Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg og kjæresten min hadde samleie 9 juni rundt klokken 21:00-22:00 

Jeg fikk eggløsning 11 juni.

vi har ikke hatt samleie mer etter dette, er det mulighet for at jeg kan bli gravid ? Vil gjerne det, leste at sperm kan leve opptil flere dager ? 

krysser fingrene på at det skjer , men kan jeg få høre om det har skjed med noen av dere ? 

Anonymkode: eb75d...b75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen vennligst svare siden har prøvd å Google spørsmålet uten hell. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan noen vennligst svare siden har prøvd å Google spørsmålet uten hell. 

Det tviler jeg p at du har gjort. Hva fant du? Om du googler dette er det innlysende svar 🙂

Anonymkode: ba651...1c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan absolutt bli gravid når du får eggløsning med to dager gammel sperm. Hvis alt er normalt med dere begge, så er sjansen relativt stor for å bli gravid. 

Anonymkode: 580fe...b85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjer stadig vekk, de færreste har samleie akkurat samtidig med eggløsning. Sperm lever i underlivet i ca 3 døgn, men det hender de lever lenger også. 

Anonymkode: c3d09...134

• Liker 1
Skrevet

Ja klart. Sædceller lever i mange dager, så sex to dager før EL er veldig fertil dag. Mitt yngste barn er unnfanget slik. Hadde sex på fredag, mannen reiste bort den kvelden og jeg fikk EL på søndag. Pleier å tulle med mannen og si at barnet er unnfanget mens han var i utlandet :fnise: men det er jo sant da... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (6 minutter siden):

Ja klart. Sædceller lever i mange dager, så sex to dager før EL er veldig fertil dag. Mitt yngste barn er unnfanget slik. Hadde sex på fredag, mannen reiste bort den kvelden og jeg fikk EL på søndag. Pleier å tulle med mannen og si at barnet er unnfanget mens han var i utlandet :fnise: men det er jo sant da... 

ts her..

takk for at du delte historien din med meg. 
hvor tidlig merket du gravididtets symptomene etter dette ? 
Er så nervepirrende å vente 2 uker 🤣😅😅😅

AnonymBruker
Skrevet

5 dager før EL her, så alt går ant når det gjelder de svømmerne 😅

Anonymkode: 5cc2f...81a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sex 4 dager før EL her og ble gravid. Så du bør ha gode odds 😅

Anonymkode: 06d29...fd6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

ts her..

Jeg har blitt gravid 8 ganger, men aldri kjent symptomer før bikket sv.uke 6. Eneste unntaket er at én av av disse gangene fikk jeg en festeblødning på 9 dpo. 

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, du kan absolutt bli gravid når du får eggløsning med to dager gammel sperm. Hvis alt er normalt med dere begge, så er sjansen relativt stor for å bli gravid. 

Anonymkode: 580fe...b85

Sperren lever fint i 2 dager,stor sjanse for at det blir jente på gammel sperm.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

ts her..

Ikke så vanlig å merke  graviditetssymptomer skikkelig før man er rundt 6-8 uker på vei :) Symptomer på at mensen er rundt hjørnet er litt for likt de aller tidligste tegna, så ikke kjenn for godt etter, da blir man helt sprø 😆 tenk på andre ting, og ta en test 14 dager etter eggløsning hvis mensen ikke har dukket opp :)

Anonymkode: c3d09...134

AnonymBruker
Skrevet

Ingen vet jo NØAYKTIG når de har EL. Når det gir utslag på el-måling har man jo hatt EL. Så kan godt være du har EL på dag 10.

Anonymkode: d98d1...8b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ingen vet jo NØAYKTIG når de har EL. Når det gir utslag på el-måling har man jo hatt EL. Så kan godt være du har EL på dag 10.

Hva mener du med el-måling? Om det er EL-tester du tenker på så er det ikke riktig. Der blir testen positiv før man har EL. Nettopp derfor man bruker dem, fordi man kan forberede seg på at EL kommer snart. Som oftest 12-48 timer etter positiv test.

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med el-måling? Om det er EL-tester du tenker på så er det ikke riktig. Der blir testen positiv før man har EL. Nettopp derfor man bruker dem, fordi man kan forberede seg på at EL kommer snart. Som oftest 12-48 timer etter positiv test.

Ja da vet jo i så fall ingen når man faktisk har EL

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man vet at man har EL innenfor et visst tidsrom etter man har testet positivt. Dessuten kan man måle basaltemperaturen for å bekrefte hvilken dag EL skjedde, det er det mange som gjør.

Hovedinnlegget sier ingenting om hvordan TS har kartlagt EL, men når hun sier at EL var 11. juni så tar man høyde for at det er riktig og gir henne svar på det hun spør om basert på det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her 

Jeg merket jeg hadde Egløsning ikke via en test. Men ved at jeg fikk sånn stikk aktig smerter på eggstokkene på den ene siden, sjekket utfloden og det var akkurat som eggehvite som ikke hadde farge og var utrolig strechy, altså som vedlagt så jeg er 100% sikker at det var eggløsning.

78E50BE0-A78B-4E51-B59D-569B2B62C6D1.thumb.jpeg.91c90f590c3196baeb400546422ddec1.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (11 timer siden):

Sperren lever fint i 2 dager,stor sjanse for at det blir jente på gammel sperm.

Hilsen Peter007.

For noe forbanna piss.

Man blir ikke gravid dagen etter mensen…

Anonymkode: 92d9a...97c

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hilsen Peter007.

For noe forbanna piss.

Sperm kan fint leve 2 dager etter avlevering , egget går 2 dager etterpå, kan fort bli gravid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hilsen Peter007.

For noe forbanna piss.

Det han mente var jo at hvis man kommer inni en kvinne så kan spermen leve lenger, altså ikke utenpå. 
så nærmere forklart, ja den kan leve såpass lenge (noen dager) hvis den svømmer langt nok 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...