AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Jeg var på en liten fest med noen bekjente av bekjente hvor det var en jente som jeg kunne tenkt meg å bli litt mer kjent med. Men er litt usikker på om det er innafor å ta kontakt og litt hvordan jeg skulle gått frem med det. For jeg har ikke blitt noe veldig godt kjent med henne eller pratet så mye annet enn bare sånn "jeg heter det og driver på med sånn og sånn" og deltatt i noen festleker/spill vi hadde, og pratet i plenum rundt bordet. Vi var en såpass liten gruppe at det ikke passet seg å gjøre noen "moves" eller prøve å få pratet 1 til 1. Men på overflaten virker hun veldig jordnær og ok. Ikke noe "høy på pæra". Fin karisma på henne som jeg liker. Attraktivitetsmessig er vi vel omtrent i samme liga. Litt småchubby og ikke noe sånn modellansikt, men helt innafor som kjærestematerialet (dvs: rent fysisk finner jeg henne attraktiv selv om jeg forstår at det kanskje ikke er hun alle sikler etter først). Jeg er ingen don juan jeg heller. Vi er ganske jevnaldrende (hun er 3 år yngre), har fått med meg at hun er singel og at vi ellers er sånn noenlunde på samme stadiet i livet begge to, der begge har fullført utdanning, fått jobb og kjøpt egen bolig, ikke har barn. Hun ligger inne på facebook som singel og interessert i menn. Nå er det jo egentlig ingen tråder å gå etter, og det er jo ikke sikkert at vi passer sammen heller. Men noe med magefølelsen sier at jeg liker henne og er nysgjerrig på å finne ut hvem hun er og om vi eventuelt har noen felles interesser, hvordan kjemien ville vært mellom oss. For det kan være langt mellom gangene det dukker opp jenter gjennom vennenettverk som er i den livssituasjonen og ledig. Uten å gå via tinder hvor jeg bare blir en av mange som tar kontakt. Så, er det innafor å ta kontakt? Eller blir det bare kleint, creepy og rart? Det er jo også kanskje mulig å gå litt via den felles bekjente vi har og fiske etter litt info, se om det går an at det blir en ny samling en gang hvor vi "helt tilfeldigvis" bare møtes igjen. Anonymkode: 64656...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Du høres ut som en overtenker. Ta kontakt med en høflig melding, og ta ev. et avslag på like høflig vis. No sweat. Anonymkode: 8c2a1...7ac 17
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Selvfølgelig kan du ta kontakt, men herregud, ro ned litt. Anonymkode: 3e462...e68 4
miaw Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Legg henne til som venn på face, si hei i chaten, ta det derifra. Lykke til 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Jeg synes dette er kjempepositivt og absolutt noe du bør gjøre! Jeg har bodd i utlandet og jeg var veldig positivt overrasket over hvordan mannfolk der inviterer jenter på date. Man kan bli stoppet på gaten eller av en man snakker litt med på en fest, hvor de spør "Would you like to grab a coffee with me next week?" eller "Can I take you out for dinner?" oh jeg synes det er romantisk og veldig høflig! Det viser initiativ, det viser at du er interessert og at du ikke er redd for avslag. Norske menn har en tendens til å være langt mer tafatte og spør om å henge, eller bare begynner å skrive om alt mulig random smalltalk hvor man aldri helt vet hva de vil. Kort og konsist er det beste synes jeg. Skriv en melding og si noe slik som "Hei! Dette er xxxxditt navnxxx, jeg syntes det var så hyggelig å hilse på deg på lørdag. Jeg vil gjerne truffet deg over en kopp kaffe, eller invitere deg ut på en date? 😊" Ingen lang avhandling eller forklaring, det viser for mye tankekjør synes jeg. Ønsker deg lykke til!! Hold oss gjerne oppdatert 🙏🏻 Anonymkode: dcdd5...508 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Jepp. Kjør på. Det verste du får er et nei. Og da tar du nei for et nei. Klarer du det, så er alt bra. Folk tar altfor lite initiativ, og klager og sutrer over at de ikke lykkes. Ikke vær sånn. Prøv alltid. Anonymkode: 00fcf...3c6 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Haha, ja, ro ned ...og ta kontakt. Anonymkode: d3d14...ce4 2
sicario Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så, er det innafor å ta kontakt? Eller blir det bare kleint, creepy og rart? Anonymkode: 64656...3bb Ja, det er innafor å ta kontakt. Nei, det er ikke creepy eller rart. Husk at selvom hun ikke skulle være interessert, vil hun uansett mest sannsynlig bare syntes det er koselig/smigrende at noen viser interesse. Lykke til 👍🏻 7
Daria Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Er du oppriktig interessert i og nysgjerrig på henne som person, eller er det mest at du er på jakt etter en kjæreste og hun er det mest passende du har truffet på en stund? Jeg får litt inntrykk av det siste når du er så fokusert på at dere er på samme sted i livet, passende alder og ikke minst den sjarmerende observasjonen at hun er "innafor som kjærestemateriale" når det gjelder attraktivitet (tips: ingen kvinner liker å bli omtalt som "småchubby", selv ikke vi som er fullt klar over og lever greit med at vi er det). Men ja, det er helt greit å ta kontakt med noen man har hilst på og snakket med i mindre grupper, men som andre sier - gjør det kort, ikke vær altfor på og ikke minst aksepter et avslag om det kommer. 8
liljene Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Småchubby og ikke noe modellansikt? Jeg hadde rygga baklengs om noen hadde omtalt meg slik. Ikke det du spurte om, men vær så snill å si noe penere enn dette om henne. Ta gjerne kontakt, men ALDRI bruk disse ordene om ei dame igjen… 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 Ta kontakt, ikke begrunn det med chubby og ikke pen 😅 Vær ærlig, si hun virket veldig hyggelig/sjarmerende - du lurer på om hun har lyst til å treffes på øl eller kaffe. Anonymkode: 5905b...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 Det trenger vel sikkert ikke å være mer komplisert enn å bare ta kontakt, som dere sier. Får se om jeg får mannet meg opp til det Anonymkode: 64656...3bb
Jullen Skrevet 14. juni 2021 #15 Skrevet 14. juni 2021 (endret) Go for it! Det var sånn jeg traff mannen min (og slik folk fant hverandre før nettdating sider fant ut de kunne tjene penger på det😅) Som ei annen nevnte. Sende henne en venneforespørsel på Facebook er en fin og forsiktig start. Ta det gradvis og ikke virk for ivrig. Mange kan bli skremt om noen virker desperate. Men det er du du jo ikke. Bare litt usikker? Jeg tipper det går bra. Har en god magefølelse på dine vegne;) Lykke til! Endret 14. juni 2021 av Jullen
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #16 Skrevet 14. juni 2021 Ville følt meg litt frem med den felles bekjente først. Da vet du litt mer før du tar kontakt. Uansett ikke creepy, men du ordlegger deg veldig fordomsfullt. Tenk deg om sånn sett Anonymkode: 17c6a...153
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #17 Skrevet 21. juni 2021 Ja jeg gjorde det. Hintet litt frem til noe med den felles bekjente. Men har ikke tatt kontakt med hun enda. Må manne meg opp først. Anonymkode: 64656...3bb
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Ja jeg gjorde det. Hintet litt frem til noe med den felles bekjente. Men har ikke tatt kontakt med hun enda. Må manne meg opp først. Anonymkode: 64656...3bb Jo lengre tid det tar, jo kleinere vil det bli. Gjør det i løpet av denne uken senest IMO Anonymkode: dcdd5...508 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo lengre tid det tar, jo kleinere vil det bli. Gjør det i løpet av denne uken senest IMO Anonymkode: dcdd5...508 Ja, jeg vet. 🤔Har vel nesten allerede kommet i den situasjonen. Nå vet jeg at det sannsynligvis blir en samling senere hvor vi kommer til å treffes igjen, men det er ikke før etter sommerferien. Da er den beste tiden til dating og flørting allerede forbi. Anonymkode: 64656...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå