Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ute med kjæresten min, og to venner av han. Kompisen hans, og dama hans. Vi hadde det helt sykt koselig, men jeg reagerer på en ting. Det var alkohol inn i bilde her, men ja. Han kalte meg venninnens navn tre ganger.

Den første gangen sa jeg ikke noe fordi jeg rett og slett trodde han nevnte navnet hennes pga han skulle fortelle noe om hun. Da han sa det andre gang, så skjønte jeg at han kalte meg for navnet hennes, og tredje gang sa jeg i fra sånn «Nå har du kalt meg det navnet der tre ganger på rad. Virker som du savner en viss person». Han beklagde seg veldig osv. Men jeg orket ikke å lage en stor diskusjon ut av det. Alle sammen var fulle, unntatt jeg. Så jeg tar det opp i morgen. MEN. Hva hadde dere gjort i min situasjon? 

Han er oppvokst med hun. De har vært bestevenner siden de var 5-6 år

Anonymkode: 61c03...5f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde ikke gjort noenting. Har selv kalt en kjæreste med feil navn. Flere ganger. I edru tilstand. Fort gjort😁

Endret av Hannah80
  • Liker 6
Skrevet

Ville ikke gjort noen ting med det i det hele tatt. Når jeg var yngre opplevde jeg noe lignende, visste ikke bedre og tok det opp.. det endte opp at kjæresten ble så stressa av det at han kalte meg venninnens navn mye oftere.

Nå er jeg litt eldre og klokere, og vet at det ikke betyr noe. Det betyr ikke at han savner henne. Ikke la din usikkerhet gå ut over han, og ikke la din usikkerhet ødelegge for dere. Dette er ditt problem og noe du evt må jobbe med på egenhånd. 

Anbefaler på det sterkeste at du virkelig ikke tar det opp, eller lager noen situasjon av det i det hele tatt. Det betyr virkelig ingenting , selv om det i øyeblikket kan føles slik.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det hjertet er fullt av flommer munnen over av. Eller noe sånt.

Rødt flagg. Han tenker veldig mye på denne venninnen.

Anonymkode: fa947...a57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til ts:

henne!!

Anonymkode: 2393f...ef1

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Til ts:

henne!!

Du skal ha for at du prøver, men vi må nok bare innse at godt språk er noe som tilhører tidligere generasjoner.

TS: selv moren min kaller meg faren min eller broren min sitt navn av og til. Ikke noe å lage en sak av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

Du skal ha for at du prøver, men vi må nok bare innse at godt språk er noe som tilhører tidligere generasjoner.

TS: selv moren min kaller meg faren min eller broren min sitt navn av og til. Ikke noe å lage en sak av.

Det er helt naturlig. 

De personene man har samme type følelser for blir ofte klassifisert sammen. Og derfor blander mødre sammen navnene på nære familiemedlemmer.

Man kan blande sammen navn på venner fordi de ligger i samme "skuffen" i minnet. 

Og da tenker jeg at kjæresten til TS har denne venninnen og kjæresten sin i samme følelsesspekter i minnet. 

Anonymkode: d8501...81e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt naturlig. 

De personene man har samme type følelser for blir ofte klassifisert sammen. Og derfor blander mødre sammen navnene på nære familiemedlemmer.

Man kan blande sammen navn på venner fordi de ligger i samme "skuffen" i minnet. 

Og da tenker jeg at kjæresten til TS har denne venninnen og kjæresten sin i samme følelsesspekter i minnet. 

Det er forskjell på hvordan vi lagrer navn. Jeg for eksempel lagrer navn med samme antall stavelser sammen. Jeg vet det sikkert høres rart ut. Men hvis jeg ikke husker noens navn, så vet jeg som regel hvor mange stavelser det har - gjelder både personnavn og stedsnavn. Det hjelper jo ikke akkurat da.

TS, jeg ville ikke ha brydd meg om det. Mannen vår kaller rett som det er fireåringen vår et annet navn, uten at noen av oss skjønner hvorfor.

Anonymkode: acba4...52e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forskjell på hvordan vi lagrer navn. Jeg for eksempel lagrer navn med samme antall stavelser sammen. Jeg vet det sikkert høres rart ut. Men hvis jeg ikke husker noens navn, så vet jeg som regel hvor mange stavelser det har - gjelder både personnavn og stedsnavn. Det hjelper jo ikke akkurat da.

TS, jeg ville ikke ha brydd meg om det. Mannen vår kaller rett som det er fireåringen vår et annet navn, uten at noen av oss skjønner hvorfor.

Anonymkode: acba4...52e

Det siste du sier minner meg om en litt morsom historie fra min familie. Min søster skulle ha barn og navnet var klart helt fra de fant ut av kjønnet. De bor i utlandet, så vi skriver mest på chat sammen, men hver bidige gang jeg skulle nevne navnet på den ufødte, brukte jeg et HELT annet navn, helt konsekvent. Dette var et navn som var veldig uvanlig for oss nordmenn i tillegg (Devin), så jeg ble jo ertet for å ha mistet forstanden etter en stund.  For ordens skyld hadde de valgt navnet Sebastian, altså veldig ulikt. 

Det varte gjennom hele svangerskapet, jeg sa Devin hver bidige gang. Noen ganger oppdaget jeg det selv og rettet på meg selv og unnskyldte, andre ganger måtte de rette på meg fordi jeg ikke merket det. Da han ble født sluttet det tvert og jeg klarte å si Sebastian uten problem, det endret seg på dagen. Sa aldri feil igjen siden.

Ett år etter at Sebastian begynte å snakke begynte han å snakke om hvordan han falt ned fra en stige mens moren så på, noe som aldri hadde skjedd. De stilte mer spørsmål og han sa at mammaen hans gråt og gråt og ropte "kom tilbake Devin, kom tilbake, kom tilbake!" mens han stod ved siden av henne og holdt rundt henne, selv om han fortsatt lå på bakken. Han ga noen flere detaljer, men jeg har skrevet for langt allerede. Det er det sprøeste jeg noensinne har opplevd og jeg har aldri tidligere vurdert spirituelle ting, så det fascinerer meg veldig. Min søster sier at de aldri har brukt navnet Devin rundt ham.

For å legge til mine tanker til deg TS, så lurer jeg på om dette er ei venninne du også kjenner godt? Er du komfortabel med henne ellers, eller har det vært noe usikkerhet der allerede? Det er mest sannsynlig helt uskyldig, og jeg regner med at han snakker mye med henne. Da er det lett å si feil navn. Det betyr ikke at han vil ha henne tror jeg? 

Anonymkode: 8ec23...f77

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er helt naturlig. 

Interessant teori, men kanskje greit å tilføye at hvis dette stemmer så er Ts en lucky duck som har en kjæreste som er følelsesmessig veldig knyttet til dama si. Han har jo kjent hun andre siden 5-6 års alderen og er sikkert veldig glad i både hun og i kjæresten sin da, siden han mikser navnene deres.

Har typen din drukket/festet mye med venneparet tidligere, sammen med venninna? kan hende han assosierer fylla med å sitte og prate tull med dem og venninnen også, så da er veien til navnet hennes veldig forkortet.

Ikke reager på dette og la dette vennskapet mellom dem være i fred. Dersom det virkelig er fare på ferde her finner du mye lettere ut av det såfremt du klarer å ha en avslappet holdning til det, og det at han mikser navn er ikke et tegn på noe som helst. 

Jeg har kalt kjærestene mine alt mulig rart, både ekser/kompiser/venninner- og nevø-navn. Har absolutt ikke hatt noen betydning for hva jeg følte for kjæresten, dvs jeg har vært veldig lojal og knyttet til typen, selv om jeg noen ganger kaller han Katrine.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til ts:

henne!!

Og ham!!

Anonymkode: 01a40...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og ham!!

Anonymkode: 01a40...9ae

HAN!!!!

Anonymkode: fb8b1...0a5

AnonymBruker
Skrevet
Isaccis skrev (6 timer siden):

Interessant teori, men kanskje greit å tilføye at hvis dette stemmer så er Ts en lucky duck som har en kjæreste som er følelsesmessig veldig knyttet til dama si. Han har jo kjent hun andre siden 5-6 års alderen og er sikkert veldig glad i både hun og i kjæresten sin da, siden han mikser navnene deres.

Har typen din drukket/festet mye med venneparet tidligere, sammen med venninna? kan hende han assosierer fylla med å sitte og prate tull med dem og venninnen også, så da er veien til navnet hennes veldig forkortet.

Ikke reager på dette og la dette vennskapet mellom dem være i fred. Dersom det virkelig er fare på ferde her finner du mye lettere ut av det såfremt du klarer å ha en avslappet holdning til det, og det at han mikser navn er ikke et tegn på noe som helst. 

Jeg har kalt kjærestene mine alt mulig rart, både ekser/kompiser/venninner- og nevø-navn. Har absolutt ikke hatt noen betydning for hva jeg følte for kjæresten, dvs jeg har vært veldig lojal og knyttet til typen, selv om jeg noen ganger kaller han Katrine.

ja, det burde jeg lagt til - at det absolutt ikke trenger å ha noe med forelskelse eller elske på en kjærestemåte å gjøre, det kan like gjerne være at de ligger i samme "skuff" fordi han er glad i de begge to. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja, det burde jeg lagt til - at det absolutt ikke trenger å ha noe med forelskelse eller elske på en kjærestemåte å gjøre, det kan like gjerne være at de ligger i samme "skuff" fordi han er glad i de begge to. 

Dette er nok fasiten. Jeg har selv rotet med dette og nesten gjort samme tabbe :) Tidligere dater som nesten er blitt et forhold, likte de veldig godt men de gjorde det slutt. Det betyr ikke at det er noen følelser i det fra min side, tvert i mot. Det er et tilbakelagt kapittel for min del. Så roter jeg noe forferdelig med navn i tillegg. Har enda ikke sagt noen av de navnene til min nåværende kjæreste, rett og slett fordi jeg har klart å konsentrere meg så mye om å ikke gjøre det. For jeg forstår at de kan reagere negativt på det. Hadde hun gjort det med en tidligere ex så hadde jeg nok begynt å lure selv :) 

Anonymkode: 1fe31...0ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

HAN!!!!

Anonymkode: fb8b1...0a5

Nei, han !!  :) 

Anonymkode: 1fe31...0ff

AnonymBruker
Skrevet

No har jeg vært sammen med mannen min i 14år, men han hadde vært gift noen år før vi traff hverandre. De 2 første årene kalte han meg for ekskonen sitt navn et pr ganger. Gjerne i forbindelse med stress. Men har aldri blitt sur eller sjalu. Kanskje en vane? Han har ikke gjort det på maaaaaaaange år, så håper det er mitt navn som er i hodet hans no 😂

Anonymkode: 17068...834

• Liker 1
Skrevet (endret)
On 6/13/2021 at 7:21 PM, AnonymBruker said:

Ja, ikke sant. Hvis det er det som er tilfelle her da. Tenkte nettopp at noen ganger virker det som en slags feilkobling for en kveld, hvis det gir noen mening. Mener å huske at jeg kalte kjæresten til en kompis feil navn flere ganger i løpet av en kveld, virket som om hjernen bare beholdt på feil navn som refleks da jeg klarte å si det gærent på begynnelsen av kvelden. Samme kan skje hvis jeg først kaller en film feil tittel og lignende.

Endret av Isaccis
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...