AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Står bare innen utgangen av juni.. betyr det siste virkedag i juni, eller? Noen som vet? Anonymkode: da674...5df
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 Jeg fikk ikke feriepenger fra nav i fjor. Fy så frekt! Anonymkode: 7f941...652
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Jeg forsto det slik at de som får feriepenger på dagpenger på grunn av coronasituasjonen vil få en melding i løpet av juni om at de har rett på feriepengene, samt vil utbetaling gjøres ila juni. Mannen min virker også å oppfylle vilkårene for feriepenger på dagpenger siden han var tilbake i jobb innen fristen. Men han har ikke mottatt en melding enda som bekrefter denne retten. Har du det? Anonymkode: 40536...538 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk ikke feriepenger fra nav i fjor. Fy så frekt! Anonymkode: 7f941...652 Har ikke søkt om det, fikk bare vedtak på det plutselig om at jeg skulle få ca 20 000kr i feriepenger.. Anonymkode: da674...5df
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk ikke feriepenger fra nav i fjor. Fy så frekt! Anonymkode: 7f941...652 Det er normalt ikke feriepenger på dagpenger lenger. Det er gjort visse unntak i år. Anonymkode: 3fbea...25e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forsto det slik at de som får feriepenger på dagpenger på grunn av coronasituasjonen vil få en melding i løpet av juni om at de har rett på feriepengene, samt vil utbetaling gjøres ila juni. Mannen min virker også å oppfylle vilkårene for feriepenger på dagpenger siden han var tilbake i jobb innen fristen. Men han har ikke mottatt en melding enda som bekrefter denne retten. Har du det? Anonymkode: 40536...538 Ja, jeg fikk mail om vedtak idag. Trodde ikke jeg skulle få det, men gjorde tydeligvis det.. håper det gjelder for mannen din også Anonymkode: da674...5df 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg fikk mail om vedtak idag. Trodde ikke jeg skulle få det, men gjorde tydeligvis det.. håper det gjelder for mannen din også Anonymkode: da674...5df Ok. Jeg tror det er litt sånn som hos skatteetaten hvor de sender ut løpende vedtak og utbetalinger og at man egentlig ikke kan vite sikkert hvilken dato man får utbetaling, annet enn at det vil skje innen utgangen av juni. Mannen min logget faktisk inn hos nav nå når du sa det og der lå det jammen meg et vedtak datert i dag om at han også får! Veldig hjelpsom tråd. Anonymkode: 40536...538 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Jeg tror det er litt sånn som hos skatteetaten hvor de sender ut løpende vedtak og utbetalinger og at man egentlig ikke kan vite sikkert hvilken dato man får utbetaling, annet enn at det vil skje innen utgangen av juni. Mannen min logget faktisk inn hos nav nå når du sa det og der lå det jammen meg et vedtak datert i dag om at han også får! Veldig hjelpsom tråd. Anonymkode: 40536...538 Så bra, deilig med de ekstra pengene i ferien! 👏🏻 Anonymkode: da674...5df
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #9 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra, deilig med de ekstra pengene i ferien! 👏🏻 Anonymkode: da674...5df Ja. Mannen min skal 2 uker ut i omsorgspermisjon etter fødsel (Det blir den eneste ferien han tar ut i år pga ny jobb). Endel statlige bedrifter velger å gi lønn under omsorgspermisjonen, men siden mannen min jobber i det private må han dekke det selv ved å ta ut ferie. Vi hadde faktisk slitt litt uten disse pengene, så veldig glad for det. ☺️ Ting begynner å ordne seg! Anonymkode: 40536...538 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Mannen min skal 2 uker ut i omsorgspermisjon etter fødsel (Det blir den eneste ferien han tar ut i år pga ny jobb). Endel statlige bedrifter velger å gi lønn under omsorgspermisjonen, men siden mannen min jobber i det private må han dekke det selv ved å ta ut ferie. Vi hadde faktisk slitt litt uten disse pengene, så veldig glad for det. ☺️ Ting begynner å ordne seg! Anonymkode: 40536...538 Det ble jeg veldig glad for å høre! Har selv vært i beita, og vet hvor ufattelig godt det er når ting går rett vei. Glad han fikk de feriepengene ☺️💖 Anonymkode: da674...5df 2
MarianneE Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 Fikk plutselig mail om at jeg får feriepenger av dagpenger under permittering fra i fjor. Kjekt med ekstra penger 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Skrevet 12. juni 2021 Fikk å mail idag å de stod sjekk dine utbetalinger på nav for å se hvor mye du får men når jeg logget inn der var inget registrert. Så smøre seg med tålmodighet.... Trekkes de skatt på disse pengene? Anonymkode: c1650...b2f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #13 Skrevet 12. juni 2021 Jeg fikk også melding om vedtak i dag, og så viser det seg at jeg allerede har fått dem utbetalt tidligere, for flere uker siden.... Lå inne med overskriften «sykepenger» i utbetalingsoversikten i mai, ikke «feriepenger». At det var feriepenger sto presisert i regnestykket. Var ikke store summen heller akkurat (4 måneders permittering). Anonymkode: 90111...b60
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fikk å mail idag å de stod sjekk dine utbetalinger på nav for å se hvor mye du får men når jeg logget inn der var inget registrert. Så smøre seg med tålmodighet.... Trekkes de skatt på disse pengene? Anonymkode: c1650...b2f Skattefrie. Regner med første mulige utbetaling er først virkedag etter vedtak. I dag er det jo lørdag, så tidligst mandag da. Anonymkode: f293e...bee
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #15 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk også melding om vedtak i dag, og så viser det seg at jeg allerede har fått dem utbetalt tidligere, for flere uker siden.... Lå inne med overskriften «sykepenger» i utbetalingsoversikten i mai, ikke «feriepenger». At det var feriepenger sto presisert i regnestykket. Var ikke store summen heller akkurat (4 måneders permittering). Anonymkode: 90111...b60 Jeg har også en utbetaling i mai det står sykepenger på, også står det under : DETALJER ARBEIDSTAKER FERIEPENGER Men den summen stemmer ikke. Jeg skal ha ca 20 000kr, men den summen der var på ca 3000kr? Så vet ikke hva den var for noe evnt? Dessuten kom disse før vedtaket kom? Men står forsåvidt i vedtaket «se hvor mye du har fått utbetalt på nav.no», som at det allerede er utbetalt. Merkelig.. Anonymkode: da674...5df
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #16 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk også melding om vedtak i dag, og så viser det seg at jeg allerede har fått dem utbetalt tidligere, for flere uker siden.... Lå inne med overskriften «sykepenger» i utbetalingsoversikten i mai, ikke «feriepenger». At det var feriepenger sto presisert i regnestykket. Var ikke store summen heller akkurat (4 måneders permittering). Anonymkode: 90111...b60 Var du sykemeldt ifjor så er den utbetaling i mai feriepenger av sykepengene. Maks 48dager Anonymkode: c1650...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #17 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har også en utbetaling i mai det står sykepenger på, også står det under : DETALJER ARBEIDSTAKER FERIEPENGER Men den summen stemmer ikke. Jeg skal ha ca 20 000kr, men den summen der var på ca 3000kr? Så vet ikke hva den var for noe evnt? Dessuten kom disse før vedtaket kom? Men står forsåvidt i vedtaket «se hvor mye du har fått utbetalt på nav.no», som at det allerede er utbetalt. Merkelig.. Anonymkode: da674...5df Var du sykemeldt ifjor? Det er feriepenger fra sykepengene. Anonymkode: c1650...b2f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #18 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var du sykemeldt ifjor? Det er feriepenger fra sykepengene. Anonymkode: c1650...b2f Stemmer, da er det sikkert det da takk Anonymkode: da674...5df
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #19 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg forsto det slik at de som får feriepenger på dagpenger på grunn av coronasituasjonen vil få en melding i løpet av juni om at de har rett på feriepengene, samt vil utbetaling gjøres ila juni. Mannen min virker også å oppfylle vilkårene for feriepenger på dagpenger siden han var tilbake i jobb innen fristen. Men han har ikke mottatt en melding enda som bekrefter denne retten. Har du det? Anonymkode: 40536...538 Mannen min har heller ikke fått noe beskjed og skal i teorien ha krav på det.. Har logget inn og sjekket Anonymkode: 1f498...a65
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #20 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen min har heller ikke fått noe beskjed og skal i teorien ha krav på det.. Har logget inn og sjekket Anonymkode: 1f498...a65 Det virker litt som om vedtakene sendes ut forløpende i juni, så ville ikke bekymret meg for mye enda. Det er også lørdag i lag så litt rart at vedtaket var datert i dag. Regner med de ikke klarer å sende ut det til alle samme dag. Mannen min fikk faktisk ikke e-post eller digipost etc. men måtte logge inn på "din side" på nav sine sider. Har lest over her at andre fikk e-post. Krysser fingrene for at den kommer snart til dere også Anonymkode: 40536...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå