Gå til innhold

Normalt at venninne mangler empati? Er lei meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg havnet på sykehuset igår, pga psykiske problemer og det. Bestevenninna mi, eller hun jeg har regnet som bestevenninna mi hele livet, brydde seg ikke ett grann. Er sjokkert. Eneste hun skrev var « hva faen» og « hva søren», når jeg var der , og hun støttet meg ikke og skrev ikke god bedring eller noe. Mens de vennene mine som jeg ikke er så nærme med viste at de brydde seg mye mer enn henne. Er dette greit? Hun viste Ingen empati. 

Anonymkode: 47865...5fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er innlagt nå, bør du fokusere på behandlingen og ikke drama med venninner. Hvis det blir mye drama på tlf, kan ansatte ta telefonen. 

Anonymkode: f3732...354

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er innlagt nå, bør du fokusere på behandlingen og ikke drama med venninner. Hvis det blir mye drama på tlf, kan ansatte ta telefonen. 

Er ikke innlagt. Er hjemme hos meg selv. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være hun fikk sjokk? eller ble veldig overasket. Jeg har ADD og trekk av autisme og kan være litt rar om jeg blir overrasket på samme måte.  

Er hun vanligvis veldig omsorgsfull?

Anonymkode: 831be...71f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke innlagt. Er hjemme hos meg selv. Ts

Men du ble akutt innlagt i går? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men du ble akutt innlagt i går? 

Nei ikke akutt innlagt, måtte bare bli frakta på legevakta , men så snakket jeg med noen der og så fikk jeg dra hjem pga var ikke en fare for meg selv lengre. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan det være hun fikk sjokk? eller ble veldig overasket. Jeg har ADD og trekk av autisme og kan være litt rar om jeg blir overrasket på samme måte.  

Er hun vanligvis veldig omsorgsfull?

Anonymkode: 831be...71f

Nei, hun er ikke omsorgsfull til vanlig heller. Men trodde hun kom til å være det når jeg trengte støtte. Ble litt sjokkert når det eneste hun skrev var « hva faen» når jeg skrev at livet var for tøft noen ganger og det. Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man har det verre selv, er det vanskelig å vise empati tror jeg. For noe som ikke er «like ille» men kanskje ee «fy søren» og «hva faen» hennes måte å vise medynk på. 

Anonymkode: 75a68...36c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være så mangt, vi vet jo ikke bakgrunnen for dette. Det kan være at venninnen din fikk sjokk, kanskje hun fikk sjokk over at du var så dårlig og ikke har gitt uttrykk for det til henne. Kanskje hun syns bakgrunnen for dette er for mye, og veldig basert på drama (forskjell på om du er feks psykisk syk, eller havnet der fordi en du styra med i 2 måneder dumpet deg), eller kanskje hun rett og slett ikke visste hva hun skulle si. 

Umulig for oss å si, desverre. 

Anonymkode: e0558...459

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Deretter sendte du melding til alle venninnene dine og nå sorterer du hvem som responderer best siden du ikke fikk innleggelse. Har du diagnoser som er oppmerksomhetsstyrt? 

Hva er det du sier? Hvor har du dette ifra? Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver først at du havnet på sykehus, deretter kommer det frem at du var bare på legevakta. Hvis du ofte gjør slikt, kan detvære derfor.

Uansett, sørg for å ha noen rundt deg du er trygg på. Be om selskap av noen eller ring hjelpetelefon. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være så mangt, vi vet jo ikke bakgrunnen for dette. Det kan være at venninnen din fikk sjokk, kanskje hun fikk sjokk over at du var så dårlig og ikke har gitt uttrykk for det til henne. Kanskje hun syns bakgrunnen for dette er for mye, og veldig basert på drama (forskjell på om du er feks psykisk syk, eller havnet der fordi en du styra med i 2 måneder dumpet deg), eller kanskje hun rett og slett ikke visste hva hun skulle si. 

Umulig for oss å si, desverre. 

Anonymkode: e0558...459

Jeg havna der fordi jeg var en fare for meg selv og var syk. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ei venninne. Du trenger ikke å kontakte henne når du blir skrevet ut av sykehuset. 

God bedring! 🌼

Anonymkode: d04da...7be

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du sier? Hvor har du dette ifra? Ts

Du skriver i hi at du har skrevet med flere venninner om dette. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver i hi at du har skrevet med flere venninner om dette. 

Med 2 av mine nærmeste ja. 2 venninner bare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg havna der fordi jeg var en fare for meg selv og var syk. Ts

Du var ikke til fare for deg selv, da hadde du blitt innlagt. Det er det du var på legevakten for å få vurdert, og de vurderte det til at du ikke var til fare for deg selv eller andre. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ei venninne. Du trenger ikke å kontakte henne når du blir skrevet ut av sykehuset. 

God bedring! 🌼

Anonymkode: d04da...7be

Takk ❤️☺️ Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, hun er ikke omsorgsfull til vanlig heller

Da har du svaret ditt der. :( Kanskje hun ikke greier å vise omsorg. 

Håper du føler deg bedre snart!

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du var ikke til fare for deg selv, da hadde du blitt innlagt. Det er det du var på legevakten for å få vurdert, og de vurderte det til at du ikke var til fare for deg selv eller andre. 

Ok. Rart jeg da ringte legevakta fordi jeg var en fare for meg selv da? Har du hørt om at man kan være en fare for seg selv i ett sekund, og så ikke være det i neste? Jeg bør kanskje si at jeg har borderline, så dette blir mere oppklart sånn at jeg slipper frekke kommentarer? Og med borderline går følelsene opp å ned på ett sekund 👍🏻 Og vet du hva, jeg stakk fra legevakta uten lov. Jeg snakka først med ambulanse personell, så skulle jeg vente for å snakke med noen andre, men dro før da. Ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...