AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Etter at jeg lærte om Dunne-Kruger-effekten ser jeg idioter overalt. Puslespillet falt plutselig på plass. Verden som tidligere var vanskelig å forstå gir nå plutselig mening. Jeg forstår nå. Men jeg ser også hvor lykkelige alle disse idiotene er. Hvor mye de får i livet. Så jeg har bestemt meg for å være en av de. Dure fram i livet, lykkelig uviten. Anonymkode: 6d905...526
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Dunning, kanskje.. Anonymkode: 276d6...8ac 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dunning, kanskje.. Anonymkode: 276d6...8ac TS har tydeligvis forlengst begynt med lykkelig uviten-livsstilen. Anonymkode: e5a62...186 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Norge er en Dunning-Kruger-stat. Du kan føle deg hjemme. Sosialdemokratiet er tuftet på Dunning-Kruger. Det er andre som vet best. Og de vet at folket trenger bare litt penger og noen vågale realityshow, så holder de kjeft om alt som er riv ruskende galt. Anonymkode: d26e3...1aa
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Hvis du ts, mener å se idioter overalt, kan denne oppfatningen ses som et bevis for den såkalte Dunning-Kruger-effekten: "(...)en person som for første gang har fått et innblikk i et nytt område, og som ut fra denne nye innsikten plutselig kan føle seg som en ekspert på området. (...) kan på denne måten lett oppleve egen kompetanse som svært god selv etter bare kort tid, og kan dermed lett lande på konklusjoner som ikke er faglig holdbare." https://snl.no/Dunning-Kruger-effekten Anonymkode: 91c56...210 1
Lurium Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Det handler vel i bunn og grunn om å fatte informerte slutninger, å være villig til å snu og vende på problemstillinger, og å lese seg opp på vitenskapelig forskning, i allefall vitenskapelig forskning som er basert på kunnskapssyn som søker generaliserbarhet. Det motsatte er jo det en ofte forbinder med Dunning-Kruger effekten, at folk blir informert av egen, eller andres, empiri og synsing, oftest forsterket i ekkokammer.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Visste ikke at dette var et begrep, men har observert det samme. Jeg har kalt det nyfrelst Ser det overalt. På jobb, studier, Small talk med folk og her på KG. Anonymkode: 2a51e...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå