Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva jeg skal gjøre her.. Nabo ungen har begynt å sykkle langs hus vegen og over på terrasen våres. Ikke noe problem i seg selv, men synes det er veldig kleint 😅 vi har persiener i vinduene mot gaten, men ingen rundt huset der man ikke kan se inn. Men når han holder på ute på terrasen våres så ser han rett inn i stua. Jeg ser på mye voksen tv, og går mye naken i huset 🙈  jeg kjenner ikke gutten, han er rundt 6 år tror jeg. Hva bør jeg gjøre? Hva bør jeg si? 😅 Samboer sier at gutten følger etter han mye når han jobber i hagen, og heller ikke han vet hva han skal si til gutten, 😂 er det vanlig at barn gjør sånt? Og snakker med fremmede? Vi har bodd i huset i et år, og kjenner ikke naboene i det hele tatt, 🙈 er bare de siste par ukene han har begynt med dette. 

Anonymkode: d6dd4...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt usikker på hva jeg skal gjøre her.. Nabo ungen har begynt å sykkle langs hus vegen og over på terrasen våres. Ikke noe problem i seg selv, men synes det er veldig kleint 😅 vi har persiener i vinduene mot gaten, men ingen rundt huset der man ikke kan se inn. Men når han holder på ute på terrasen våres så ser han rett inn i stua. Jeg ser på mye voksen tv, og går mye naken i huset 🙈  jeg kjenner ikke gutten, han er rundt 6 år tror jeg. Hva bør jeg gjøre? Hva bør jeg si? 😅 Samboer sier at gutten følger etter han mye når han jobber i hagen, og heller ikke han vet hva han skal si til gutten, 😂 er det vanlig at barn gjør sånt? Og snakker med fremmede? Vi har bodd i huset i et år, og kjenner ikke naboene i det hele tatt, 🙈 er bare de siste par ukene han har begynt med dette. 

Beklager skivefeilene og slik, ser nå at jeg skrev litt vel fort og tankeløst 😂

AnonymBruker
Skrevet

Bare å si at han ikke kan sykle der da der er deres eiendom. 

Har noen barn i nabolaget mitt som synes gårdsplassen min er fryktelig artig da den har en liten bakke og forskjellige platåer, jeg sa at de ikke kunne leke der. Da de forsatte og i tillegg ripet opp bilen min gikk jeg rett til foreldrene. 

Anonymkode: d971b...41f

• Liker 1
Skrevet

Du må jo bare si i fra til ham at han ikke kan sykle på terassen deres. Han tror sikkert at det er greit, siden han ikke har fått noen reaksjon.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må fortelle barnet at dette er din eiendom, og her kan ikke barnet være. Flaut med foreldre som ikke lærer barnet forskjellen på hvor man kan være, og ikke.

Anonymkode: d9d49...647

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at dette er din terrasse og at det ikke er lov å sykke her. 

Anonymkode: 40242...4b2

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang han sykler på terrassen stikker du hodet ut og sier "Heisann, du har ikke lov å sykle på terrassen her, du må sykle på veien". Du kan eventuelt smile om du er redd for å virke brysk. Om han ikke flytter seg med en gang, eller kommer tilbake kan du gå ut, spørre hvor han bor og leie han og sykkel hjem. Du behøver ikke være streng, men du må være bestemt.

Anonymkode: 4935b...729

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere sette opp en slags hindring sånn at han ikke kommer igjennom med sykkel? Tenker på en le-vegg, stor plante e.l.

Anonymkode: 76f0c...5b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende ungen har vanskelig for seg, eller asberger. Da får du sette opp et gjerde. 

Anonymkode: 5c63b...393

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt frem til noen lærer dem hva som er greit og ikke. Egentlig foreldrene sin jobb, men når de ikke tar den får du gi beskjed. Barn tar stort sett slikt veldig greit om du gir beskjed på en fin måte (eks: jeg forstår det er gøy å sykle på verandaen vår, men det er desverre ikke greit for oss. Du får ta med syklen opp til veien for å sykle der i stedet 😊).

Ellers når barnet følger etter mannen når han holder på i hagen, dette vil i de fleste tilfeller gå over gradvis om barnet ikke får mye oppmerksomhet. Gjerne smil og si hei, men tenk dere nøye om før dere tar del i større samtaler med barnet. Da kan det bli veldig intenst og vanskelig å få en stopp på. Om dere synes det er hyggelig å skulle bli kjent med barnet kan dere selvfølgelig stille noen spørsmål, hvor bor barnet, går det på skolen etc. Det kan være fint for barnet, men det kan bli ekstremt intenst for dere, veldig raskt. 

Anonymkode: bed60...94d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan hende ungen har vanskelig for seg, eller asberger. Da får du sette opp et gjerde. 

Anonymkode: 5c63b...393

Asperger?  😆 Altså Asperger er ikke synonymt med å ikke være mottagelig for instruks. Jeg synes det er flaut,  men også en smule fornøyelig å se alle autismeekspertene på Kvinneguiden 

Anonymkode: 759af...9b2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...