AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Jeg har lite melk. Det er 4 uker siden fødsel og jeg har prøvd mye for å øke produksjonen. Power pumping, pumping om natt og amme når jeg har mulighet. Men blir ikke mer og når jeg pumper får jeg kanskje ut 50 fra begge til sammen.. når babyen ammer kan han holde på i 30-45 min og jeg tror han koser seg, men etterpå er han fremdeles sulten og spiser nesten like mye mme som han pleier når han ikke dier først. Så han får ikke ut noe særlig. men er det verdt det? Er det verdt og sitte å pumpe 4-5 ganger i døgnet og stresse rundt det for å gi ham et måltid i døgnet som er morsmelk? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke innse at det er tapt og jeg uke skal amme barnet mitt, men orker ikke mer 😔 Anonymkode: f43b9...c71
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 Mamming foran amming ❤️ Husk at du er en god mamma om du så velger vekk amming. For at du skal være en best mulig mamma må du ha det bra. Anonymkode: 31260...c80 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 Du må føle på det selv. ❤️ Jeg holdt også på slik, men fra 3-4 mnd ble baby sterkere og fikk stimulert brystene bedre, slik at produksjonen økte noe (ble fortsatt aldri mye melk...), og fra 4-5 mnd begynte vi med fast føde i tillegg. Så behovet for mme gikk vekk over tid. For meg var det verdt det å stå i det, men har all respekt for de som slutter. Viktigste er at baby blir god og mett, og langvarig stress over melkeproduksjon er uansett ikke verdt mye i det store bildet. Anonymkode: 76532...7bc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Morsmelk har jo noen fine kvaliteter mtp. det den inneholder. Men det er du som må kjenne på om det er verdt det. Det går helt fint å bare gi flaske. Jeg fullammer forresten og får også bare ut 50ml til sammen. Men babyen virker stort sett fornøyd etter en amming og får MME bare de gangene han trenger mer. Mens din trenger jo åpenbart mer Gjør det som funker for dere! Hvis du synes det er godt å slippe pumpestyret så kan du jo droppe det og fortsette en stund til med å amme når han vil? Anonymkode: 9b5e1...daa 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Er det på grunn av dårlig vektoppgang at du har begynt med MME? Anonymkode: e41c0...dec 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Pumping hadde jeg ikke gjort igjen, det var ekstremt smertefullt, og ekstremt ydmykende. Men jeg synes fordelene barnet får med delamming er verdt det. Ville prøvd å gi mme med hjelpebryst for å stimulere produksjonen og babyen sin sugeevne, og fortsett å delamme så lenge det gikk. Det er bra for immunforsvaret og for tilknytningen. hvis du klarer det. men dropp den pumpingen, det er ikke alle som får ut noe særlig melk ved pumping uansett. Hvis du harr lite melk kan du evt høre med fastlegen din om han/hun kan skrive ut metoclopramide eller lignende (øker melkeproduksjonen). Anonymkode: 2c0ce...86c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Nei, i ditt tilfelle tenker jeg det ikke er noe poeng. Du får ikke ut særlige mengder og blir utslitt av det. Barnet drikker endel av flasken etter lange dieøkter = du produserer lite. Holdt på sånn selv, og ble oppfordret av helsepersonell til å slutte med forsøkene - jeg ble psykisk nedkjørt av det i lengda. Du bestemmer selv hva du vil forsøke og hvor lenge :) Anonymkode: f0b78...830 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Den melka du har gitt ditt barn de siste 4 ukene er skikkelig gull! Superbra jobbet, vær stolt! Det er helt lov å kaste inn håndkleet nå Anonymkode: c3772...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Har du fått bekreftet lav melkeproduksjon av helsepersonell, eller er det bare noe du selv tror pga hyppig amming og at det kommer lite når du pumper? Hvorfor pumper du? Er du helt sikker på at babyen får ut lite? Det er vanlig at babyer under 3 mnd bruker LANG tid på hver ammeøkt og vil ammes OFTE. Jeg satt med puppen ute omtrent 24/7 de første 3 mnd. Puppen er babyens kos og trygghet. Det er også vanlig å få ut mindre melk ved pumping enn det babyen får ut ved amming. Jeg fikk nesten ikke ut noe ved pumping (vi snakker sånn 10 ml) da babyen var 4 uker og jeg prøvde å pumpe for at far kunne avlaste. Anonymkode: 03fbf...45e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Jeg valgte bort pumping, nettopp pga det ekstra stresset det medfører. Ammet heller oftere og ga mme når babyen ikke virket fornøyd etter amming, men amming var alltid første pri. Fikk aldri opp nok melkeproduksjon til fullamming. Delammet til hun var 8 mnd, Anonymkode: ad364...c85
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det på grunn av dårlig vektoppgang at du har begynt med MME? Anonymkode: e41c0...dec Ungen blir da ikke mett!🤦🏼♀️ Anonymkode: 76a0b...f5e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 Hva med å korte ned amming til 20 min og så gi flaske? Gjør dette hvert måltid, ikke stress med at baby må bli mett av pupp men får flaske etter, forhåpentligvis opprettholder du produksjon? Hver dråpe mm er konsentrert med de uerstattelige antistoffene og den unike næringen så mengde mm bør du ikke bekymre deg for at babyen ikke får:) litt er veldig bra! Dessuten kan det være nettene dine blir bedre hvis du kan tilby pupp da? Og slippe å opp å lage flasker.. amming om natten stimulerer også til bedre produksjon pga hormoner som kun blir produsert under amming mellom kl 24-06 uavhengig av dette så gjør du selvfølgelig det som er best for dere. Lykke til! Anonymkode: e46d3...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå