AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Skrevet 13. juni 2021 Ungdommen bestilte flere pizza på fredagen. Der fulgte det med små begre med type hvitløks rømme dressing. Ungdommen spiste ikke disse, så nå har jeg 6 slike begre i kjøleskapet. Jeg syntes dressingen var god og lurer på sånn ca hvor lenge de er holdbare i kjøleskapet? Anonymkode: 6465e...097 1
X_jenta_X Skrevet 13. juni 2021 #2 Skrevet 13. juni 2021 De som ikke er åpnet holder sikkert en stund, men usikker på åpne bokser. Etter 3-4 dager ville jeg eventuelt ha kastet de åpne hvis du ikke har spist dem opp! 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #3 Skrevet 13. juni 2021 En god stund. Se, og lukt. Er den blitt dårlig merker du det, men det tror jeg aldri har skjedd her, selv om de blir liggende noen uker. (kjøper slike fra Rema, som er helt lik i innholdet, men mye større). Anonymkode: 98868...99a 2
Bøffingen Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 6.16): En god stund. Se, og lukt. Er den blitt dårlig merker du det, men det tror jeg aldri har skjedd her, selv om de blir liggende noen uker. (kjøper slike fra Rema, som er helt lik i innholdet, men mye større). Anonymkode: 98868...99a Hiver meg på denne, men merk at dette er veldig avhengig av hvor varm rømmen ble i løpet av kvelden og hvor lang tid det gikk før den kom seg i kjøleskapet. Med rømme er det vanskelig å lukte om den er dårlig eller ikke før den allerede er blitt ganske dårlig, men så lenge den oppbevares skikkelig er det stort sett kun mugg man trenger å se etter. 2
applestories Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Veldig enig med @Bøffingen . Temperatur har veldig mye å si. Syrnede melkeprodukter varer lenge etter dato. Sitter her med en yoghurt best før 22.03.21 som smaker helt vanlig. Om dressingen er dårlig smaker du det fort. Om du skal ha gjester bør du kanskje ha et alternativ. - og det er kun på grunn av temperatur ved oppbevaring før den kom til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå