AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Jeg har gått til behandling hos dps i over et år, men finner ingen journal på meg på helsenorge. Jeg går der fortsatt, kan det være at journalen blir lagt inn først etter at behandlingen er avsluttet? Eller er det noe feil her? Anonymkode: c4deb...d17 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 Finner ingen journal på helsenorge, heller ikke kjernejournal! Anonymkode: 94c5b...00a
starken Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Tror jeg har lest at man bare kan finne journal fra Helse Nord og Helse Vest (?) inne på helsenorge.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har gått til behandling hos dps i over et år, men finner ingen journal på meg på helsenorge. Jeg går der fortsatt, kan det være at journalen blir lagt inn først etter at behandlingen er avsluttet? Eller er det noe feil her? Anonymkode: c4deb...d17 Det er nok bare somatisk journal du finner på HelseNorge isåfall. Evt så kan du finne brev som dps har sendt fastlegen din. Psykiatrien har annet journalsystem en somatikken. Det er store begrensinger i hva du ser på HelseNorge kommer an på hvilken helseregion du tilhører. Anonymkode: 79220...2da 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Det kommer helt an på hvor i landet du holder til. Som en over meg her skriver så kan du finne journalen din om du hører til helse Nord eller vest. Jeg hører til helse fonna (vest), de har samme journalsystem overalt og jeg har tilgang til journal fra vanlig sykehus og DPS. Anonymkode: 3b445...ffe
starken Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Jeg går forresten også til DPS, og har sett igjennom min journal og hva de har skrevet om meg. Det var nok ikke den beste ideen jeg har hatt, og skal holde meg langt unna den journalen i framtiden. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Har du gjort dette? 1. 2. 3. 4. Anonymkode: e8dfc...f0a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du gjort dette? 1. 2. 3. 4. Anonymkode: e8dfc...f0a Ja. Fortsatt ingenting Anonymkode: c4deb...d17
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er nok bare somatisk journal du finner på HelseNorge isåfall. Evt så kan du finne brev som dps har sendt fastlegen din. Psykiatrien har annet journalsystem en somatikken. Det er store begrensinger i hva du ser på HelseNorge kommer an på hvilken helseregion du tilhører. Anonymkode: 79220...2da Åh, slutt å si ting du ikke vet om da🙄 DIPS Arena, som de aller fleste sykehus nå bruker, betyr én journal. Uansett var dette også en funksjon i DIPS classic, men begrensningene gjorde at man som pasient ikke nødvendigvis så dokumententene sine i hele helseforetaket sitt dersom man tilhørte ett sykehus. F.eks pasienter i HelseNord som tilhørte UNN, men som hadde dokumenter i Nordlandssykehuset så ikke alle dokumenter skrevet av NLSH når de brukte Classic, men under DIPS Arena er "Én journal" brettet ut, slik at alt skal være synlig, både for behandlere, uten å måtte benytte seg av blålys-tilgang, og pasienter på HelseNorge. Videre har de slått av funksjonen som sperrer for innsyn mellom somatikk/psykiatri, som faktisk gjør at begge sykehusene kan se hverandres dokumenter. (En diskusjon blant flere behandlere i blant annet psykiatrien hva de syns om dette da flere pasienter har reagert på dette. Behandlere må fortsatt ha gyldig grunn for å åpne hver og enkelt dokument, men flere opplever det som "enklere" å få tilgang til dokumenter de ikke trenger når tilgangen mellom begge sykehusene er åpen). Så jo, pasienter i HelseNord og HelseVest skal ha tilgang til både den somatiske og psykiatriske journalen sin. Om notater, epikriser etc ikke ligger tilgjengelig på helsenorge er det en eneste grunn til det; de er ikke godkjent i DIPS. De er da enten ikke skrevet i det hele tatt, eller skrevet, lagret (pregodkjent), men ikke godkjent. Så ta det opp med behandler. Du har både rett til innsyn i din egen journal, og behandler er bundet av journalplikt. Om det alltid er like lurt å sitte å lese sine egne journaler derimot, det er en annen sak. Det kan være tøft. Anonymkode: 0a908...bde 2 1
millak Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 0.52): Jeg har gått til behandling hos dps i over et år, men finner ingen journal på meg på helsenorge. Jeg går der fortsatt, kan det være at journalen blir lagt inn først etter at behandlingen er avsluttet? Eller er det noe feil her? Anonymkode: c4deb...d17 Den skal legges ut fortløpende. Hun har skjult den for deg. Hadde bedt om å få den åpnet.
Purple_Pixiedust Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 millak skrev (3 timer siden): Den skal legges ut fortløpende. Hun har skjult den for deg. Hadde bedt om å få den åpnet. Det kan hun ikke gjøre med mindre det er særskilte grunner for det. Det er mer sannsynlig at TS ikke bor i de regionene hvor journalen blir tilgjengelig på helenorge. Det er for øvrig en over ett år gammel tråd. 1
millak Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (23 minutter siden): Det kan hun ikke gjøre med mindre det er særskilte grunner for det. Det er mer sannsynlig at TS ikke bor i de regionene hvor journalen blir tilgjengelig på helenorge. Det er for øvrig en over ett år gammel tråd. Ok. Den eldre delen av journalen min er skjult for meg nå. Trodde de hadde slettet eller rettet på det som var ønskelig men det tviler jeg på at de har gjort. De nok bare skjult den. Skal be se sende meg den i posten. Blir Spennede å se hva de har fått til. Tviler sterkt.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 0.57): Det er nok bare somatisk journal du finner på HelseNorge isåfall. Evt så kan du finne brev som dps har sendt fastlegen din. Psykiatrien har annet journalsystem en somatikken. Det er store begrensinger i hva du ser på HelseNorge kommer an på hvilken helseregion du tilhører. Anonymkode: 79220...2da Betyr det også at epikriser og andre journaler i psykiatrien, ikke er tilgjengelig for helsearbeidere i somatikken? Anonymkode: 13071...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå