Gå til innhold

Hvis kjæresten deres var lei seg, men du var trøtt. Hva ville resultet av kvelden blitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok så, jeg har bare et spørsmål. 

Om deres kjæreste ikke fikk sove, fordi de hadde dårlige tanker som gjorde de lei seg. Du var trøtt å ville egt sove. Hvordan hadde det endt? Hva er normalt.

Anonymkode: 1cb4d...bc8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var lei meg og han trøtt: han sovner

motsatt: han sovner

Anonymkode: 703b0...7d1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde funnet en hyggelig podcast til ham så kunne vi lagt oss sammen og hørt på den. Jeg hadde sikkert sovnet først.

Anonymkode: 6859e...557

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lei seg på grunn av «dårlige tanker»? Uten annen grunn enn det? Hadde nok ikke hatt en sånn kjæreste.

Anonymkode: 4cba3...7b2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har vært drit trøtt og villet sove mange ganger når både kjæreste og venner har hatt det vondt og vært lei seg. Har holdt meg våken og trøstet så lenge jeg klarte. Får ofte ikke sove når jeg vet at f.eks. bestekompisen min har det jævlig, eller når eksen min lå ved siden av meg og gråt. Eksen min gjorde det samme for meg da, bestekompisen min not so much. Han er litt ego da. 

Anonymkode: 70ffc...5b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lei seg på grunn av «dårlige tanker»? Uten annen grunn enn det? Hadde nok ikke hatt en sånn kjæreste.

Lol?

Anonymkode: 703b0...7d1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg spurt om han ville bli med å legge seg og ligge inntil meg, og så hadde vi enten sovnet inntil hverandre, eller mer sannsynlig hadde han sittet oppe og deppet alene mens jeg sovnet .

Anonymkode: f60d2...651

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dårlige tanker kan være mye, kanskje man har angst å tenker mye på døden. Til at man nettopp fikk beskjed om at hunden sin var død eller at du fant ut du ikke var invitert i et selskap der alle vennene dine er. Kanskje bekymret for et eller annet. 

Poenget var bare at de "dårlige tankene" er generelle. Det kan være alt som gjør en person trist. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i dette dersom det er noe som skjer ofte, da hadde jeg krevd at personen som er lei seg pga dårlig tanker søker hjelp. Man kan ikke hjelpe en person som ikke selv ønsker å bli bedre, da blir man bare selv dratt ned - jeg vet det fordi jeg var i et slikt forhold. Aldri igjen. 

Ellers er jeg ekstremt omsorgsfull mot dem jeg er nær og jeg har holdt meg våken mange netter med venner og partnere som står i en krise, og jeg har til og med kansellert en ferietur da en venninne oppdaget at mannen var utro. Jeg setter slikt langt høyere enn egne ønsker og behov.

Kanskje kan du gi mer info TS? Var disse dårligere tankene alvorlige? Var det vedrørende noe spesifikt? Var det for å få oppmerksomhet fra partner? 

Anonymkode: f30a5...d9d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok så, jeg har bare et spørsmål. 

Om deres kjæreste ikke fikk sove, fordi de hadde dårlige tanker som gjorde de lei seg. Du var trøtt å ville egt sove. Hvordan hadde det endt? Hva er normalt.

At den ene forsøker å berolige den andre (tilby armkrok, klem og kos) samtidig som at den som har tankekjør må ta seg sammen og la seg berolige, - vi tar det i morgen. Den «store» samtalen om alt en bekymrer seg over funker dårlig å ta opp seint om kvelden og/eller når den ene holder på å sovne.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dårlige tanker kan være mye, kanskje man har angst å tenker mye på døden. Til at man nettopp fikk beskjed om at hunden sin var død eller at du fant ut du ikke var invitert i et selskap der alle vennene dine er. Kanskje bekymret for et eller annet. 

Poenget var bare at de "dårlige tankene" er generelle. Det kan være alt som gjør en person trist. 

Takk for avklaring.

Et siste spørsmål; er det en gjentakende situasjon som skjer relativt ofte? Hvor ofte ca.? Eller snakker du om en engangshendelse? 

Skrevet

Har aldri opplevd at han ligger våken med dårlige tanker og var lei seg, jeg har derimot gjort det.

Han har vært oppe sammen med meg en stund flere netter, for at jeg skal bli i bedre humør. Vi har spilt kort og snakket om hyggelige ting. Jeg ville såklart gjort det samme for han, selv om at jeg var trøtt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for avklaring.

Et siste spørsmål; er det en gjentakende situasjon som skjer relativt ofte? Hvor ofte ca.? Eller snakker du om en engangshendelse? 

Engangshendelse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke en stor felles pott hvor alt dette kan kastes oppi. Om bikkja dør så er det en engangs episode hvor noe eksternt har skjedd som man reagerer på, men «kanskje man har angst å tenker mye på døden» - handler mye om å ta kontroll over eget tankekjør, går man rundt å «har angst å tenker mye på døden» så trenger man kanskje profesjonell hjelp, og det å forvente at kjæresten skal stille opp til alle døgnets tider kan grense mot psykisk vold om dette er noe som er gjentagende.  

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Angst og dødstanker utgår som kjæreste. Har vært gjennom det en gang, aldri aldri aldri mer.

Når det gjelder de andre tingene, så er løsningen å holde rundt hverandre og sovne. Men igjen, det gjelder jo hver natt, ikke bare de nettene hvor den ene er lei seg. 

Anonymkode: 9ac53...899

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Angst og dødstanker utgår som kjæreste. Har vært gjennom det en gang, aldri aldri aldri mer.

Når det gjelder de andre tingene, så er løsningen å holde rundt hverandre og sovne. Men igjen, det gjelder jo hver natt, ikke bare de nettene hvor den ene er lei seg. 

Om dette er noe man sliter med så gjør man best i å innse at man kanskje trenger profesjonell hjelp. En kjæreste er ikke en terapeut. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har visst, mens jeg sov, skjønt at fruen hadde mareritt, grepet tak i henne, holdt henne inntil meg og rolig vugget henne til hun sovnet igjen. Alt mens jeg selv sov.

Multitasking er mulig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Det er ikke en stor felles pott hvor alt dette kan kastes oppi. Om bikkja dør så er det en engangs episode hvor noe eksternt har skjedd som man reagerer på, men «kanskje man har angst å tenker mye på døden» - handler mye om å ta kontroll over eget tankekjør, går man rundt å «har angst å tenker mye på døden» så trenger man kanskje profesjonell hjelp, og det å forvente at kjæresten skal stille opp til alle døgnets tider kan grense mot psykisk vold om dette er noe som er gjentagende.  

Åherregud pirkeper, du forstår vel hva jeg mener?

Om noen er lei seg å trenger en trygghet i partner.

AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Om dette er noe man sliter med så gjør man best i å innse at man kanskje trenger profesjonell hjelp. En kjæreste er ikke en terapeut. 

Nettopp. Og som du skrev, det grenser mot psykisk vold.

I det tilfellet jeg opplevde, så var det godt over grensa. Da var det høylytt gråting og å vandre fra rom til rom for at jeg skulle følge etter og snakke. Gjorde jeg ikke det, så ble det verre og verre. Det ble selvfølgelig mindre og mindre søvn, og så var snøballen i gang...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åherregud pirkeper, du forstår vel hva jeg mener?

Om noen er lei seg å trenger en trygghet i partner.

Det var så visst ikke noen pirkeper, det er faktisk enormt stor forskjell.

Her er det du som må ta til deg tilbakemeldingene du får. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...