Gå til innhold

Tights eller stayups/ strømpebukse under skjørt og kjoler nå på sommertid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen legger som ikke ser så veldig vakre ut. Det er mye arr etter sår jeg har hatt der igjennom årene....jeg mener de kunne godt se bedre ut enn det de gjør.

Nå på sommeren så er det tid for å gå både med kortbukse og ikke minst skjørt/kjoler. Så da lurer jeg på hva skal jeg kle på meg for å dekke leggene? jeg blir ikke enig med meg selv om det er tights eller stayups/ strømpebukse jeg skal bruke under. Jeg kunne selvsagt gå i bukser, men siden det er sommer så jeg har lyst til å bruke skjørt og kjoler slik som alle andre. Ja, må innrømme det å gå i strømpebukse eller stay-ups her heller ikke noe jeg har så veldig lyst til, men jeg må ta et valg.

Så hva gjør jeg?

Hva ville du gjort?

Finnes det noen fine thights som jeg kan kjøpe uten at det blir for gammel kjærring? Evt. hvor?

Anonymkode: 4c9f6...b0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har noen legger som ikke ser så veldig vakre ut. Det er mye arr etter sår jeg har hatt der igjennom årene....jeg mener de kunne godt se bedre ut enn det de gjør.

Nå på sommeren så er det tid for å gå både med kortbukse og ikke minst skjørt/kjoler. Så da lurer jeg på hva skal jeg kle på meg for å dekke leggene? jeg blir ikke enig med meg selv om det er tights eller stayups/ strømpebukse jeg skal bruke under. Jeg kunne selvsagt gå i bukser, men siden det er sommer så jeg har lyst til å bruke skjørt og kjoler slik som alle andre. Ja, må innrømme det å gå i strømpebukse eller stay-ups her heller ikke noe jeg har så veldig lyst til, men jeg må ta et valg.

Så hva gjør jeg?

Hva ville du gjort?

Finnes det noen fine thights som jeg kan kjøpe uten at det blir for gammel kjærring? Evt. hvor?

Arr på bena eller ikke, GJØR SOM DU FØLER FOR 🙂 Selv har jeg mange arr etter å ha spillt fotball i mange år, går gjerne i miniskjørt og om folk vil se så la dem se 🙂 Respekter deg selv som du er og andre vil ha lettere for å respektere deg også.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sminke beina?

Knesokker/ knestrømper

Anonymkode: 1ea74...41a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gå i lange kjoler i stedet? Det finnes så mange nydelige sommerkjole i maxilengde! Ellers støtter jeg forslaget om å gå uten og å jobbe med å elske hvert eneste arr, fordi de er en del av deg. Kjisjé, men det er helt sant! 

Anonymkode: 4c483...587

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville gått uten og (øvd på å) gitt fullstendig bang i det..  Alle blir vi preget av et liv, og selv har jeg mange arr på beina da jeg alltid har vært mer opptatt av å prøve nye ting og hatt det gøy enn å ha model bein, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk ser.. Det er en fri verden og jeg går ned det jeg vil! Men jeg skjønner også at det kan være vanskelig, men jeg ser flust av folk  i 70-80 årene i skjørt eller capri bukser

Men det var ikke det du gav som alternativ ennda alle kommer til å si det:tongue: Men av de alternativene du gir så er det strømpebukse som virker mest appellerende til meg personlig og noe jeg selv bruker mye om høst/vår.. Det er et hav av muligheter innenfor strømpebukse sjangeren, det er tynnere enn en tights og ser mindre "klumpete" ut synes jeg..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange flotte lange sommerkjoler. Men ellers synes jeg du skal gå uten. Jeg har mange arr på bena, etter mange år som fotballspiller, og en ganske stor operasjon på det ene benet. Men har ingen problemer med å vise det, og det er ingen som bryr seg.

Anonymkode: 0abf1...32d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Tusen takk for alle svar som er kommet inn. Jeg ser på det at det finnes mange fine lange sommerkjoler.

Men jeg må innrømme at en blir litt har det litt rart å se på andre som går med korte skjørt og kjoler og har legger uten et enste arr. Da tenker jeg at det kunne vært meg også som kunne hatt det slik...

Jeg har nok et stor jobb foran meg for akseptere meg selv.....

Hvor finner en størst utvalg av lange sommerkjoler? TIps :)

Skrevet

Jeg ville gitt faen i arrene og heller gått uten strømpebukse/stay ups. Det passer ikke helt sammen med en sommerkjole eller skjørt på sommerstid når det allerede er varmt i været. Jeg tipper at den eneste som syns at disse arrene er ille, er deg selv, de fleste vil ikke legge merke til det. Jeg har allerede sett mange kvinner i skjørt og kjoler denne sommeren, både unge og eldre, og har bare lagt merke til at de har nakne bein, og det er det. Har sett noen i strømpebukse. Tenker at det må være varmt. Jeg har arr selv etter selvskading, og går ikke i kjoler eller shorts fordi jeg ikke vil vise arrene, så jeg skjønner at du vil skjule arrene dine - men om det er arr som har kommet etter ulykker/skader... Hadde ikke brydd meg. Luft beina dine! 

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Jeg er enig i alle kommentarene om at du skal drite i arrene. Hvis du ikke klarer det, ville jeg nok valgt stay ups når det er varmest. Tynne (9 eller 10 den) strømper eller stay- ups med concealer effekt . Det ser naturlig ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha forsøkt å akseptere beina dine. Det er ikke det samme, men min bein er konstant overfylt med blåmerker, og jeg er blek året rundt. Jeg fjerner hår og bruker fuktighet og solbeskyttelse, og bruker som regel verken stayups eller strømpebukser hvis det er sol. 

Hvis det er litt overskyet bruker jeg 15 denier. Jeg er ikke så glad i hudfarget, men jeg kan i verste fall bruke det på stayups. Veldig viktig å bruke tynne som nesten ikke vises. Stayups er litt mer friere enn strømpebukser, så jeg foretrekker det om sommeren, men ved veldig korte skjørt og kjoler bruker jeg det ikke på grunn av strømpekanten som kan vises hvis jeg strekker/bøyer meg. 

Anonymkode: dbcab...a12

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hva gjør jeg?

Hva ville du gjort?

Stay -up.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan høres ut som om du har det litt som meg. På fritiden bruker jeg nå sjelden eller aldri strømper. Men på jobb og om jeg skal pynte meg mer, har jeg funnet noen stayups i 10 den semishine som jeg synes funker bra og hvor man på avstand ikke kan se at de er på. 

Anonymkode: b194f...cce

AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt hvordan du føler det. Selv går jeg kun med skjørt som rekker nedenfor knærne, hvis jeg ikke kan ha strømpebukse på. Jeg har klippet av føttene på en svart, tynn strømpebukse. Den funker fint som en tights på de dagene som ikke er aller varmest. 🙂 ellers tenker jeg å teste denne i sommer: https://www.blush.no/product/901221/sminke/base/babor-age-id-camouflage-cream-concealer?gclid=CjwKCAjw2ZaGBhBoEiwA8pfP_tcvI62SX8XMcEZmPNU5YQLIVurF7tWDPCdvTPYEIVXG8SzjFw6qnxoCsKQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds 

Anonymkode: e43e8...6d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS:

Tusen takk for alle svar som er kommet inn. Jeg ser på det at det finnes mange fine lange sommerkjoler.

Men jeg må innrømme at en blir litt har det litt rart å se på andre som går med korte skjørt og kjoler og har legger uten et enste arr. Da tenker jeg at det kunne vært meg også som kunne hatt det slik...

Jeg har nok et stor jobb foran meg for akseptere meg selv.....

Hvor finner en størst utvalg av lange sommerkjoler? TIps :)

Lange sommerkjoler finnes det masse av - sjekk Zalando og Ellos osv.

Men jeg ville fortsatt øvd på å gi F.

Anonymkode: cd14e...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...