Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har prøvd Gua sha og kan si noe om det funker eller ikke?

Anonymkode: 9597b...7cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noen her som har prøvd Gua sha og kan si noe om det funker eller ikke?

Anonymkode: 9597b...7cc

Jeg har nettopp begynt! Minn meg på det om en måned eller to, så skal jeg gi en oppdatering ☺️

Anonymkode: 0be6f...b7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sprengte blodkar av den, så vær forsiktig.

Anonymkode: 865e0...867

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk sprengte blodkar av den, så vær forsiktig.

Kan du gi mer info? Hvordan brukte du den og hvor fikk du sprengte blodkar? 

AnonymBruker
Skrevet

Update: jeg har gjort Gua Sha rutinen min hver kveld fra og med torsdag (10.06.21) og i dag har 5(!!) venner og familie kommentert huden min! Merk dere at jeg aldri kan huske, noensinne, å ha mottatt komplimenter for fin hud eller fin glød. Jeg føler det ser ut som etter å ha vært hos ansiktspleier, hvor huden ser skikkelig fersk og ren. 

Kanskje er det en tilfeldighet ettersom det er såpass kort tid, men jeg har som sagt aldri opplevd å få komplimenter på flott hud. Jeg har problemhud med store porer og mye ujevn farge med røde partier både på hale, kinn og panne. Og vanligvis nokså mørke ringer under øynene... Jeg ser selv at ansiktet jevnt over virker mer "gjennomgående", slik at ingen av disse problemer er like tydelige. Fargen er definitivt mer jevn enn den var bare for to dager siden. 

Jeg er ekstremt positivt overrasket og jeg kommer til å fortsette! 

• Liker 4
Skrevet

Kan dere forklare hva Gua sha er? 

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør ingenting mirakuløst i lengden, men det kan være avslappende, midlertidig oppløftende og oppkvikkende pga blodsirkulasjonen, og godt for stramme muskler (i kjeven f.eks hvis det er ansiktet man snakker om). Og det har sin misjon det også. Jeg skal prøve etterhvert! Det samme som med facial rolling. Det har ingen virkning over tid, men der og da så kan det gjøre små gode ting. Det samme kan en kald skje eller å bruke hendene til massasje i ansiktet. 

Men man bør sette seg inn i hvordan man gjør det riktig, fordi det kan som noen sier, føre til sprengte blodkar hvis man gjør det feil.

Anonymkode: 02d40...b32

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler dere å følge Lanshin på YouTube for å lære riktig teknikk! Ellers er Gua Sha i kombinasjon med face yoga det aller beste for å motvirke rynker og fine linjer. Alle venninnene i omgangskretsen min har holdt på med dette de siste årene og vi ser tydelig forskjell! 

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hvilke steiner/greier har dere kjøpt?

Vurderer til fjes/nakke mest for å løsne litt på stramhet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan du gi mer info? Hvordan brukte du den og hvor fikk du sprengte blodkar? 

Fikk det i kinnet, mulig jeg brukte det feil/tok for hardt i. Jeg har antagelig hud som som er disponert for dette, men det visste jeg ikke før. Så angrer at jeg ikke gjorde bedre research. Kjipt å måtte betale flere tusen for laserbehandling for å fjerne det nå.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fikk det i kinnet, mulig jeg brukte det feil/tok for hardt i. Jeg har antagelig hud som som er disponert for dette, men det visste jeg ikke før. Så angrer at jeg ikke gjorde bedre research. Kjipt å måtte betale flere tusen for laserbehandling for å fjerne det nå.

Huff, så kjedelig! Ansiktet er veldig sensitivt, så man må kun bruke svært forsiktig trykk. I tillegg MÅ huden være oljet samt ekstremt hydrert i forkant. Da glir stenen i stedet for at man drar i huden. Og stenen skal brukes nesten parallellt til huden, altså ikke holde den i 90 grader som jeg ser noen gjør. Nesten som om man skal dra den flate siden over huden. 

Skrevet
Forundret.. skrev (13 timer siden):

Kan dere forklare hva Gua sha er? 

står litt om det her

https://www.skinsecret.no/hva-er-gua-sha/

kan brukes både på kropp og i ansikt. Som noen over sier, sjekk youtube og Lanshin , hun har gode videoer og er dyktig på å vise teknikken 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Måneskinn skrev (1 time siden):

står litt om det her

https://www.skinsecret.no/hva-er-gua-sha/

kan brukes både på kropp og i ansikt. Som noen over sier, sjekk youtube og Lanshin , hun har gode videoer og er dyktig på å vise teknikken 

Åh herregud det ser så digg ut 😅💖

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Gua sha i noen måneder og den gir ikke noen store endringer. Grunnen til at jeg liker den er at jeg er bleik og gusten i huden, og får en fin rosa glød etterpå. Det er jo midlertidig da. 

Anonymkode: af846...4ca

Skrevet
Fnuggolina skrev (3 timer siden):

Åh herregud det ser så digg ut 😅💖

Ja det er så herlig! :)  jeg har laget meg en egen kveldsrutine ut av det hele og det er så godt. Og merker at spenningene i kjeven begynner å slippe. Supergodt altså!

Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det daglig i 3 uker og ser tydelig forskjell! «Dobbelthaka» er borte og kjevebenet har blitt mer definert👏🏼

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...