Gjest Acer Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Polititet har igjenn hatt ein travel natt med store ansamlinger av mennesker rundt om i forskjellige parker med fyll og bråk. Ikkje bare har desse gjitt blaffen i å overholde smitteværnregler, men de etterlater seg store mengder søppel. Noen har fått arbeidet med å rydde opp etter dem, og noen er det som må betale regningen. Ein ser idag også store mengder Øl-bokser / flasker som blir slengt langs vegene på beitemark, og som igjenn havner i matfatet til dyrene som lider en smertefull død. Parkene er ein fritstad, og rekrasjonsplass for både barn / voksne, og hvor de kan sitte trygt i gresset, Det fleste som nytter parkene etterlater seg ikkje parken som en søppelfylling. Ein kan her reises spørsmål om hva som ligg til grunn for denne holdning. ? Vi blir hver dag minnet om hvor viktig det er å ta vare på miljøet, og holde naturen,og ta restavfall med ned fra turene i høyfjellet . Dette handler om miljøkriminalitet, og brudd på forureiningsloven som sjølvsagt burde fått konsekvenser. Slik er slik adferd heilt ukseptabel, og det svekker tilliten overfor Norsk ungdom idet å vise miljøhensyn, og eit eller annet sted har det sviktet. "Når alkoholen renn inn så renner vitet ut vert det sagt" Endret 15. juni 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Nei, vi har ingen rasjon på gener, nei. Det står deg helt fritt til å produsere så mange gener du bare vil. Anonymkode: 27077...129 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Vi har vel alle på sett og vis blitt tildelt en genrasjon hver? Anonymkode: a5fa9...353
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Det er et ja fra meg hvertfall 👍 Anonymkode: 3d29e...93d
Gjest Acer Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Medan dei aller fleste fortsatt må forholde seg til smitteværntiltak så er det mange (overvekt med ungdomer ) som gjir blaffen. Trist er det når mange ikkje får gå i begravelse til venner. Trist når slekt, og venner ikkje får ta del i konfirmasjoner til barnebarn. m.m. Ein blir ikkje bare bekymret, men forbannet når ein ser desse bildene, og hører. Bør det ikkje ringe ein bjelle hos våre myndigheter når de med selvsyn ser bildene fra byens parker. Endret 13. juni 2021 av Skybe
skreppamedleppa Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Dette gjelder ikke bare Norge men verden generelt.. Det var mange memes i begynnelsen om hvordan det kom til å være jævlig å være bartender etterpå da alle var vandt til å lage sine egne drinker med dobbelt så mye vin og sprit som lovlig og ellers slike type memes.. Mange drikker mer når en ikke ellers har noe å gjøre.. Og nå er det jo gjenåpning som gjelder der det er lov å være mer sosial så da drikker en litt for det, Det er sommer og fint vær så da drikker en for det.. alltids en unnskyldning.. Men jeg er enig med deg, det ser grisete og fælt ut, bortskjemte drittunger som holder på slik! 89773468_200708534539761_3926624959461592479_n.mp4 2
Gjest O.G. Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Tror de som hadde for vane å drikke før pandemien økte på inntaket, vi andre drakk mindre.
Knirke Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Nå er det forholdsvis langt mellom det du beskriver og alkoholisme... Alkoholiker er man når man smugdrikker, ikke kan fungere uten alkohol og har problemer med å slutte. Disse menneskene har bare hatt det litt moro (uten at forsøpling kan forsvares av den grunn). Folkene i polkø er ingen andre enn de som vanligvis handler på polet, og de kjøper stort sett vin for å kose seg, ikke sprit for å bli full. Nesten halve landet er vaksinert, så det er ingen som bryr seg om den såkalte smittefaren. I et normalt år ville vi kalt dette "sommer" Endret 13. juni 2021 av Knirke 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Knirke skrev (4 minutter siden): Nå er det forholdsvis langt mellom det du beskriver og alkoholisme... Alkoholiker er man når man smugdrikker, ikke kan fungere uten alkohol og har problemer med å slutte. Disse menneskene har bare hatt det litt moro (uten at forsøpling kan forsvares av den grunn). Folkene i polkø er ingen andre enn de som vanligvis handler på polet, og de kjøper stort sett vin for å kose seg, ikke sprit for å bli full. Nesten halve landet er vaksinert, så det er ingen som bryr seg om den såkalte smitte"faren". I et normalt år ville vi kalt dette "sommer" Nesten halve landet er vaksinert....... Anonymkode: a979a...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Det er omtrent sånn det har sett ut i Holmenkollen hvert år etter Holmenkoll-helgen. Eller på et hvilket som helst festival-område hele sommeren. Dette har ingenting med alkoholisme å gjøre, dette er folk som har tatt seg en fest i en parken. At folk står i pol-kø handler om at det er begrenset antall som får være inne på polet samtidig og at flere handler på polet når de ikke får reist til Sverige eller handlet på taxfree. Anonymkode: 259b0...bf7 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Litt kos ute er ok. Men man må rydde opp etter seg. Synes de som forsøpler slik burde være 1 uke på glattcelle for å tenke seg om. Anonymkode: 79445...8e2 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Ikke mobb polkøen. Jeg drikker ikke verken mer eller mindre, men det jeg drikker nå må jo kjøpes på polet. All forsøplinga er bare en stor skam. Fysj. Endret 13. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 Folk handler mer på polet fordi de ikke kan grensehandle, handle på tax-free eller drikke ute, ikke fordi det konsumeres mer alkohol. Tvert imot viser undersøkelser at folk drikker mindre enn før pandemien, og det stemmer nok veldig godt for min egen del også. Jeg var vant til å spise middag ute et par ganger i uken, reise på weekendturer i innland og utland akkompagnert av god drikke til måltidene, og det har jo ikke blitt noe av siste året. Da er det kanskje litt alkohol i helgen, men ikke i nærheten av det samme som før pandemien. At ungdommen fester ute henger jo sammen med at mange innendørs "festearenaer" er stengt, og færre går på byen. Anonymkode: 46d61...3ad 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 Det hadde kanskje blitt mindre søppelsvineri om kommunen hadde sørget for søppeldunker rundt omkring?
Gjest Acer Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er omtrent sånn det har sett ut i Holmenkollen hvert år etter Holmenkoll-helgen. Eller på et hvilket som helst festival-område hele sommeren. Dette har ingenting med alkoholisme å gjøre, dette er folk som har tatt seg en fest i en parken. At folk står i pol-kø handler om at det er begrenset antall som får være inne på polet samtidig og at flere handler på polet når de ikke får reist til Sverige eller handlet på taxfree. Anonymkode: 259b0...bf7 Nå hevder parkvesenet at de ikkje har sett så mye "dritt ansamlinger" i parkene før. Så du meiner at sålenge folk tar seg ein fest anten det er i parken eller i holmenkollen så synes du det er greitt at de kan få oppføre seg som grisepurker ? Folk flest blir oppmodet om å ta med søpla hjem når de går uti tærenget, eller legge det i søppeldunker, men du mener at fulle folk er fritatt bør vera fritatt for dette ansvaret ?
sicario Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 Har vel drukket alkohol 1 gang siste året, så nei fra meg. samtidig har jeg vel aldri jobbet så mye som siste året heller (ikke noe hjemmekontor).
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #17 Skrevet 13. juni 2021 Skybe skrev (1 minutt siden): Nå hevder parkvesenet at de ikkje har sett så mye "dritt ansamlinger" i parkene før. Så du meiner at sålenge folk tar seg ein fest anten det er i parken eller i holmenkollen så synes du det er greitt at de kan få oppføre seg som grisepurker ? Folk flest blir oppmodet om å ta med søpla hjem når de går uti tærenget, eller legge det i søppeldunker, men du mener at fulle folk er fritatt bør vera fritatt for dette ansvaret ? Hvis det er forsøplingen du vil diskutere så burde du hatt en annen overskrift på tråden. Du sauser sammen ting i tråden som ikke har noe med hverandre å gjøre. Og hvor har jeg skrevet at jeg mener det er greitt med forsøpling? Anonymkode: 259b0...bf7 2
Gjest Acer Skrevet 13. juni 2021 #18 Skrevet 13. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvis det er forsøplingen du vil diskutere så burde du hatt en annen overskrift på tråden. Du sauser sammen ting i tråden som ikke har noe med hverandre å gjøre. Og hvor har jeg skrevet at jeg mener det er greitt med forsøpling? Anonymkode: 259b0...bf7 Dei fleste ser vel her ein klar samanheng / kombinasjon mellom forsøplinga, og festingen som har pågått i parkene. Dei fleste som ferdes i parkene vet at parkene er ikkje ein fristad å slenge ifra seg søpla. Dersom du ikkje har skjønt dette må du vera rimleg blåøyd stakkar ! Endret 13. juni 2021 av Skybe
Gjest Acer Skrevet 13. juni 2021 #19 Skrevet 13. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 time siden): Det hadde kanskje blitt mindre søppelsvineri om kommunen hadde sørget for søppeldunker rundt omkring? Ja, kommunene burde plassere flere søppeldunker rundt om på høyfjellet, i skjærgården der folk flest færdes. Kommunene burde også plassere flere søppeldunker med bærposer for hundemøkk rundt omkring. Meg bekjent så er det ingen av de kommunalt ansatte som jobber gratis, og spørsmålet er hvor skal de sende regningen ?.
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 13. juni 2021 #20 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Skybe skrev (5 minutter siden): Ja, kommunene burde plassere flere søppeldunker rundt om på høyfjellet, i skjærgården der folk flest færdes. Kommunene burde også plassere flere søppeldunker med bærposer for hundemøkk rundt omkring. Meg bekjent så er det ingen av de kommunalt ansatte som jobber gratis, og spørsmålet er hvor skal de sende regningen ?. Ja, det kan nok bli dyrt, men så sparer de vel inn litt om de slipper å betale for så mye opprydding. Det koster jo også penger. Det er helt ufattelig at folk kan kaste så mye søppel rundt seg. Jeg pleier å stappe det i jakkelomma og kaste hjemme. Endret 13. juni 2021 av Hvemsomhelst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå