Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde i går noe jeg lurer på om kan være modningsrier.

Det opplevdes som «bølger» i nedre mage, og smerter i korsryggen. Jeg hadde 4-5 stk i løpet av ca 10 min, men varigheten var bare fra 33-45 sek. 

Min første fødsel startet på overtidskontrollen og da husker jeg at jeg beskrev det som «noe rart» - altså annerledes enn det som har vært tidligere. Ikke nødvendigvis vondt. Da jeg ble sjekket hadde jeg 3,5 cm åpning og ble sendt videre til fødeavdelingen. Barnet var født ca. 9 timer senere.

Med nummer to hadde jeg igjen «noe rart» da jeg var 36+6 (en fredag), dette kom også regelmessig litt sånn som i går og jeg var i kontakt med føden og kunne komme inn til kontroll. Valgte  og avvente og det dabba av. Vannet gikk natt til søndag og barnet var ute 3,5 time senere (uke 37+1). 

Dette er altså nummer 3, og jeg er nå 34+5 på vei. Jeg har vært plaget med kynnere, men fikk igjen dette «rare» i går. Kan det være rier eller bare bevegelsene som kjennes annerledes? Har «vanlige» bevegelser i tillegg. 
Jeg har fått innvilget keisersnitt, og vil derfor ikke drøye turen til sykehuset for lenge, spesielt ikke når forrige fødsel gikk så kjapt fra start til slutt og vi har nesten en times kjøretid til sykehuset. Samtidig vil jeg jo ikke «mase» på føden heller. 

Så hvordan opplevde du rier? Og hvordan var disse i forhold til kynnere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to fødsler bak meg. Den første startet med ett «pang» og jeg var ikke i tvil om at det var rier. Typ sånne «vil bare dø» rier med en gang. Den andre startet mer som kanskje det du beskriver. Først ett døgn med små «rier» som ikke var vonde men likevel annerledes enn kynnere, var liksom veldig tak i livmoren og kjente at det nesten kunne minne om vondt i noen sekunder før de slapp. De var uregelmessige og hadde flere timers pauser inni mellom. Neste døgn var likt men litt mer vondt men fortsatt korte og uregelmessige rier. Det tredje døgnet kom ungen.

Tror jeg ville ringt føden dersom du opplever det igjen eller det vedvarer. Det kan jo være greit å få en sjekk dersom du er redd for å gå i fødsel når du har fått innvilget ks.

Anonymkode: cb757...bb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...