Gå til innhold

Hvilket land ville du bodd i hvis…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du var ufør og singel?☺️

Er begynt å tenke tanken…er i konstant minus pga minsteufør og at det er dyrt å leve her. 1/3 av trygden går til medisiner og behandlinger, så da er det lite igjen.

Er det bare Spania som er aktuelt for en som må ha tilgjengelig helsehjelp, medisiner mm😅

Anonymkode: db71e...949

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Danmark. 

Anonymkode: 5d333...91e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville uten tvil valgt Hellas. Muligens Kreta.

Anonymkode: d5a41...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller mot Sverige, Danmark og Frankrike. Er singel og ufør, men ingen medisinske utgifter (ikke noe som fungerer). Har dog et barn enda, så må vente til barnet er voksent og ute av redet.

Anonymkode: 34d3a...492

AnonymBruker
Skrevet

Man kan bare ta med trygd(alders- eller uføretrygd) til land Norge har trygdeavtaler med, hvis man skal bosette seg der. Jeg er ufør og singel, og har ung ufør-tillegg på trygden. Hvis jeg bosetter meg utenlands mister jeg dette tillegget.

Da måtte det blitt et land med lave kostnader hvis dette skulle hatt noe for seg, men jeg aner ikke hvor det skulle ha vært. Alternativt kunne jeg pendlet en gang hvert halvår mellom Norge og et annet land, og beholdt hele trygden, men det blir upraktisk å skulle leve slik siden jeg ikke eier noen bolig I Norge.

Anonymkode: 065c5...3d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan bare ta med trygd(alders- eller uføretrygd) til land Norge har trygdeavtaler med, hvis man skal bosette seg der. Jeg er ufør og singel, og har ung ufør-tillegg på trygden. Hvis jeg bosetter meg utenlands mister jeg dette tillegget.

Da måtte det blitt et land med lave kostnader hvis dette skulle hatt noe for seg, men jeg aner ikke hvor det skulle ha vært. Alternativt kunne jeg pendlet en gang hvert halvår mellom Norge og et annet land, og beholdt hele trygden, men det blir upraktisk å skulle leve slik siden jeg ikke eier noen bolig I Norge.

Anonymkode: 065c5...3d5

Ang Nav og ung ufør, vil det på sikt kunne beholdes tror jeg. Det er det samme som de som har blitt fratatt aap og sykepenger ved opphold i utlandet. Det bryter mot eøs-reglene.

Det må bare gjennom en papirmølle først.

Anonymkode: 34d3a...492

AnonymBruker
Skrevet

Thailand. Blir jo som en millionær der og damene er stramme med deilige nippler 

Anonymkode: c1813...89b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Good for you👍jeg (ts) er dame i 40-årene og det økonomiske er viktig, men ellers👊

Men er jo kjipt og flytte fra det lille nettverket jeg har😔tviler på at jeg tør gjøre det. Noen som har flyttet alene, uten å kjenne noen? bortsett fra dong juan i innlegget her😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Good for you👍jeg (ts) er dame i 40-årene og det økonomiske er viktig, men ellers👊

Men er jo kjipt og flytte fra det lille nettverket jeg har😔tviler på at jeg tør gjøre det. Noen som har flyttet alene, uten å kjenne noen? bortsett fra dong juan i innlegget her😀

Du kan jo flytte HVOR som helst med trygda. Hva med Brasil? Finnes til og med et "little Norway" i Natal. 

Billig og varmt :)

Anonymkode: b4754...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Liker du metall? Her er én nippel. Nipler i flertall. 86-600_xl_1.jpg

Anonymkode: e0ff9...425

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

😅😅

AnonymBruker
Skrevet

Flere forslag? ikke nipler, men aktuelle land å bo i som syk nordkvinne😅

Gjest Pleneier
Skrevet

Er selv ufør og singel. Vurderer å flytte til Gambia etter corona-epidemien er ferdig.

AnonymBruker
Skrevet
Pleneier skrev (11 timer siden):

Er selv ufør og singel. Vurderer å flytte til Gambia etter corona-epidemien er ferdig.

Å, hvorfor dit? er du kvinne btw?

Gjest Pleneier
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Å, hvorfor dit? er du kvinne btw?

Kvinne, 53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...