Gå til innhold

"brokkolien har en beskyttende vannglassering"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det? Det står på pakningen til noen frosne grønnsaksblandinger.

Anonymkode: 7111c...74c

Skrevet

Jeg ville jo trodd ut fra slik du skriver det at de har vært nedi et bad med vannglass før pakking, men når jeg sjekker hva vannglass inneholder så kan teorien min umulig henge på greip. 

Venter spent på innspill fra noen som er bedre i kjemi enn jeg. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Den er forvellet før den blir frosset ned enkeltvis, slik at ikke alt blir til en klump. Da er bitene dekket av vann, som fryser utenpå hver bit.  Kanskje de dusjer over bitene med mer vann også.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (5 minutter siden):

Den er forvellet før den blir frosset ned enkeltvis, slik at ikke alt blir til en klump. Da er bitene dekket av vann, som fryser utenpå hver bit.  Kanskje de dusjer over bitene med mer vann også.

Det hang mer på greip enn min ide :ler: .

AnonymBruker
Skrevet

Vannglasering er at de fryser med bitene enkeltvis. Når de er frosset dusjes eller dyppes de i vann slik at det blir en tynn ishinne utenpå. Det holder bedre på kvaliteten. Ved at det beskytter mot tørking og fryseskader. 

Jeg gjør det alltid når jeg fryser ned selvfisket fisk. Da holder den bedre i frysen. 

Anonymkode: 2927e...8f9

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vannglasering er at de fryser med bitene enkeltvis. Når de er frosset dusjes eller dyppes de i vann slik at det blir en tynn ishinne utenpå. Det holder bedre på kvaliteten. Ved at det beskytter mot tørking og fryseskader. 

Jeg gjør det alltid når jeg fryser ned selvfisket fisk. Da holder den bedre i frysen. 

Jeg har makrell i melkekartong og fyller opp med vann. Innbiller meg at den holder lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

*vann og mais

Anonymkode: 39ccf...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...