Gå til innhold

Bor du i Moss? Se hit! #hjelp 🤓

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okay, så vi vurderer å flytte fra Oslo til Moss - MEN Moss er større en jeg først trodde! Kan noen med kjennskap gi meg en kort breef på områdene i Moss? 

Hvor i Moss er det;

- turområder, handlesenter, barnevennlig, treningssenter, gode skoler? 

Hvor er det fint å bo? Trafikk? 

Var innom byen i dag (søndag), og det var lange bilkøer og mye trafikk. Er det grunnet fergen? Er det alltid slik eller er det ekstra nå pga ferie eller annet? 

😊😊

Anonymkode: a3afe...e4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Rygge-delen av nye Moss er fin. Larkollen og omland. Men hvis dere trenger å daglig ta toget Moss-Oslo så er det hyppigere avganger fra Moss stasjon enn Rygge stasjon.

Anonymkode: fa05c...373

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Okay, så vi vurderer å flytte fra Oslo til Moss - MEN Moss er større en jeg først trodde! Kan noen med kjennskap gi meg en kort breef på områdene i Moss? 

Hvor i Moss er det;

Var innom byen i dag (søndag), og det var lange bilkøer og mye trafikk. Er det grunnet fergen? Er det alltid slik eller er det ekstra nå pga ferie eller annet? 

😊😊

Jeløya er koselig, både villaområder og blokkbebyggelse. Skogsområder med turmuligheter og fine badestrender en rekke steder.

• Liker 2
Skrevet

Tror dere boligpriseningen der er grei? Alt jeg har sett har gått 20-30% over takst. Jeløya og Larkollen er fint. Ellers har man rolige villaområde ved vannsjø.

AnonymBruker
Skrevet

Mye fint rundt vansjø 😀 Jeløy er fin natur, men mye kø ut og inn. På grunn av ferge og bygging av jernbanen. Larkollen er veldig koselig, ca 10 min fra Rygge jernbane. Fuglevik er også fint 😀 mye fin natur her generelt, og det er ikke så store avstander. I sentrum er nesparken hvor det er fint å gå tur, bade og ake på vinteren 😁

Anonymkode: 65cc8...460

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg jobber i Moss, bor i en annen by. Jeg liker Moss bare bedre og bedre! Det er skog på alle kanter egentlig. Har vært på stolpejakt flere steder der. Skogen rundt Vansjø er fantastisk. Det samme er skogen og kyststien på Jeløya. De andre skogsområdene er og fine.

Det er handlesenter i sentrum (Amfi Moss), Mosseporten senter og Rygge storsenter. 

I sentrum er det stor, kul lekeplass. 

Skoler vet jeg ikke. Hører av flere kollegaer at det er manglende ressurser på skolene, særlig for barn med spesielle behov. Det går ut over barna, også de andre.. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 21.13):

Hvor i Moss er det;

😊😊

Moss er både by og kommune så jeg tar for meg begge deler :) I byen er det fine turområder spesielt på Jeløya, Alby er veldig populært og også Nesparken. Det er tre kjøpesentere; amfi som ligger midt i sentrum, mosseporten som ligger noen få minutter fra sentrum med bil og rygge storsenter, også noen minutter fra sentrum. Barnevennlige områder i byen er f.eks Jeløya, Ekholt, Øreåsen, Ørejordet, Skarmyra. Det er mange treningssenter blant annet fresh, spenst, ditt treningssenter, evo, mudo osv. Det er en del trafikk på ettermiddag, særlig fra Jeløya, der er det mye kø mellom 15-18. 

Hvis du vil bo litt utenfor sentrum er Larkollen, Halmstad, Feste, Ekholt, og Fuglevik fine områder, Larkollen er spesielt fint og veldig barnevennlig, har egen butikk, barnehage, barneskole, cafe og man kan trene på støtvig hotell hvis man ikke gidder å dra helt inn til byen. Jeg ville holdt meg unna Kambo/Skredderåsen, det er litt ghettoområdet i byen 😛

Anonymkode: 30fdf...d25

• 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 0.14):

Mye fint rundt vansjø 😀 Jeløy er fin natur, men mye kø ut og inn. På grunn av ferge og bygging av jernbanen. Larkollen er veldig koselig, ca 10 min fra Rygge jernbane. Fuglevik er også fint 😀 mye fin natur her generelt, og det er ikke så store avstander. I sentrum er nesparken hvor det er fint å gå tur, bade og ake på vinteren 😁

Anonymkode: 65cc8...460

🖕

Anonymkode: 9094f...f51

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare vært der på besøk ved noen anledninger. Jeløya ser ut som et drømmested å bo! De jeg kjenner bor veldig nære brua over til Moss. Det er dermed gåavstand til togstasjonen, fergekaia og Moss sentrum. Nydelige hus, nydelig strand og generelt et idyllisk område.

Anonymkode: bf6cf...230

AnonymBruker
Skrevet

Skulle vi flyttet til Moss ville jeg vurdert rygge. Områdene rundt rygge storsenter er fine.  Ville ungått sentrum. Jobber i moss og det er trafikk i rushen

Anonymkode: 10d10...a73

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 16.46):

Moss er både by og kommune så jeg tar for meg begge deler :) I byen er det fine turområder spesielt på Jeløya, Alby er veldig populært og også Nesparken. Det er tre kjøpesentere; amfi som ligger midt i sentrum, mosseporten som ligger noen få minutter fra sentrum med bil og rygge storsenter, også noen minutter fra sentrum. Barnevennlige områder i byen er f.eks Jeløya, Ekholt, Øreåsen, Ørejordet, Skarmyra. Det er mange treningssenter blant annet fresh, spenst, ditt treningssenter, evo, mudo osv. Det er en del trafikk på ettermiddag, særlig fra Jeløya, der er det mye kø mellom 15-18. 

Hvis du vil bo litt utenfor sentrum er Larkollen, Halmstad, Feste, Ekholt, og Fuglevik fine områder, Larkollen er spesielt fint og veldig barnevennlig, har egen butikk, barnehage, barneskole, cafe og man kan trene på støtvig hotell hvis man ikke gidder å dra helt inn til byen. Jeg ville holdt meg unna Kambo/Skredderåsen, det er litt ghettoområdet i byen 😛

Enig mye av det du skriver, men jeg ville styrt unna Øreåsen og Ørejordet i tillegg til Kambo /Skredderåsen.

Vil anbefale Jeløya, Ekholt, Feste eller Verket/ eller evt nedre del av Mosseskogen hvis du vil bo relativt sentralt. Larkollen er fint, men det er veldig usentralt og dårlige veier noe som særlig merkes om vinteren. Larkollen er er typisk sommersted. Det samme kan tildels sies om Fuglevik og Årefjorden. 

Anonymkode: 13438...491

AnonymBruker
Skrevet

Kambo er ghetto

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kambo er ghetto

Jeg tror ikke dere vet hva ghetto faktisk er jeg. Ingen steder i Norge er ghetto. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...