Gå til innhold

SA og graviditet etterpå. Når ble kropper «normal» igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Hadde SA i uke 6 🥺 ble knust. Nå er det 2 uker siden det begynnte å skje.. blødde mye i 1 uke før det gikk bort.  Så ser frem til mensen kommer tilbake igjen, men det kan tydeligvis fortsatt være ei stund til den kommer tilbake? Har lest 4-8 uker etter SA. Når fikk du din mensen tilbake igjen etter SA? Det kommer kanskje også an på NÅR i graviditeten du mistet? 

Vi var fokusert på at ting kom til å gå bra, men hadde i bakhodet at det kunne ende i SA også, så var fælt når det faktisk skjedde. 😕 
Håper å bli gravid igjen💕🥺

Anonymkode: b1ae2...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo tidligere man mister jo tidligere kommer kroppen tilbake i normal syklus, som hovedregel i alle fall. Forutsetter at alt kom ut i første omgang. Men det er vanlig at EL blir litt forsinket pga. SA'en, og da blir jo mensen også forskøvet med likt antall dager. Er nok individuelt med hvor mye...

Jeg har opplevd to tidlige SA'er. En i uke 6 og en litt før det igjen. Jeg var veldig opptatt av å bli gravid raskt igjen, så gikk "all in" for å kartlegge første eggløsning. Den kom begge gangene noen dager senere enn det som var normalt for meg, men jeg fant den. Og jeg klare å bli gravid på nytt - begge gangene. Uendelig takknemlig for det (ergo kom aldri mensen tilbake etter SA'en). Følte meg veldig heldig, men har forstått i ettertid at man er ekstra fruktbar rett etter en SA. Kroppen er på en måte innstilt på å være gravid. Så om jeg hadde vært deg så hadde jeg hatt jevnlig sex fra nå av. Ettersom det er to uker siden du mistet, så er kanskje en ny eggløsning ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...