Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gulp og svette.. Er så lei og vil nok tro at lille herremannen er huset er enda mer lei! 😂 

Babyen har fått rødt og irritert hud under haken, altså i valkene rundt halsen. Han er god og rund så får ikke lufttørket det noe særlig. 

Hva er deres tips? Har hørt om at potetmel kan funke, men samtidig hørt at det klumper seg lett og irriterer huden enda mer. 

Har i tillegg lest at pudder generelt ikke er anbefalt da det kan lett føre til komplikasjoner i luftveien til babyen. 

Anonymkode: b91fa...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Vaske og tørke GODT. Min var også sånn. Det gikk over da hun ble større, gulpinga sluttet og halsen ble lengre.

Anonymkode: f1b93...f33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk en veldig tynn lang med Inotyol salve funker supert :) og blir bort dagen etter.

Husk å smøre når baby legger seg for dagen. 

Anonymkode: 4635b...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Talkum og hold det reint. Hold selvsagt talkumen sånn at babyen ikke får det i munnen. Ellers er det ikke farlig å puste inn, nyser eller hoster vel bare litt

Anonymkode: ecbce...80a

• Liker 1
Skrevet

Potetmel! Funker gull mot fukt i kriker og kroker på de små. Når vesla var liten brukte jeg potetmel i lysken og i halsgropa, børstet det forsiktig bort og hadde på nytt hver gang jeg skifta bleie 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde også god erfaring med å holde det tørt og bruke potetmel. Potetmel var det eneste vi brukte i bleieområdet også  

Anonymkode: d7390...283

Skrevet

Vask ofte, og smør inn med Bergarten salve på tørt område.

AnonymBruker
Skrevet

Samme problem her, har passet på de andre valkene men ikke vært obs nok på halsvalken. Hva gjør jeg når det har blitt så sårt at det blør litt?😭

Anonymkode: af264...f36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Samme problem her, har passet på de andre valkene men ikke vært obs nok på halsvalken. Hva gjør jeg når det har blitt så sårt at det blør litt?😭

Inotyol 🙌🏼

Anonymkode: ce0fa...51c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Inotyol 🙌🏼

Har bare bepanthen, funker det like bra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Syns egentlig ikke det, bruker bepanthen kun forebyggende mens Inotyol løser det når det først har blitt rødt eller sårt. Babyen får nye valker hele tiden som jeg heller ikke helt klarer å følge med på før det er "for seint", men det går fort over med Inotyol ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Vi har god erfaring med bepanthen på sår hud! Det røde er borte dagen etterpå. 🙂 

Anonymkode: 1f6a4...cbb

Skrevet

Ser du har fått gode råd!

Husker vi helst måtte være to. En som løftet opp halsen og en som tørket😂 Innimellom kom det masse lo😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes ikke det, Inotyol var det som funket hos oss. Men prøv, og så ser du om Bepanthen funker for dere :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...