Gå til innhold

Om alkoholsalgstider

Gjest vil gjerne vite...

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjerne vite...
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke er lov å selge øl i butikkene etter klokken 20:00 på hverdager og klokken 18:00 på lørdager?

Det er jo opplagt for å gjøre det vanskeligere for folk å få tak i alkohol som de kan drikke hjemme.... Men hva var baktankene til denne glupe politikeren som fant på dette?

Håper på noen gode svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper det da? Jeg trodde det var no slags påfunn for å prøve å få folk edru i god tid til søndagen..... :P

Skrevet

Det er tross alt Norge vi bor i. Slike tider er forventet.

Skrevet

Fordi vi har en statsminister som er fra Kristelig Folkeparti. Eller er det også bare et symptom kanskje? :klø:

Skrevet
Det er tross alt Norge vi bor i. Slike tider er forventet.

ikke sant.

Viktig å gjøre det vanskelig for folk.

Det er bl.a 18 års grense på å kjøpe nesespray i butikken :roll:

Skrevet
Det er bl.a 18 års grense på å kjøpe nesespray i butikken  :roll:

HÆ??? :sjokkbla: Er det sant?

Skrevet
ikke sant.

Viktig å gjøre det vanskelig for folk.

Det er bl.a 18 års grense på å kjøpe nesespray i butikken  :roll:

De er bekymret for sniffing kankje?

Skrevet
Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke er lov å selge øl i butikkene etter klokken 20:00 på hverdager og klokken 18:00 på lørdager?

Det er jo opplagt for å gjøre det vanskeligere for folk å få tak i alkohol som de kan drikke hjemme.... Men hva var baktankene til denne glupe politikeren som fant på dette?

Håper på noen gode svar.

For å sikre arbeidsplasser på alle utestedene? :ironi:

Skrevet
HÆ??? :sjokkbla: Er det sant?

Ja, faktisk :forvirret:

JEg har bihulebetennelse, glemte nesesprayen hjemme. Gikk derfor bort til en butikk like ved skolen.

Skulle gjerne hatt nesepsray, sa jeg. Mannen slo inn nesesprayen, og sa: "har du legitimasjon?"

"hæ? For hva da?"

"nesesprayen".

"tuller du?"

"nei"

"det er det dummeste jeg har hørt? Hvordan kan man misbruke nesespray?"

"ikke vet jeg" sa mannen.

Så jeg med mine 17 1/2 år fikk ikke kjøpt nesespray :roll:

Skrevet

helt på trynet det med nesesprayen! de burde ha aldersgrenser på å kjøpe lim også da! det er jo mye bedre å sniffe. hva med bensin? fjortizer med moped får jo kjøpt det og bensin blir man nok veldig dritings av!

Skrevet
Fordi vi har en statsminister som er fra Kristelig Folkeparti. Eller er det også bare et symptom kanskje? :klø:

Ja, hvem vet. Det er vel helst fra KrF og mot venstre vi har de som mest ønsker å begrense tilgjengligheten. At det reduserer forbruket totalt sett er jeg ganske sikker på. For meg personlig er det ikke noe mer enn noe jeg planlegger for.

Ellers:

"Aldersgrense for kjøp av legemidler andre steder enn på apotek er 18 år. Det er utsalgsstedet som skal forsikre seg om at den person som kjøper er fylt 18 år. Er man i tvil skal man be om legitimasjon som bekrefter at kjøper er over 18 år."

http://www.legemiddelverket.no/lover/lua/I...salgssteder.htm

Skrevet

vi har mye kortere åpningstider her...

18 på hverdager og 14 på lørdager...

Skrevet

Hvis du spør en byråkrat og en politiker om hvorfor det er slik at man ikke kan kjøpe øl i butikken mellom kl. 18 og 20 vil du aldri få et fornuftig svar. Det finnes nemlig ikke noe godt fornuftig svar på det.

Når folk vet at ølsalget stenger 18 (og ikke 20) kjøper de selvfølgelig bare inn alt de behøver - og gjerne mer til- før kl. 18. Dermed har regelen ingen hensikt, den er poengløs.

For å bygge videre på spørsmålet ditt: jeg på min side kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få kjøpt en flaske nydelig Chianti vin på Rema 1000.

Jeg tror svaret må ligge i at det ser altfor stygt ut på Rimi og Rema til at de får lov til å selge vin? Jeg kan ikke skjønne det finnes andre grunner.

God vin-høst!

Jeg skal kjøpe flere kasser vin i Sverige for å ha hele vinteren her i Norge, til midager og selskap. Mm.. :)

Skrevet

Stem for all del AP eller SV hvis dere vil opprettholde denne ordningen.

Skrevet

Det er helt sykt. Hvor ble det av selvstendigheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...