AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Håper på kommentarer som ikke er slemme.. 🙁 Jeg og mannen min er begge i slutten av 30-årene. Jeg jobber 50% og er ufør 50%. Mannen min er pr tiden arbeidsledig. Ingen av oss har høyere utdannelse etter videregående. I voksen alder har jeg innsett at både jeg og mannen min faller innen kategorien "ikke skarpeste kniven i skuffen". Vi er begge dårlig på sosiale koder, dårlig filter og ikke spesielt kunnskapsrike. Skolemessig var vi begge sånn midt på treet karaktermessig, og har gått mye alene pga liten sosial omgangskrets. Jeg ble gravid uplanlagt for 6 år siden. Datteren vår begynner på skolen til høsten. Til min store sorg ser jeg at hun er lik oss begge 😔 Vi har prøvd å sosialisere oss så mye som mulig med andre familier og barn. Hun er med på turn og klatring, og vi deltar på dugnad i barnehagen og på lekeplassen. Jeg gruer meg til skolestart 😔 Kan dette gå i arv til henne? Altså min og pappaen sine svakheter. Anonymkode: 4a625...619
Gjest DislayName Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 En med lav IQ hadde ikke hatt din selvinnsikt... Dette går bra!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Det er nok arvelig, men det er bra du er bevisst på dette om det er tilfellet. Konsentrer dere heller om å gi barnet best mulig forutsetninger, både sosialt og faglig. Anonymkode: 491f2...7d1 6
Gjest Smeltemann Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig. Etter det du beskriver virker det som om dere er oppegående .
Fjaselina Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 Du virker veldig oppegående! Sosiale koder er det viktigaste, sørg for at barnet har vener på besøk, at barnet er med på aktivitetar og har andre barn å leike med. Resten får gå som det går😄 Neida, det går nok bra. 7
Apis Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Husk at arv kan være både genetisk og sosialt, umiddelbart høres det ut som dere har mer tanker rundt emnet, en det som er vanlig der slikt slår negativt ut. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Takk for svar! Jeg er tryggere på skriftlig kommunikasjon enn muntlig. Da er jeg så akward at jeg kan gremmes når jeg kommer på ting i etterkant 😕 Foreldrene våre er uføre hele gjengen, og jeg jobber hardt for å stå i jobb. Vi kommer ikke til å få flere barn. Men ønsker å gjøre så godt vi kan med hun vi har. Anonymkode: 4a625...619 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 Enig med de over her- dette vil gå så bra! For en flott innsikt dere har. Dere gjør virkelig en kjempejobb. Anonymkode: d2af6...6e5 3
lillevill Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Håper på kommentarer som ikke er slemme.. 🙁 Jeg og mannen min er begge i slutten av 30-årene. Jeg jobber 50% og er ufør 50%. Mannen min er pr tiden arbeidsledig. Ingen av oss har høyere utdannelse etter videregående. I voksen alder har jeg innsett at både jeg og mannen min faller innen kategorien "ikke skarpeste kniven i skuffen". Vi er begge dårlig på sosiale koder, dårlig filter og ikke spesielt kunnskapsrike. Skolemessig var vi begge sånn midt på treet karaktermessig, og har gått mye alene pga liten sosial omgangskrets. Jeg ble gravid uplanlagt for 6 år siden. Datteren vår begynner på skolen til høsten. Til min store sorg ser jeg at hun er lik oss begge 😔 Vi har prøvd å sosialisere oss så mye som mulig med andre familier og barn. Hun er med på turn og klatring, og vi deltar på dugnad i barnehagen og på lekeplassen. Jeg gruer meg til skolestart 😔 Kan dette gå i arv til henne? Altså min og pappaen sine svakheter. Anonymkode: 4a625...619 Du skriver jo veldig bra og virker oppegående, faktisk helt normal. At dere ikke har utdannet dere har vel med valg og ytre påvirkninger å gjøre. Hadde dere ikke foreldre som pusha dere litt? 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 Moren min er ikke spesielt oppegående, verken sosialt eller kunnskapsmessig. Hun har fått et barn på samme nivå som seg selv, pluss meg, som alltid har gjort det bra på skolen. Far var heller ikke veldig skoleflink. MEN høy IQ er ikke ensbetydende med at man er et bedre menneske! Det finnes mange slags egenskaper man kan inneha, og mange ulike muligheter som passer ens egenskaper og interesser. Hvor arvelig sånt er, vet jeg ikke. Men hvis foreldrene ikke er ressurssterke nok til å følge opp barnet på skolen eller se barnets behov, kan det absolutt gå utover barnets læringspotensial. Det høres ut som barnet ditt har empatiske og varme foreldre, TS. Jeg er sikker på at skole kommer til å gå bra! Anonymkode: 7a0b2...9da 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 Du virker helt vanlig, gjennomsnittlig, som folk flest rett og slett. Vær fornøyd med det! Andre har spesielle evner, men de har sine utfordringer...som alle har. Anonymkode: 654b7...341 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 Enig i alt positivt som er skrevet og vil legge til en litt flåsete tanke jeg og mannen delte da vi ventet vårt første barn, håper det kan bidra til latter og perspektiv. Vi drøftet ønsker og drømmer for barnet vårt, egenskaper, kvaliteter osv, da han sa «det er helt greit om han blir dum, vi må bare sørge for at han blir snill». Den tanken gjorde noe med meg:) Intelligens/iq er ett perspektiv, men det viktigste av alt for å ha det godt i livet tror jeg er å være snill. Da vil man ha venner og trivsel og tiltrekke seg godhet. Tror jeg:) Anonymkode: 45f95...e2e 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 Trenger jo ikke å bety noe. Ingen i min ytte familie har høye utdannelser, alle har vgs eller mindre. Både far og mor er yrker der man ikke trenger utdannelse. De har 0 selvinnsikt i noe, veldig trangsynte, svart/hvit, vet lite og kan like lite. De fikk 3 unger. Jeg er f.eks veterinær og søsknene mine har like lange og vanskelige utdannelser. Mange venner har vi også. Push dattera deres. Få henne til å gjøre det bra og ha med venner av henne hjem. Anonymkode: 81684...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 Jeg tenker at du hadde hatt godt av å gå til psykolog og finne ut hvorfor du tenker så lite om deg selv. Det vigigste for abrn er at foreldrene er trygge, rause og glade. Ikke at de er engstelige, ser på seg selv som dumme og føler seg teit om de sier eller gjør feil. Alle sier og gjør feil iblant, det er hvordan man takler det som sier noe om hvem du er. Og du kan lære deg reagere bedre, enn å tenke stygt om deg selv. Du vil ikke at datteren din skal ta etter deg når det gjelder slike tanker? Gå til psykolog og bearbeide problemene dine, det er det beste du akn gjøre for datteren din Anonymkode: 14b1e...bb0 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 Trolleinnlegg fra TS. Disse IQ-trådene dukker alltid opp med jevne mellomrom. Anonymkode: c4f6b...cdd
Marvelous Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 Dårlige sosiale koder- eller antenner har ingenting med IQ å gjøre. For meg virker du veldig oppegående med god selvinnsikt, dette går bra 2
minister-mio Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 Du har bedre skriftlig språk enn 90% av det jeg ser på kg og Facebook. Er du sikker på du har så lav IQ som du tror? 10
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 Takk for svar alle sammen 💛 Det var godt å få luftet dette selv om det kun er på nett. Jeg er ganske sikker på at jeg ligger på lavere nivå på iqscore. Jeg er dårlig på å logikk og sammenhenger, og sosialt sett kan jeg trå skikkelig feil og ikke se det før lang tid etterpå. Prøver skikkelig hardt og blir så nedfor når jeg ser at det ble feil eller kleint. Barnehagen sier hun faller innenfor det som er forventet av alder, men er ikke noe foran heller. Hun henger litt etter sosialt og derfor har vi meldt henne på turn og klatring. Anonymkode: 4a625...619
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper på kommentarer som ikke er slemme.. 🙁 Jeg og mannen min er begge i slutten av 30-årene. Jeg jobber 50% og er ufør 50%. Mannen min er pr tiden arbeidsledig. Ingen av oss har høyere utdannelse etter videregående. I voksen alder har jeg innsett at både jeg og mannen min faller innen kategorien "ikke skarpeste kniven i skuffen". Vi er begge dårlig på sosiale koder, dårlig filter og ikke spesielt kunnskapsrike. Skolemessig var vi begge sånn midt på treet karaktermessig, og har gått mye alene pga liten sosial omgangskrets. Jeg ble gravid uplanlagt for 6 år siden. Datteren vår begynner på skolen til høsten. Til min store sorg ser jeg at hun er lik oss begge 😔 Vi har prøvd å sosialisere oss så mye som mulig med andre familier og barn. Hun er med på turn og klatring, og vi deltar på dugnad i barnehagen og på lekeplassen. Jeg gruer meg til skolestart 😔 Kan dette gå i arv til henne? Altså min og pappaen sine svakheter. Anonymkode: 4a625...619 Du er jordnær, selvreflektert, empatisk og omsorgsfull. Ikke virker du lite intelligent heller. At dere ikke gjorde det så bra på skolen og er introverte betyr ikke at dere har lav IQ. Tenker også at motivasjon og positiv forsterking og oppmuntring vil stå sterkt mht til ungen deres. Lese sammen, hjelpe med lekser(Google om du må) osv. Finnes mange som ikke er naturlig skoleflink, men som allikevel klarer seg godt på skolen ved å jobve hardt. Endret 12. juni 2021 av WhisperingWind
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. juni 2021 #20 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar alle sammen 💛 Det var godt å få luftet dette selv om det kun er på nett. Jeg er ganske sikker på at jeg ligger på lavere nivå på iqscore. Jeg er dårlig på å logikk og sammenhenger, og sosialt sett kan jeg trå skikkelig feil og ikke se det før lang tid etterpå. Prøver skikkelig hardt og blir så nedfor når jeg ser at det ble feil eller kleint. Barnehagen sier hun faller innenfor det som er forventet av alder, men er ikke noe foran heller. Hun henger litt etter sosialt og derfor har vi meldt henne på turn og klatring. Anonymkode: 4a625...619 Er du sikker på at du ikke har en diagnose? Autisme på jenter er ofte oversett fordi jenter er flinkere å speile og dermed kan skjule diagnosen så godt at det ikke blir fanget opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå