Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, usikker om dette er rett sted å poste, men prøver.

Jeg har et barn på tre år og barnefaren har vært ute i to år, barnet er skrevet over til meg før ettårsalderen og jeg er eneforsørger. Vi har prøvd å få forhold til å funke litt av og på (derfor ikke vært noe fokus på penger og utgifter) men kaster nå inn håndkle.

Hvordan fungerer barnebidrag? Skal ringe nav på mandag, men nå er jeg bare nysgjerrig og spør litt her. Han har ikke bodd med oss, ikke betalt for barnet, har god jobb (som jeg også har) og nå tenker jeg at han også må bidra.

Er det forskjell på barnebidrag når en er eneforsørger? Hva får en egentlig? Det skal dekke klær, mat, «alt» av utgifter og slikt?

Takk for svar!

Anonymkode: 0628b...40d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send inn samværet på nav, inntekter og utgifter. Det blir beregnet pr overnatting hos far pr mnd. 

Anonymkode: 1cc56...49d

AnonymBruker
Skrevet

Foreldreansvar har ikke noe med bidrag å gjøre, det er to separate saker. 

Du kan prøve bidragskalkulatororen på nav sine sider. Din og far sin inntekt veies opp mot hverandre. Din skattefordel som enslig forsørger og barnetrygden taes selvsagt også med. Der er en sjablong over hva barn koster, fordelt i 4 (?) aldersklasser. Nav gjør automatisk justering hvert år og ved ny aldersklasse. 

Anonymkode: a66b7...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...