Gjest Helt fjern. Skrevet 9. september 2005 #1 Del Skrevet 9. september 2005 Dette er noe av det værste jeg har opplevd mens jeg har kjørt bil. Har hatt lappen i 5 år. I dag så kjørte jeg. Var veldig sliten og trøtt. Har mye angst og depresjoner og satt i mine egne tanker. Var helt borte... Plutselig så var det en bil som sto stille og blinket til venstre. Det kom noen biler fra det motgående feltet og han måtte vente.. i mine øyne så kjørte bilen. Jeg så ikke at bilen sto stille? Hva skjedde med meg? Jeg er så redd nå. Fordi jeg fikk helt panikk fordi plutselig sto bilen der rett foran meg. Jeg klarte ikke å stoppe også heldigvis var det et bussstopp der som jeg svingte inn. Hvis ikke den hadde vært der så hadde det sikkert sagt bang.. Nå er jeg så redd og har masse angst. Hva skjedde i hodet mitt? Jeg var lissom ikke tilstede? Skjønner ikke hvor jeg var. Jeg var helt fjern.. Jeg er så redd.. Livredd. Vet ikke om jeg kan kjøre bil mere. Hodet mitt var ikke tilstede. Det var akkuat som om tankene og hodet mitt var hjemme. At de ikke fulgte med. Fordi tankene mine var ikke tilstede da. Siden jeg først ikke så bilen (før den var rett foran meg), og da jeg så bilen så trodde jeg at den kjørte langt der borte. Men den sto stille. Og dette gikk opp for meg etterpå. Ikke mens det skjedde. Og nå er jeg så redd. Hvor var hjernen min? Må jeg slutte å kjøre bil? Jeg var jo ikke tilstede i øyeblikket. Jeg vet ikke hva som skjedde. Bare at jeg var helt fjern... Er det noen som har opplevd noe liknende? At hodet ikke følger med. Jeg har så angst og er så depremert og jeg har vanskeligheter for å konsentrere meg. Men nå er jeg så redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre? Hvorfor så jeg ikke bilen når den sto rett foran meg? Hvorfor trodde jeg den kjørte også sto den stille? Jeg er virkelig bekymra nå jeg.. Er jeg psykotisk? Jeg har ikke en sånn diagnose, men siden i de sekundende så var jeg helt borte? Men jeg vet ikke hva som skjedde? Jeg var ikke tilstede jeg... Hvorfor?? Hva er galt med meg?? Jeg er så redd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. september 2005 #2 Del Skrevet 9. september 2005 Fort gjort hvis du er sliten og trøtt. Tror heller det er årsaken enn depresjoner og angst. Man skal være uthvilt nok når man kjører bil. Tror uansett det er en normal reaksjon når du er i tilstanden du beskriver, ikke tro at det er noe galt med deg, men bestem deg heller for å ikke kjøre bil hvis du ikke er i form. Du er IKKE psykotisk! :klem_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #3 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg er sliten helt tiden pga. angsten. Men jeg var mere sliten i dag. Jeg er så redd når dette skjedde fordi bilen plutselig var der. Også så jeg ikke bilen før den var rett foran meg? Var jeg blind da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #4 Del Skrevet 9. september 2005 Er det flere her som har opplevd det sånn? At man ikke ser jeg bil også plutselig er det en bil rett foran? Og at man tror den kjører også står den stille? Jeg er jo ikke helt kjøredyktig da? Det er jo ikke vanlig at hjernen detter ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #5 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg tror det kan ha noe med trøttheten å gjøre. Er du trøtt, så lar du være å kjøre bil. Jeg har hatt det sånn på sykkelen, at jeg bare sykler og blir bare helt "borte" til slutt, og da har jeg sovet dårlig og er trøtt. At ting skjer og at jeg ikke er helt med at det skjer noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helt fjern Skrevet 9. september 2005 #6 Del Skrevet 9. september 2005 Men jeg er trøtt nesten hele tida. Og noen ganger må man bare kjøre. Men jeg synes denne opplevelsen var så skremmende for meg og at jeg føler jeg egentlig ikke burde hatt lappen. Det er jo livsfarlig at jeg ikke ser en bil? Plutselig var den der også spratt øynene ut, og jeg svingte fort i bussholdeplassen. Jeg er jo en fare i trafikken?? Kan man bli psykotisk? Kan jeg ha vært det i noen sekunder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. september 2005 #7 Del Skrevet 9. september 2005 Og noen ganger må man bare kjøre. Jeg er jo en fare i trafikken?? Kan man bli psykotisk? Kan jeg ha vært det i noen sekunder? ← Dersom du alvorlig mener at du er en fare i trafikken, så MÅ du ikke kjøre, nei. Selvfølgelig ikke. I hvertfall ikke når du er i en slik tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #8 Del Skrevet 9. september 2005 Dette har bare skjedd en gang og det var i dag. Jeg har hatt lappen i 5 år... Og jeg er alltid trøtt og sliten. Men jeg sovner ikke bak rattet da... Kan det være noen andre grunner til at jeg ikke så bilen? Hvis man er sliten så bør man vell se en bil rett foran? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. september 2005 #9 Del Skrevet 9. september 2005 Det er ikke et tegn på psykose! Og ja, hvis du er sliten så er det nok til at slikt kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helt fjern Skrevet 9. september 2005 #10 Del Skrevet 9. september 2005 kanskje det er fordi jeg var sliten da... Har dette skjedd med dere når dere var slitne? At en bil plutselig dukket opp bare noen meter ifra? Og at det nesten var kræsj.... Jeg kom jo i full fart og hadde ikke klart å stoppe... Bare flaks at den bussholdeplassen var der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helt fjern. Skrevet 9. september 2005 #11 Del Skrevet 9. september 2005 sorry at jeg maser sånn på dere. Jeg er bare så redd etter denne hendelsen jeg. Tenk dere at dere kjører også plutselig står det en bil rett foran deg? Også vet du at du ikke klarer å bremse? Hva gjør du da? Jeg fikk ivertfall helt panikk. Skrekkslagen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2005 #12 Del Skrevet 9. september 2005 Alle kan vel falle ut og bli fjern i blant. Jeg kjører ikke bil, men har opplevd å ha gått på rødt lys og blitt "vekket" av biler som bråbremser. Dette har skjedd når jeg har vært sliten og trett. Det behøver ikke være noe galt med deg, og du er neppe psykotisk. Psykoser er komplekse saker. Og som andre sier, dette virker som en helt naturlig reaksjon på at du var sliten og trett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. september 2005 #13 Del Skrevet 9. september 2005 Du gjorde jo rett i å svinge unna, så refleksene dine er tydeligvis i orden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #14 Del Skrevet 9. september 2005 For å være helt ærlig synes jeg du bør la bilen stå om du er konstant trøtt, du vet aldri om det kan skje en skikkelig storulykke med påfallende død på andre,- og deg. Ikke kjør for at du "må", du skal være helt opplagt når du kjører bil, du skal ikke være en fare i trafikken i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #15 Del Skrevet 9. september 2005 Ta deg en tur til legen din og be han sjekke stoffskiftet ditt! Trøtthet og følelsen av å havne i en "boble" er ikke ukjent for mennesker med stoffskifte problem. Er verdt å teste seg! Jeg fikk depresjon/angst pga stoffskifte, og er godt kjent med den trøttheten, utmattelsen og følelsen av å være fjern. Sjekk det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #16 Del Skrevet 11. september 2005 Dette har skjedd meg flere ganger. Kjørt på rødt lys, kjørt feil, nesten kræsja i en annen bil osv. Dette har skjedd pga. feber, tretthet, vært kjempelei meg eller hatt angst. Nå kjører jeg ikke bil når jeg er syk eller ikke føler meg helt ok på andre måter. Bedre føre var enn etter snar sier nå jeg. Når man er sliten og trøtt så er ikke oppfattelsen helt tilstede, og da kan biler plutselig dukke opp fordi man rett og slett ikke så dem før. Blir omtrent som å se på tv, være opptatt av noe og folk snakker til deg, men du oppfatter ikke hva de sier eller at de prater til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå