Gå til innhold

Skiller du artisten ifra budskapet om det er en sang du liker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan ta et eksempel. Trenger vel sikkert ikke å nevne hvorfor R.Kelly ble upopulær. Men jeg skiller budskapet ifra artisten. Så lenge budskapet er positivt. Så er det bra.

Jeg ser på folk litt som "Mr.Jekyll og Mr.Hyde" der det ligger en utenfor godhet, men et indre ondskap som kan sprenges ut. Tror lyset er bedre å ta innover seg, enn bare det dårlige. Men er slikt jeg tenker, skiller bare mellom de to.

Anonymkode: 19f42...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommer nok litt an på. Jeg hører på Michael Jackson, men det er fordi jeg lar tvilen komme han til gode. Om jeg var sikker på at han var en pedofil overgriper så tror jeg at det hadde vært vanskeligere for meg å nyte musikken. 

Anonymkode: f56be...e93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Drøssevis at artister som har oppført seg usmakelig. Eric Clapton var/er rasist. Han sto på scenen, lette etter svarte i publikum og ba dem dra tilbake til Afrika. Liker fortsatt musikken hans, men gidder ikke støtte han økonomisk.  

Anonymkode: f971a...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bryr meg så å si aldri om «budskap».

Anonymkode: a9c43...293

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Drøssevis at artister som har oppført seg usmakelig. Eric Clapton var/er rasist. Han sto på scenen, lette etter svarte i publikum og ba dem dra tilbake til Afrika. Liker fortsatt musikken hans, men gidder ikke støtte han økonomisk.  

😯😢 Huff.  Det visste jeg ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppdaget et tysk band som spiller norrøn musikk med trommer, lyre og strupesang. Jeg elsket musikken helt til jeg fant ut det er et nynazistband. Ikke bare at de spiller musikk som nynazister omfavner,  men samtlige i bandet selv er aktive nynazister. Da klarte jeg ikke lenger å høre på dem. Hvis du liker norrøn musikk er det desverre vanskelig å finne band som ikke nynazister også digger, men de aller fleste band som spiller norrønt tar sterk avstand den slags ideologi. De spiller for musikken og kulturarven sin del. Men når et band selv deler en motbydelig holdning/livssyn og står for det,  tar jeg avstand. Hører heller på wardruna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir umulig å leve hvis vi skal holde på sånn. Blir helt matt av folk som mener at Michael Jackson må fjernes fra Spotify.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, Laraa said:

😯😢 Huff.  Det visste jeg ikke 

Jeg skulle presisert at det er nesten 50 år siden Eric Clapton sto på scenen og ba fargede om å dra hjem til Afrika. Clapton bortforklarte kommentarene med at han var ruset, men han har heler karrieren støttet en politiker(Enoch Powell) som ønsket raserent England så regner med at Clapton er rasist.   https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Clapton#Political_views_and_controversy  

Han var også som så mange andre artister konebanker. 

13 hours ago, Kågebruker said:

Det blir umulig å leve hvis vi skal holde på sånn. Blir helt matt av folk som mener at Michael Jackson må fjernes fra Spotify.

Hva om han hadde innrømt at han var en pedofil overgriper. Hadde du da klart å nyte musikken hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skulle presisert at det er nesten 50 år siden Eric Clapton sto på scenen og ba fargede om å dra hjem til Afrika. Clapton bortforklarte kommentarene med at han var ruset, men han har heler karrieren støttet en politiker(Enoch Powell) som ønsket raserent England så regner med at Clapton er rasist.   https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Clapton#Political_views_and_controversy  

Han var også som så mange andre artister konebanker. 

Hva om han hadde innrømt at han var en pedofil overgriper. Hadde du da klart å nyte musikken hans?

Ja. 

Endret av Kågebruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hva det gjelder. Om vedkommende har en annen mening en meg, så spiller det så klart ingen rolle. Men om det er snakk om feks noe så alvorlig som overgripere, rasister osv som nevnt over, så er det noe annet. 

Anonymkode: ae3cb...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...