Gå til innhold

Selvvalgt keisersnitt ved privathospital i utlandet - noen som har erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert Lindo Wing eller Portland Hospital i London, og ja; jeg kjenner til hva det koster og vi har økonomi til det.

Spørsmålet er hvordan dette ordnes i praksis. Vi har familie i nærheten som vi kan bo hos i tiden før ks så deg er greit. Men hvor tidlig bør man booke ks? Jeg er i uke 18 nå. Hvor lenge ble dere liggende før dere dro hjem til Norge? Og var det verdt pengene?

Jeg har et tidligere planlagt ks bak meg så vet hva jeg går til. Det ble utført på medisinsk indikasjon og samme tilstand er fortsatt tilstede hos meg. 

Anonymkode: e8fc2...b49

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker du ikke å føde i Norge?

Anonymkode: 5e8ac...644

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette relevant for deg å vite for å kunne svare på spørsmålet?

Anonymkode: f022c...cdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fød i Norge. Ikke så vanskelig 

Anonymkode: 996d8...22b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres stress ut. Vet ikke om jeg ville turt å ta med en liten nyfødt inn på en ambassade når det fortsatt er så mange smittetilfeller i England. 

Anonymkode: b5241...eca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært i kontakt med sykehuset da? Regner med at de har kundekonsulenter som kan hjelpe deg til å finne ut om det er noe for deg. De har sikkert en formening om når det er lurt å planlegge snittet, det er vel ikke som om du har kompetanse til å bare bestille en tilfeldig dato du vil? :)

Anonymkode: 6dfec...bd9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er havnet i en situasjon der legen som tok forrige ks på medisinsk indikasjon, mener det bør prøves vanlig fødsel neste gang. Han mente «det kanskje kan gå». Har snakket med andre gynekologer om dette, og meningene om dette vil gå er delte. Hører til Haukeland i Bergen og de er jo kjent for å være ganske så strenge. Tar rett og slett ikke sjansen på å søke om planlagt ks der og måtte gå igjennom masse samtaler for så å få avslag like før termin. Har også blitt feilbehandlet ved KK en gang tidligere der jeg holdt på å blø ihjel (fikk medhold i saken av Fylkeslegen). Ingen hørte på meg og det var som å snakke til en vegg. Og så skjedde de jeg fryktet mest.  Så jeg sliter veldig med å stole på de. Jobber selvsagt greie folk der, men det er et lotteri om man møter på de riktige.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vært i kontakt med sykehuset da? Regner med at de har kundekonsulenter som kan hjelpe deg til å finne ut om det er noe for deg. De har sikkert en formening om når det er lurt å planlegge snittet, det er vel ikke som om du har kompetanse til å bare bestille en tilfeldig dato du vil? :)

Anonymkode: 6dfec...bd9

Det er jo etter uke 39, det vet jeg. Mulig kronglete skrevet av meg men spørsmålet var om noen visste hvor tidlig man i forkant bør ta kontakt. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres stress ut. Vet ikke om jeg ville turt å ta med en liten nyfødt inn på en ambassade når det fortsatt er så mange smittetilfeller i England. 

Et viktig poeng ja :(

ts

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke åpent sykehusvalg i Norge når det kommer til fødsler? 

• Liker 3
Skrevet

jeg skjønner ikke hva du venter på egentlig, kontakt det aktuelle sykehuset og spørr. Var jeg deg ville jeg hatt en solid plan B da, siden en ikke kan forutse hvordan innreiseregler og sånn blir mtp på corona og vaksine.

• Liker 2
Skrevet

Visst du hører til Haukeland, så kan du kanskje ta kontakt med Voss? Og høre om de vil ta deg imot på en samtale og fortelle hvordan det er? Har selv valgt å kjøre til Voss for å føde. Der ligger man vertfall ikke på samlebånd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å bytte sykehus og fått planlagt KS i Norge :)

Skjønner godt du synes det er vanskelig å stole på Haukeland med dine erfaringer ... 

Anonymkode: de6ea...5a2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Pakini skrev (Akkurat nå):

Visst du hører til Haukeland, så kan du kanskje ta kontakt med Voss? Og høre om de vil ta deg imot på en samtale og fortelle hvordan det er? Har selv valgt å kjøre til Voss for å føde. Der ligger man vertfall ikke på samlebånd. 

Jeg har vurdert Voss men fastlegen min frarådet Voss, for det var visstnok kommet noen nye overleger der som var like strenge med ks som de er på Haukeland. Jeg vet ikke..Jeg føler meg helt rådvill :( Jeg er i utgangspunktet kategorisert som en risikofødsel pga tidligere ks og den medisinske grunnen som er en fysisk «feil» i mitt underliv. Så jeg får ikke lov å føde vanlig på Voss heller. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dra med deg litt MRSA hjem i tillegg til corona da. Då blir du opptatt noen mndr etterpå👍🏻  

Anonymkode: c660d...1a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville prøvd å bytte sykehus og fått planlagt KS i Norge :)

Skjønner godt du synes det er vanskelig å stole på Haukeland med dine erfaringer ... 

Anonymkode: de6ea...5a2

Jeg har vurdert å dra til Østlandet. Men vet ikke hvilke sykehus jeg evt burde kontakte. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hm....

Hva med å søke deg til for eksempel Riksen?

Begrunnelsen din er jo såpass grei tenker jeg at de bør kunne gi et OK svar.

Virker utrolig slitsomt å skulle dra utenlands under korona med evt karantenehotell osv. 

Anonymkode: 13b7e...6fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vurdert å dra til Østlandet. Men vet ikke hvilke sykehus jeg evt burde kontakte. 

ts

De som er veldig engstelige, har høyrisiko osv ønsker gjerne Riksen fordi de utfra det jeg har skjønt er best i landet.

De har ikke pasienthotell, da må du til Ahus eller Ullevåll. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være så vanskelig å få innvilget ks ?????  Når man jo kan betale prisdifferansen selv!

Anonymkode: 1eb4b...6ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De som er veldig engstelige, har høyrisiko osv ønsker gjerne Riksen fordi de utfra det jeg har skjønt er best i landet.

De har ikke pasienthotell, da må du til Ahus eller Ullevåll. 

Takk for tips! Er det fastlegen som må sende henvisning da kanskje? Eller kan jeg kontakte sykehuset selv?

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...