Gå til innhold

Når sluttet dere å bruke sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en på 15 måneder nå og jeg har lyst til å slutte å bruke sprinkelsenga og kjøpe vanlig seng for han. Men usikker på om han er klar? Når sluttet dere å bruke sprinkelseng til barna deres? 

Anonymkode: 36b13...2c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med første var det 14 mnd, med andre 2 år og med tredje 2,5😅 Greit å slippe tuslingen på natten… 

Anonymkode: 33189...d79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs mer på om foreldrene er klare for det. 🙂

Vår fikk vokseseng når han var mellom ett og to år, og selv om det gikk helt greit, har han blitt en «vandrer». Sto opp alene og snek seg ut på kjøkkenet/stua. Skjedde aldri noe galt da, men han strødde mel utover kjøkkengulvet en gang. 😅

Anonymkode: 62897...52b

AnonymBruker
Skrevet

Når sluttet dere å bruke sprinkelseng?
Jeg husker ikke så langt tilbake, men det var før jeg var fem år eller så i hvert fall.

Anonymkode: 5691c...552

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Våre har vært mellom 2,5 og 3 år. Med han som ble yngst, ble det mye urolige kvelder, for han stod opp hele tiden, begynte også å komme inn til oss om natten. Vi hadde ny baby også, så følte det ble unødvendig urolige netter pga av dette, Men vet jo ikke helt sikkert om det hadde blitt bedre om han lå i sprinkelsengen lenger.

De to andre som var 3, hadde vi ikke det samme problemet med å stå opp igjen.

Anonymkode: c603b...74d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er 2,5 år og bruker fortsatt sprinkelseng.

Anonymkode: 94fe8...174

• Liker 2
Skrevet

Eldste fikk «juniorseng» når han var 2,5 år når nr 2 ble født og overtok sprinkelsengen. Nr 2 var også ca 2,5 år når han fikk større seng.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi har en på 15 måneder nå og jeg har lyst til å slutte å bruke sprinkelsenga og kjøpe vanlig seng for han. Men usikker på om han er klar? Når sluttet dere å bruke sprinkelseng til barna deres? 

Anonymkode: 36b13...2c8

Når de klatra ut av den....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

2 år og 3 måneder:)

Anonymkode: 4b81d...82a

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker vår fortsatt til treåringen, men med den ene siden nede. Senga er jo 120 cm lang så føler ingen hast?

Anonymkode: 6ced0...d4a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

13 mnd

Anonymkode: f57b4...178

AnonymBruker
Skrevet

Treåringen vår har fortsatt spinkelseng- er jo helt magisk at han ikke kan valse rundt om natta..men nå skal vi ha en til, så blir stor seng ila sommeren. Jeg gruer meg.. 🙈

Anonymkode: 31006...26c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 år. Da fikk hun 90x200 seng. For da var det plass til oss også oppi senga 

Anonymkode: 02f05...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Mine er er 18mnd. De bruker sprinkelseng ennå 😊 Tenker jeg bytter når de passerer 2 år. Greit å slippe at de vandrer på kvelden. Noe jeg er sikker på de hadde gjort om de gikk over til en annen seng. 

Anonymkode: 7b6fb...a5b

• Liker 1
Skrevet

3 år var min unge. Kunne fint utsatt det litt til, men tenkte det var på tide. Hvis lillesøster heller ikke klatrer over sprinklene så blir det kanskje litt lenger på henne. Kveldene var roligere før storesøster begynte å komme ut av soverommet flere ganger hver kveld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er 2,5 snart og vi prøvde å slutte. Men det endte med fortvilelse og en forvirret og frustrert gutt. Han er ikke så "moden" for alderen, og har lite språk, så dette var han ikke klar for. Tror det blir lenge til vi prøver igjen.

Eldstemann fikk vanlig seng da hun var 2, men hun hadde en helt annen forståelse av dette.

Anonymkode: d1c43...160

AnonymBruker
Skrevet

1 år

Anonymkode: e22c6...812

AnonymBruker
Skrevet

Sistemann var 9 mnd, da gikk vi over til juniorseng. Første var 18 mnd før han fikk juniorseng. Nå er de 2 og 4 har 120 senger. 

Anonymkode: 5bccd...5b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sistemann var 9 mnd, da gikk vi over til juniorseng. Første var 18 mnd før han fikk juniorseng. Nå er de 2 og 4 har 120 senger. 

120 cm seng om det skulle være uklart😏

AnonymBruker
Skrevet

Eldste var 2 år. Yngste 1 år, da klatret hun ut av sengen og falt i gulvet med et brak.

Anonymkode: 4bfdf...a77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...