Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik? Tenker på både jordmødre, leger og anestesi, samt kapasitet i tilfelle ks? 

Syns det er rart det skulle være dårligere med bemanning på akkurat føde-avdelinger , da det jo er svært få elektive (planlagte) innleggelser / pasienter. Og det skjer like mange fødsler i helgene..

Anonymkode: ff92d...e2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er elendige bemanning hele tiden og enda mindre i helgene. Du har flaks om du får ha en jordmor for deg selv. Jordmor flyr fra den ene til den andre. Enormt slit for jordmor.

Anonymkode: 5403d...173

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er elendige bemanning hele tiden og enda mindre i helgene. Du har flaks om du får ha en jordmor for deg selv. Jordmor flyr fra den ene til den andre. Enormt slit for jordmor.

Anonymkode: 5403d...173

Uff.. ja var sånn sist jeg fødte i 2018.. hadde på ingen måte noen jordmor inne hos meg fra aktiv fødsel.. så henne knapt før det var 10

cm åpning.. og de var inne med noe drypp å

stedet for å veilede meg på ulike stillinger jeg kunne gjøre for å fremskynde / få baby ned i bekken.. lå pal i sengen i 12 timer til jeg kunne presse.. men jeg visste ikke bedre (førstegangsfødende..) Håper jeg føder på en ukedag denne gangen i d minste

ts. 

Anonymkode: ff92d...e2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Sånn er det over hele helsevesenet, uansett avdeling. Legevakten jeg jobbet på var likens, selv om det der var travlere i helger enn hverdager. 

Anonymkode: be565...fdf

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Gjest Lillyy
Skrevet

Synes synd på jordmødrene :( jeg har litt lyst til å prøve badekarfødsel, men leser jo så mye om dårlig sommerbemanning og stresset personale så vet ikke om jeg får meg til å be om det

AnonymBruker
Skrevet

Hufffff, misunner ikke dere som skal føde i sommer :( :(

Anonymkode: 9e358...e73

AnonymBruker
Skrevet

Det er dårlig bemanning HELE hersens tida. Og for dårlig kapasitet.. det trengs et oppgjør til! 

Anonymkode: 7b370...d33

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hufffff, misunner ikke dere som skal føde i sommer :( :(

Anonymkode: 9e358...e73

Ja, med de siste års oppslag om katastrofal mangel på jordmødre på sommeren, skjønner jeg ikke at folk tør å ha termin i juni-august🙄

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg har termin om litt over en uke og har hele tiden håpet på å føde før termin så jeg ihvertfall slipper føde i fellesferien. Men ser dårlig ut nå. Med min flaks føder jeg vel på en natt i en helg samtidig som "alle andre", i verste ferieuka... 

Med første fødte jeg midt i uka, men på slutten av nattskiftet og det var stappfullt på føden. Jeg følte meg kun til bry og ingen hadde tid til meg, men de kunne ikke sende meg videre da jeg kom.m inn med full åpning. Det var så vidt jeg fikk lånt en jordmor som kunne være der mens jeg fødte, hun hadde egentlig to andre fødsler å ta seg av den vakta. Og jordmoren spurte etter lege og en ekstra jordmor flere ganger uten av noen kom, og hun måtte skynde seg å rekke å sy meg sammen fordi skiftet hennes var over og ingen kom og avløste henne. Må være utrolig frustrerende å jobbe under like forhold :(

Anonymkode: 48d03...c9e

• Liker 1
Skrevet

De forsvarer vel mindre bemanning i helgene med at de ikke setter opp planlagt keisersnitt og setter i gang fødsel i helgene. Men så uforutsigbart som "strømmen" av fødende er, vil det alltid være travelt i enkelte perioder. 

Men grunnbemanningen er for lav både i ukedager og helger. Jeg var heldig og hadde egen jordmor hele fødselen sist. Det var riktignok et bytte ved vaktskifte, men begge to ga beskjed når de måtte ut. Når det nærmet seg trykking var jordmor der hele tiden. Siste 10 minuttene var de 2 stk, det var vist rutine 😊

Jeg hadde nok flaks, forrige fødsel var på langt nær like bra. Da hadde jeg ikke jordmor før 10 cm🤪😡

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble lagt inn på føden på Ullevål en lørdagskveld og fødte søndag morgen og jeg fikk veldig god oppfølging. Det var få fødende akkurat da så jeg var heldig. I tillegg var det i oktober og det er ikke akkurat høysesong for fødsler. Oktober, november og desember er generelt sett de roligste måneden på fødeavdelingene. 

Anonymkode: d9b38...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...