Generelt sett ville jeg ikke ha forhåndsdømt noen. 

Anonymkode: 106fd...6dc

• Liker 10
Skrevet

Merkelig påstand! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går alltid ut med lange ermer selv om jeg har verken hår eller kutt eller føflekker å skjule...

Anonymkode: 7bc55...60c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den er grei 😂

Anonymkode: 27cb7...3cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, ærlig talt. Det er ikke bare selvskadere som sliter psykisk, og det er ikke alle selvskadere som velger armer. Så er det noen som har komplekser for armene sine, noen som er frosne av seg etc. Generelt sett ville jeg ikke ha forhåndsdømt noen. 

Anonymkode: 106fd...6dc

Og noen liker bare å gå med langermede gensere, uten at det har noen spesiell betydning. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi alle de går med langermede gensere for å skjule arrene eller med synlige arr. 

Nope, jeg går med langermede (tynne)  jakker for å ikke bli stekt i sola. Hater solkrem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med psyken på denne årstiden, og er som regel innlagt på sommeren. Men jeg skjuler ikke armene mine, der er det ingenting å skjule bortsett fra en blekhet som en følge av at jeg ikke tør gå på utsiden av døren.

Anonymkode: ae7bc...644

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk å gå rundt i verden og være så naiv...🙄 Mange selvskadere kutter seg på helt andre steder enn armer. Og mange som sliter psykisk er ikke selvskadere.. 

Jeg legger ikke ved bilde i posten men som vedlegg, og det er godt mulig mod fjerner det om det er triggende bilde, men synes det er et bilde som viser naiviteten din og ikke minst kunnskapsløsheten din ts veldig godt..

Ups det kom vist som stort bilde likevel, men om folk synes det er triggende skal jeg ta det bort.

c5e45124a44471638ea46c6f53684ea4.jpg

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
Skrevet
skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Tenk å gå rundt i verden og være så naiv...🙄 Mange selvskadere kutter seg på helt andre steder enn armer. Og mange som sliter psykisk er ikke selvskadere.. 

Jeg legger ikke ved bilde i hi men som vedlegg, og det er godt mulig mod fjerner det om det er triggende bilde, men synes det er et bilde som viser naiviteten din og ikke minst kunnskapsløsheten din ts veldig godt..

Ups det kom vist som stort bilde likevel, men om folk synes det er triggende skal jeg ta det bort.

Det er sant. Det er ikke slik at jo sykere man er, jo mer skader man seg, og det er ikke slik at om man er alvorlig psykisk syk så vil man også kutte seg. Det finnes mange former for selvskading; kutting er bare en av dem. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sliter veldig med psyken på denne årstiden, og er som regel innlagt på sommeren. Men jeg skjuler ikke armene mine, der er det ingenting å skjule bortsett fra en blekhet som en følge av at jeg ikke tør gå på utsiden av døren.

Anonymkode: ae7bc...644

Ingen skam i å være blek og å ha lys hud. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle de som har arr fra selvskading de drev med for 20+ år siden? Selvskadingsarr betyr ikke utelukkende at man HAR det vanskelig psykisk. Det kan bety at man stod i en svært krevende fase tidligere i livet og dette var måten man kom seg gjennom det på. Dette kan nå være et kapittel som er tilbakelagt.

Anonymkode: 8ee7f...5d9

• Liker 3
Skrevet
Almando skrev (Akkurat nå):

Det er sant. Det er ikke slik at jo sykere man er, jo mer skader man seg, og det er ikke slik at om man er alvorlig psykisk syk så vil man også kutte seg. Det finnes mange former for selvskading; kutting er bare en av dem. 

:Nikke: viktig det du sier. Det er synd at de som vet minst om psykisk helse er de som dømmer mest..

• Liker 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (Akkurat nå):

:Nikke: viktig det du sier. Det er synd at de som vet minst om psykisk helse er de som dømmer mest..

Nettopp, og det er derfor det er så vanskelig å være åpen om psykisk helse. 

Skrevet

Enten er du ute etter å provosere, eller naiv.

• Liker 1
Skrevet

Her er en klem til de som sliter og har funnet denne tråden. ❤️

• Liker 4
Skrevet
Blondine skrev (2 minutter siden):

Enten er du ute etter å provosere, eller naiv.

Det kan også være manglende kunnskap om psykisk helse. Da er det bare flott at hun oppretter en tråd, for da kan hun også lære. Jeg tror nok at det er mange som tror at de som er alvorlig psykisk syke skader seg, og at om man har dype arr/kutt så viser det at personen sliter mer enn andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Almando skrev (7 minutter siden):

Det kan også være manglende kunnskap om psykisk helse. Da er det bare flott at hun oppretter en tråd, for da kan hun også lære. Jeg tror nok at det er mange som tror at de som er alvorlig psykisk syke skader seg, og at om man har dype arr/kutt så viser det at personen sliter mer enn andre.

Absolutt. Så kan hun (eller han) lære at det finnes mange årsaker til at mennekser tar de valgene de tar i fht påkledning i sola.

Personlig har jeg gått med lange ermer og bukser pga hudsykdom. Mennesker blir støtt av å se tett i tett med sår, har spørsmål ang det som jeg ikke ønsker å svare på når som helst, jeg har plaster på plaster på, av og til er det gått hull så blodet renner uten at jeg vet det etc. Jeg må også, når jeg har utbrudd, skjerme huden for sola. 

Og så har man mennesker med soleksem, mennekser som ikke liker sol (finnes de og), mennesker som ikke bryr seg om å kjøpe klær så lenge de har noe å ta på...

Anonymkode: 44c7b...04f

AnonymBruker
Skrevet

Hudsykdom, blir lett brent, sår/arr fra skade, sykdom eller ulykke, skjule undervekt, komplekser 

Anonymkode: 0fd72...e52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...