Maskopi Skrevet 12. juni 2021 #1 Del Skrevet 12. juni 2021 Denne tråden skapte en del debatt i går. Trådstarter avslørte seg selv ved å debattere med/mot seg selv, både ved å skrive stygge ting og støttende ting om seg selv. Brukeren ble avslørt av anonymkode og dette ble påpekt. Tråden blir så moderert for brukerdebatt og diskusjon med seg selv, og her blir altså alle spor på at trådstarter er et troll, slettet! Hvorfor får tråden stå videre når den tydelig skaper engasjement, når det viser seg at trådstarter er et troll? For folk som ikke såg dette i går fremstår det nå som om at tråden er ekte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 13. juni 2021 #2 Del Skrevet 13. juni 2021 Hei Så lenge en problemstilling kan være reell lar vi debatten være. Vi i moderatorteamet har ingen mulighet til å verifisere hvorvidt en problemstilling i en tråd faktisk er reell eller ikke, dermed velger vi å la slike tråder stå. Det handler også om at mange brukere har lagt ned sin tid og sitt engasjement i tråden, og da synes vi det også er synd hvis tråden slettes. Det er altså ikke i mot reglene å skrive en hypotetisk eller problemstilling så lenge den faktisk kan være reell. Anglofil (teamleder) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. juni 2021 #3 Del Skrevet 13. juni 2021 Men er det ikke forbudt å diskutere med seg selv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 13. juni 2021 #4 Del Skrevet 13. juni 2021 Honey Dew skrev (5 timer siden): Men er det ikke forbudt å diskutere med seg selv? Hei Ja, det er i mot reglene. Nå kan ikke jeg gå inn spesifikt på denne brukeren, da vi ikke diskuterer brukere med andre brukere, men på generelt grunnlag vil det ha lite å si for selve hovedinnlegget, så lenge dette ikke bryter reglene og fremstår som en reell problemstilling. Med andre ord; øvrige innlegg kan bli ryddet for diskusjon med seg selv selv om hovedinnlegget blir stående. Anglofil (teamleder) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. juni 2021 #5 Del Skrevet 13. juni 2021 Anglofil skrev (1 time siden): Hei Ja, det er i mot reglene. Nå kan ikke jeg gå inn spesifikt på denne brukeren, da vi ikke diskuterer brukere med andre brukere, men på generelt grunnlag vil det ha lite å si for selve hovedinnlegget, så lenge dette ikke bryter reglene og fremstår som en reell problemstilling. Med andre ord; øvrige innlegg kan bli ryddet for diskusjon med seg selv selv om hovedinnlegget blir stående. Anglofil (teamleder) Jeg diskuterer aldri med meg selv, men jeg kan ikke alltid huske om jeg har skrevet noe med brukernavn eller AB. Jeg fikk jo advarsel for dette selv om jeg aldri gjorde det med vilje. Det er mange tråder som jeg er aktiv i og det er ikke lett med min alder å huske hvem jeg er. Honey Dew eller AB. Kanskje dere kunne sett litt på akkurat denne regelen fordi jeg regner med at det er sikkert flere enn meg som roter litt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 13. juni 2021 #6 Del Skrevet 13. juni 2021 (endret) Honey Dew skrev (1 time siden): Jeg diskuterer aldri med meg selv, men jeg kan ikke alltid huske om jeg har skrevet noe med brukernavn eller AB. Jeg fikk jo advarsel for dette selv om jeg aldri gjorde det med vilje. Det er mange tråder som jeg er aktiv i og det er ikke lett med min alder å huske hvem jeg er. Honey Dew eller AB. Kanskje dere kunne sett litt på akkurat denne regelen fordi jeg regner med at det er sikkert flere enn meg som roter litt. Hei Dette tenker vi på når vi modererer. Det er forskjell på skrive innlegg under egen bruker og så glemme seg/velge anonymbrukerknappen, og det å f.eks skrive innlegg og faktisk sitere egne innlegg og svare på dem, slik at det skal se ut som det er flere brukere som diskuterer med hverandre. Dette gjøres av enkelte for å drive frem diskusjon, og det er gjerne dette vi vil ha til livs, ikke ta brukere som glemmer seg nå og da. Og bedriver man ikke regebrudd vil ikke vi som modererer klare å se at man har brukt anonymbrukerknappen heller, mye fordi vi ikke sjekker uten at det er et regelbrudd. Anglofil (teamleder) Endret 13. juni 2021 av Anglofil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. juni 2021 #7 Del Skrevet 13. juni 2021 Anglofil skrev (1 time siden): Hei Dette tenker vi på når vi modererer. Det er forskjell på skrive innlegg under egen bruker og så glemme seg/velge anonymbrukerknappen, og det å f.eks skrive innlegg og faktisk sitere egne innlegg og svare på dem, slik at det skal se ut som det er flere brukere som diskuterer med hverandre. Dette gjøres av enkelte for å drive frem diskusjon, og det er gjerne dette vi vil ha til livs, ikke ta brukere som glemmer seg nå og da. Og bedriver man ikke regebrudd vil ikke vi som modererer klare å se at man har brukt anonymbrukerknappen heller, mye fordi vi ikke sjekker uten at det er et regelbrudd. Anglofil (teamleder) Tusen takk. Da kan jeg fortsette med å være forvirret 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå