AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Eller er det bare de som har gitt samtykke til at den kan publiseres? Eller er det bare de som har fått toppkarakterer som blir publisert? Anonymkode: baca7...844
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller er det bare de som har gitt samtykke til at den kan publiseres? Eller er det bare de som har fått toppkarakterer som blir publisert? Anonymkode: baca7...844 Trodde ikke bacheloroppgaver blir publisert, bare masteroppgaver med karakteren c eller bedre (mener det var B eller bedre før). Man kan søke om å få masteroppgaven konfedensiell, eller utsette publiseringen av den noen år fremover (slik jeg gjorde). Dersom man har gjort sistnevnte vil den dukke opp i søk (dersom den har C eller bedre), men andre får ikke lest den på nett. Grunnen til at jeg valgte å utsette publiseringen av den var fordi jeg ikke var helt fornøyd, og jeg trodde det ville gå mye dårligere enn det gjorde (endte opp med B). Jeg ville ikke at hvem som helst skulle lese en oppgave jeg ikke var fornøyd med. Man registrerer jo dette ved innlevering, og jeg hadde nok krisemaksimert oppgaven min. Anonymkode: 34f81...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Tror det er veldig ulikt fra sted til sted om hva kriteriene er og hvorvidt man publiserer bacheloroppgaver på åpne nettverk. Hos oss ble de beste bacheloroppgavene publisert etter det jeg har skjønt. Kriteriet tror jeg var at bare de med beste karakterer, altså A og B ble publisert. Min ble iallfall publisert, sammen med en rekke andre fra klassen som jeg vet fikk B eller A. Der jeg skrev masteroppgave så ble alt publisert så lenge det ble bestått, og det ikke var særskilte grunner for å ikke publisere, f.eks. med tanke på respondentene/intervjuobjekt. Vet om ei som ikke publiserte pga. at hun hadde gjennomført intervju å skoler som involverte elever, og derfor kunne det ikke publiseres. Jeg fikk C på min masteroppgave og den ble publisert. Fikk også vite at ei jeg studerte med såvidt hadde stått og fikk E (metoden hennes var ikke bra nok). Den ble også publisert. Vet ikke hvorfor du lurer, men har selv lurt på det før. Vær bevisst at det kan variere fra sted til sted. Det kan være fort at man tror at alle oppgaver har fått toppkarakterer og at når man derfor leser på slike oppgaver tar alt for god fisk og at man derfor tror at publisert=bra oppgave og dermed bør man ikke bruke det som mal for hvor kvaliteten på en oppgave og bruke det som inspirasjon og eller automatisk anta at det er en god kilde. Anonymkode: 4fd45...e19
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 På min tidligere høyskole var det bare bacheloroppgaver med B eller A som ble publiserte. Jeg antar også at du må huke av for at du godkjenner publisering. Anonymkode: 2280c...18f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Vi måtte huke av for om vi godkjente publisering og det var kun A og B oppgaver som ble publisert. Anonymkode: f831d...297
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Vi måtte også huke av for å godkjenne publisering. Av de som godkjente var det kun bacheloroppgaver med A eller B som ble publisert. På master ble alle oppgaver som ble bestått publisert (så lenge en hadde huket av for publisering). Anonymkode: 0473b...b2b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Hvor kan man lese bacheloroppgaver, egentlig? F.eks fra OsloMet? Anonymkode: 59cf9...86e
Rosa Dartle Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Fra bachelor ble de som hadde C og bedre publisert. På master er jeg usikker, men tror de fleste publiseres. Min ble i alle fall det. Som regel søkbar via Brage. Bacheloroppgaver ligger vel vanligvis søkbart i universitetets digitale arkiv.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Det varierer fra skole til skole. På universitetet jeg gikk ble ingen oppgaver publisert Anonymkode: 980b2...571
Sandie Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Da jeg leverte bacheloroppgaven i 2010 var det kun de med karakter A og B som ble publisert. Vet ikke hvordan det er i dag.
Taluno Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Leverte bachelor på HiST i 2014. Alle oppgaver ble gjort tilgjengeling for andre studenter, og de med mest interessante problemstillinger ble publisert videre for andre. Vi måtte legge ved årsak til at vi ikke godkjente publisering når vi startet på oppgaven. Ikke akkurat en søknad om å være unntatt publisering, men det måtte begrunnes.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Jeg fikk B på bacheloroppgave. Valgte å huke av for publisering - altså jeg ville IKKE ha oppgaven min publisert. Det er den ikke. Er ikke noe tegn online på at jeg noengang har gått på høyskole. Anonymkode: 9f1e0...b61 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 Jeg leverte bachelor på hvl nå i vår. Hos oss må man huke av for om man godkjenner at de publiserer den når man leverer oppgaven. Så publiserer de den dersom man får A eller B. Dersom man har sagt nei, og ombestemmer seg og vil ha den publisert senere, kan man ta kontakt med skolen og få den publisert. Anonymkode: f3bc4...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå