AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Del Skrevet 13. juni 2021 Har du en favoritt av Thon Hotels og Nordic Choice Hotels i Oslo? Selv har jeg ikke en klar favoritt av disse to hotellkjedene, for jeg har favoritthoteller i begge kjedene i hovedstaden. Favorittene mine hos Choice: Amerikalinjen og Clarion Hotel Oslo, hvor Amerikalinjen er absolutte favoritt. Favorittene mine hos Thon: Opera og Rosenkrantz, hvor Opera er absolutte favoritt. Skal snart besøke hotellet deres på Storo og har tro på at det blir en ny favoritt, selv om beliggenheten er litt mer usentralt enn Opera. Anonymkode: 4eb43...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Del Skrevet 13. juni 2021 Ingen? Anonymkode: 4eb43...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Del Skrevet 13. juni 2021 Kjenner kun til Opera, men har alltid vært fornøyd der. Anonymkode: 83de8...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Del Skrevet 14. juni 2021 Velger etter pris, citybox er helt topp. Anonymkode: f9e4d...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 14. juni 2021 #5 Del Skrevet 14. juni 2021 Thon hotel Storo er kult, men litt usentralt. Opera har så små rom om du får de minste enkeltrommene! Får nesten litt fnatt! Ellers er favoritthotellet The Hub om jeg får oppgradert rom, Savoy for der er hjemmekoselig (men litt slitt), og loftssuiten på Gabels hus er herlig - særlig badet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Del Skrevet 15. juni 2021 reiseglad skrev (11 timer siden): Thon hotel Storo er kult, men litt usentralt. Opera har så små rom om du får de minste enkeltrommene! Får nesten litt fnatt! Ellers er favoritthotellet The Hub om jeg får oppgradert rom, Savoy for der er hjemmekoselig (men litt slitt), og loftssuiten på Gabels hus er herlig - særlig badet! Kult at du er litt kjent med hotellene i hovedstaden Overnattet på Gabels hus for mange år siden, elsker fasaden og hvordan det grønne slynger seg rundt fasaden. Vet du om hotellet har blitt oppusset de senere år? Anonymkode: 4eb43...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 15. juni 2021 #7 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kult at du er litt kjent med hotellene i hovedstaden Overnattet på Gabels hus for mange år siden, elsker fasaden og hvordan det grønne slynger seg rundt fasaden. Vet du om hotellet har blitt oppusset de senere år? Anonymkode: 4eb43...913 Det skjedde en oppgradering av fellesrommene/spisesal på Gabels hus for rundt fem år siden, kanskje. Et par år siden jeg var der sist, men føler meg alltid velkommen 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. juni 2021 #8 Del Skrevet 16. juni 2021 (endret) Choice. Er også gullmedlem og opplever ofte å få blant annet oppgraderinger og lignende. Utrolig god service. Bodd på alle hotellene fra Choice-kjeden i Oslo. Mine favoritter er Folketeateret, Bastion, The Thief, Amerikalinjen og The Hub. Clarion Hotel Oslo var også flott. Det jeg synes er kult er at de generelt er ganske flinke til å oppgradere, f.eks fikk jeg en 2-etasjers suite da jeg var på besøk i Kristiansand. Betalte da helt vanlig medlemspris, men rabatt via LOFavør. Ellers har jo Folketeateret blitt kåret til en av Oslos beste frokoster, de har nydelig frokost. Bastion er stamhotell, og de kjenner meg igjen med navn. Gleder meg til neste besøk i juli! Liker godt Clarion Collection-hotellene (slik som Bastion), som har både frokost og middag (kveldsmat som de kaller det) (og "lunsj" i form av vafler eller pannekaker), og middagene er veldig gode. Jeg har bare gode ord å si om måltidene. Elsker Quality-hotellene, spesielt på Gardermoen, som har fantastiske kake- og dessertbord. Nam nam! Dessuten har de softis og kaker for konferansegjester. Så favoritten er absolutt Choice, selv om jeg har gode erfaringer fra Thon også. Endret 16. juni 2021 av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Del Skrevet 16. juni 2021 Jeg bor alltid på Choice når jeg er i Oslo. Foretrekker Comfort hotel Karl Johan når det er sommer, pga bakgården deres der man kan kjøpe noe godt å drikke, rett ved travleste handlegata. Det er digg å ta en siste drink i bakgården før man går og legger seg på varme sommerkvelder, etter å ha vært på byen. Selv om hotellet mangler noe når det gjelder f.eks. frokostbuffeten, som er temmelig sparsommelig. Har også bodd et par ganger på The Hub, fint hvis man drar med barn, har basseng og fine familierom. Drømmer om å kunne unne meg Amerikalinjen en gang, men synes det blir litt for dyrt i min økonomiske situasjon akkurat nå. Anonymkode: 02706...f93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Del Skrevet 16. juni 2021 Hvordan tar dere dere råd til så dyre hoteller? Man sover jo bare der? Når jeg er på ferie så er jeg kanskje på hotellet fra kl.22-kl.11, inkludert spise frokost og dusje og gjøre meg istand. Alt jeg trenger er ei seng og en dusj og toalett. Betaler aldri mer enn 1000,- for en natt på hotell. 🤣 Høres jo ut som folk her lett blåser 5000,- natta. Hva gjør dere på rommet?? Er det virkelig verdt det? 🤷♀️ Anonymkode: b0d2f...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan tar dere dere råd til så dyre hoteller? Man sover jo bare der? Når jeg er på ferie så er jeg kanskje på hotellet fra kl.22-kl.11, inkludert spise frokost og dusje og gjøre meg istand. Alt jeg trenger er ei seng og en dusj og toalett. Betaler aldri mer enn 1000,- for en natt på hotell. 🤣 Høres jo ut som folk her lett blåser 5000,- natta. Hva gjør dere på rommet?? Er det virkelig verdt det? 🤷♀️ Anonymkode: b0d2f...597 Vet ikke om du tenker på Choice og Thon-kjeden nå, men det er faktisk ikke så dyrt. Man må bare vite hvordan man får billigste billetter (på Choice må du gå inn og velge weekend-pakke hvis du skal være der en helg, det sparer du mye på). Være med i kundeklubb også. Sist vi var 3 netter, 2 pers, på Comfort Karl Johan, betalte vi litt under 3000 for tre netter. Det var 500 per pers, får det ikke så mye billigere enn det på ungdomsherberg (mener jeg å huske fra mine glansdager). På The Hub betalte vi en tusenlapp mer totalt, tok sjanse på urefunderbar booking og sparte masse på det. Da var vi MYE på hotellet, med barna i bassenget, satt i lounge-området og leste bøker etc. Hotellet ble en del av oppholdet, ikke bare på nattestid. Anonymkode: 02706...f93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Del Skrevet 16. juni 2021 Du får bra rom et sted til under 1000kr natta, sats på smart hotel, citybox eller thon. Luksus har jeg prøvd i Europa, som Four Season, ritz carlton og mandarin oriental. Så jeg har fått prøve det, men ikke forsvare å bruke 4-6000kr år natt for å ha et sted å sove. Nå i dag ligger jeg nesten alltid under 1000kr natta på turer rundt i europa. Norge er et dyrt land. Anonymkode: f9e4d...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #13 Del Skrevet 17. juni 2021 Rosenkrantz har veldig god frokost. Bor alltid der ❤️ Anonymkode: 2cb8b...5c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #14 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvordan tar dere dere råd til så dyre hoteller? Man sover jo bare der? Når jeg er på ferie så er jeg kanskje på hotellet fra kl.22-kl.11, inkludert spise frokost og dusje og gjøre meg istand. Alt jeg trenger er ei seng og en dusj og toalett. Betaler aldri mer enn 1000,- for en natt på hotell. 🤣 Høres jo ut som folk her lett blåser 5000,- natta. Hva gjør dere på rommet?? Er det virkelig verdt det? 🤷♀️ Anonymkode: b0d2f...597 Det er ikke alltid det er så dyrt, kommer kampanjer og slikt. Jeg har booket en natt på the hub i juli til meg og barnet mitt for 1100. Er favoritthotellet mitt i Oslo av de jeg har prøvd. Regner med jeg ville likt the theif også, men det er faktisk alltid for dyrt for meg😅 planen er å gjøre hotellet til en viktig del av ferien før vi drar videre for å bo hos familie. Bruke bassenget (om åpnet), spise snacks og mat i sengen til film (de har chromecast) osv. Altså faktisk tilbringe tiden på hotellet. Anonymkode: 7dcba...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #15 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvordan tar dere dere råd til så dyre hoteller? Man sover jo bare der? Når jeg er på ferie så er jeg kanskje på hotellet fra kl.22-kl.11, inkludert spise frokost og dusje og gjøre meg istand. Alt jeg trenger er ei seng og en dusj og toalett. Betaler aldri mer enn 1000,- for en natt på hotell. 🤣 Høres jo ut som folk her lett blåser 5000,- natta. Hva gjør dere på rommet?? Er det virkelig verdt det? 🤷♀️ Anonymkode: b0d2f...597 Jeg tenker som deg, men elsker samtidig hotell med god frokost. Trikset er å sjekke tilbud og ha alt for mange medlemskap 😉 I Oslo liker jeg forøvrig Bondeheimen best - frokosten dems er amazing, og det er så rolig der mtp hvor sentralt det ligger. Anonymkode: 3267e...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan tar dere dere råd til så dyre hoteller? Man sover jo bare der? Når jeg er på ferie så er jeg kanskje på hotellet fra kl.22-kl.11, inkludert spise frokost og dusje og gjøre meg istand. Alt jeg trenger er ei seng og en dusj og toalett. Betaler aldri mer enn 1000,- for en natt på hotell. 🤣 Høres jo ut som folk her lett blåser 5000,- natta. Hva gjør dere på rommet?? Er det virkelig verdt det? 🤷♀️ Anonymkode: b0d2f...597 Vi er jo alle forrskjellige. Noen er fornøyd med en seng, mens andre er opptatt av kvalitet, design, god frokost, service etc. Jeg er i sistnevnte kategori. Jeg har blitt såpass voksen at jeg er ferdig med å bo på herberg og billige hoteller. Jeg legger gjerne ekstra penger for å få god service, moderne fresht hotell. Smatidig er jeg oppttt av å gjøre et godt kjøp, så jeg finner alltid et tilbud. Til TS, likte veldig godt Amerikalinjen. Synes rommene er litt små og viktig å få rom mot byen og ikke på siden for da ser en rett i en annen bygning. De har fin fitness og sauna område, er sentrale, og veldig god frokost. Clarion var helt greit, ganske basic, men ligger fint til. The Hub, litt som Clarion, ingenting spesielt synes jeg. Har ikke bodd på Thon enda, kommer til å gjøre det i sommer. Anonymkode: 7dba4...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå