Gjest bahloo Skrevet 9. september 2005 #1 Skrevet 9. september 2005 Sønnen vår på 5 måneder bor fremdeles på vårt rom. Vi holder på å pusse opp soverommet hans. Veggene er malt lys toscana og gulvet er bjørkparkett. Rommet er ganske lite, ca 8 kvadratmeter. Har lyst å male den ene veggen litt spesiell. Har sett et barnerom hvor det er malt store striper, og det var veldig fint. Har litt lyst på å male et stort motiv. Noen som har noen ideer om hvordan dette kan gjøres? Jeg er ikke flink å tegne, så jeg er avhengig av mønster/sjablong eller lignende. Jeg er ikke redd for å gå lei av det, for da er det bare til å male veggen på nytt . Tar i mot tips med takk!
mabe Skrevet 9. september 2005 #2 Skrevet 9. september 2005 Hvis du har tilgang på en overhead, så kan du bruke den. Da skal det mye til for å feile! -Og du kan jo også få motivet større/mindre. For å lage stripeeffekt, kan du bruke maskeringstape og male striper i ulike farger. Husk å bruk vater når du taper!
*Maria* Skrevet 9. september 2005 #3 Skrevet 9. september 2005 de har gode brosjyrer på malingsbutikker ang. barnerom. Jeg har malt rundinger i forskjellig størrelser og farger på min sønns rom.. men har er 8 år . Lykke til, maling er gøy
Grooo Skrevet 10. september 2005 #4 Skrevet 10. september 2005 Og det finnes masse stilige bøker om dette på biblioteket! Hvis de ikke har noe fint på biblioteket ditt så be dem låne inn fra et annet sted til deg!
Gjest Gjest1 Skrevet 12. september 2005 #5 Skrevet 12. september 2005 Jeg har malt jungel på rommet til vår lille. Hun virker veldig fornøyd med det, og det kan jo, som du sier, bare males over. Lånte barnebøker på biblioteket, kopierte over på transparenter, lånte overhead på jobben og tegnet motivene på veggen før jeg fylte dem med maling. Jeg er ingen kunstnersjel, langt derifra, men det ble ganske vellykket Man kan også legge bilder inn på pc og printe dem ut på selvklebende papir som man får kjøpt på enkelte bokhandlere. Da blir det jo enda enklere å skifte tema
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #6 Skrevet 12. september 2005 Overhead hørtes lurt ut for de som ikke er spesielt stødige til å tegne, dessuten får man jo et inntrykk av hvordan det blir FØR man maler. Ellers ville jeg prøvd å planlegge fargebruken før jeg satte i gang - skillet mellom harmoniske farger og toner, og et motiv som bare skriker mot resten av interiøret, kan være vanskelig å forutse. Sånn sett kan du jo bruke barnebokillustrasjoner og fargene i dem som inspirasjon, f eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå