AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Er på Tinder, helt gjennomsnittlig kvinne. Tror jeg er ganske flink til å snakke med menn, fått høre at jeg er morsom og at jeg er "penere/finere" i virkeligheten. For meg skal det ganske mye til før jeg finner en mann jeg ønsker å møte. Ikke fordi jeg er ute etter menn som er 9/10, men jeg har nok litt sær smak. Tipper at jeg i året kommer borti kanskje fem menn jeg kunne tenkt meg å møte. De fleste samtaler med andre dør ut etter hvert, enten fra min side eller fra den andres. De to siste mennene jeg har skrevet med har bedt meg ut begge to, ganske kjapt. Dette er ila. de to siste månedene, på to ulike tidspunkt. Begge to har kort tid før daten avlyst, og forklart at de har møtt noen andre like før meg, og at det blir feil å skulle møte meg også. Og det skjønner jeg. Men her er vi nok veldig ulike skapninger, fordi jeg hadde ikke klart å bedt ut noen andre samtidig som jeg akkurat hadde begynt å møte en annen jeg er interessert i. Jeg ser flere steder at det er flere som møter flere samtidig, og at det nærmest er anbefalt, men jeg får det ikke til. Hvordan gjør dere det? Er det flere som ikke får det til? Jeg finner ikke nok menn jeg liker til å skulle holde på på den måten. Jeg kjenner at jeg er sliten av å skulle småglede meg til noe, som så ikke blir noe av (gjerne på kort varsel), og så måtte begynne helt på nytt i igjen i Tinderbunken. Har jobbet med meg selv for å ikke fantasere om menn jeg ikke engang har møtt, men det er jo uansett spennende å skulle bruke en kveld sammen med noen man aldri har møtt før. Anonymkode: f9271...03e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Er på Tinder, helt gjennomsnittlig kvinne. Tror jeg er ganske flink til å snakke med menn, fått høre at jeg er morsom og at jeg er "penere/finere" i virkeligheten. For meg skal det ganske mye til før jeg finner en mann jeg ønsker å møte. Ikke fordi jeg er ute etter menn som er 9/10, men jeg har nok litt sær smak. Tipper at jeg i året kommer borti kanskje fem menn jeg kunne tenkt meg å møte. De fleste samtaler med andre dør ut etter hvert, enten fra min side eller fra den andres. De to siste mennene jeg har skrevet med har bedt meg ut begge to, ganske kjapt. Dette er ila. de to siste månedene, på to ulike tidspunkt. Begge to har kort tid før daten avlyst, og forklart at de har møtt noen andre like før meg, og at det blir feil å skulle møte meg også. Og det skjønner jeg. Men her er vi nok veldig ulike skapninger, fordi jeg hadde ikke klart å bedt ut noen andre samtidig som jeg akkurat hadde begynt å møte en annen jeg er interessert i. Jeg ser flere steder at det er flere som møter flere samtidig, og at det nærmest er anbefalt, men jeg får det ikke til. Hvordan gjør dere det? Er det flere som ikke får det til? Jeg finner ikke nok menn jeg liker til å skulle holde på på den måten. Jeg kjenner at jeg er sliten av å skulle småglede meg til noe, som så ikke blir noe av (gjerne på kort varsel), og så måtte begynne helt på nytt i igjen i Tinderbunken. Har jobbet med meg selv for å ikke fantasere om menn jeg ikke engang har møtt, men det er jo uansett spennende å skulle bruke en kveld sammen med noen man aldri har møtt før. Anonymkode: f9271...03e Får det ikke til jeg heller, føler meg falsk og det føles heeelt feil ut å møte fler på en gang Anonymkode: 96181...6af 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 Jeg har opplevd det samme flere ganger. Skjønner ikke hva de holder på med de mennene som driver på sånn. Er lei nå av flere andre grunner også, så jeg har slettet hele Tinder. Fuck Tinder! Anonymkode: 77437...74f 4
Scoops Skrevet 13. juni 2021 #4 Skrevet 13. juni 2021 Jeg skjønner meg heller ikke på de som klarer å date flere stykker samtidig. Skal jeg møte en eller holder på og bli kjent med en så tenker jeg ikke på noen andre,det blir bare helt feil for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #5 Skrevet 13. juni 2021 Hvor kommer ordet "sliten" inn her? Anonymkode: 87c4d...3bb
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #6 Skrevet 13. juni 2021 Dette handler nok mer om vår biologi som mennesker samt ulikheter sådan mellom kjønn, enn noen konkrete spilleregler knyttet opp mot nettdating. Kvinner løper den store risikoen med å velge feil mann til sitt barn og er derfor nøye i utvelgelsen, det være seg bevisst eller ubevisst. Vi menn ønsker å spre våre gener videre med flest mulige kvinner mens vi fortsatt er forplantningsdyktige. Disse mekanismene blir så til de grader tydeliggjort når det kommer til nettdating da nye muligheter ligger ett sveip eller to unna. Før nettdatingens era måtte man omsette de mulighetene man hadde på en annen måte enn idag. Om det er gått til det bedre eller verre skal ikke jeg mene stort om, men det kommer nok litt an på hvor man ligger på skalaen ifht det å fange oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, gjeldene kvinner som menn. Noen ville nok vært mer tjent med oldtidens sjekke arenaer, mens andre ikke ville vært foruten dagens sveipe samfunn. En ting er uansett sikkert, biologien er fortsatt den samme..... Anonymkode: e5140...9c5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 Jeg kan relatere meg til dette så på godt! Jeg er også en "enmanns"-kvinne, og sånn sjonglering ble jeg sliten av, mentalt sliten altså. Noen blir sliten av slik, andre ikke, sånn er det bare. Sliten av å lure, vente, bli avvist, lete..... Mulighetene er så "nær" med tinder og sosiale medier. Sveip, like, klikk, og du har kontakt med nestemann. Før måtte vi vente på neste fest, neste dans på lokalet, og andre arrangementer. Nå har vi muligheten i lomma 24/7. Anonymkode: 744d3...a61 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan relatere meg til dette så på godt! Jeg er også en "enmanns"-kvinne, og sånn sjonglering ble jeg sliten av, mentalt sliten altså. Noen blir sliten av slik, andre ikke, sånn er det bare. Sliten av å lure, vente, bli avvist, lete..... Mulighetene er så "nær" med tinder og sosiale medier. Sveip, like, klikk, og du har kontakt med nestemann. Før måtte vi vente på neste fest, neste dans på lokalet, og andre arrangementer. Nå har vi muligheten i lomma 24/7. Anonymkode: 744d3...a61 Kjenner flere som har brent seg der og alltid trodd de kan finne noen bedre, så har de møtt folk de har likt men fortsatt sjekket muligheter, og så angret og prøvd å få noen av de tidligere tilbake. Jeg syns det er veldig enkelt å finne èn av gangen og gi det tid til å bli kjent, men virker som mange sliter med det. Kanskje de ikke egentlig er klar for forhold Anonymkode: 96181...6af
CorvusCorax Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Det går an å møte flere uten at man havner i sengen sammen.
Cata Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Ser ikke problemet med å møte flere så lenge man bare dater og det attpåtil er snakk om første date. Dating er for meg å møte noen og bli kjent så man ser om det kan bli noe mer. Er det ikke det som ligger i begrepet da? Men blir man enig om å møtes flere ganger eller være eksklusive så kansellerer man selvsagt andre avtaler.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #12 Skrevet 13. juni 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvor kommer ordet "sliten" inn her? Anonymkode: 87c4d...3bb TS. Sliten-delen glemte jeg å skrive så mye om. Er vant til at matcher slutter å svare etter noen meldinger, det kan jeg også gjøre selv. Men er sliten av å lete, og sliten av at de jeg faktisk avtaler noe med plutselig snur seg helt rundt på noen timer. Om man dater flere samtidig så skjønner jeg at fort det kan bli slik at man plutselig liker den ene veldig godt, og vil forfølge det. Men å gå fra å sende masse meldinger, ta initiativ til date, fortelle at man gleder seg til daten - for så å si noe annet 4 timer senere - det forstår jeg ikke helt og er lei av. For meg handler det om respekt for andre og andres tid. 4 hours ago, Cata said: Ser ikke problemet med å møte flere så lenge man bare dater og det attpåtil er snakk om første date. Dating er for meg å møte noen og bli kjent så man ser om det kan bli noe mer. Er det ikke det som ligger i begrepet da? Men blir man enig om å møtes flere ganger eller være eksklusive så kansellerer man selvsagt andre avtaler. Ja, jeg klarer ikke det der selv, men vet og forstår at andre gjør det. For meg er det bare uforståelig at noen kan være så på og sende meldinger om at han gleder seg stort til daten vår, for så å dagen etterpå sende melding der han avlyser fordi han dater allerede noen andre. Det er noe med kommunikasjonen her som ikke passer for meg. Anonymkode: f9271...03e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #13 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har opplevd det samme flere ganger. Skjønner ikke hva de holder på med de mennene som driver på sånn. Er lei nå av flere andre grunner også, så jeg har slettet hele Tinder. Fuck Tinder! Anonymkode: 77437...74f Har ikke flere skjønt at Tinder er en eneste stor søppelkasse? Aldri vært på tinder, men hørt nok historier fra andre hvordan kvinner og menn holder på der. At dere gidder. Gå ut og møt folk i den virkelige verden. Nettet er bare en plass for lettvindt sex og ingen forpliktelser.. Anonymkode: a4f5d...31f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #14 Skrevet 13. juni 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke flere skjønt at Tinder er en eneste stor søppelkasse? Aldri vært på tinder, men hørt nok historier fra andre hvordan kvinner og menn holder på der. At dere gidder. Gå ut og møt folk i den virkelige verden. Nettet er bare en plass for lettvindt sex og ingen forpliktelser.. Anonymkode: a4f5d...31f Den virkelige verden? Hvor skal jeg møte noen der? Går stort sett bare på jobb, ut og spise med venner, på turer. Skal jeg skaffe meg enda en hobby for å få det til? Anonymkode: f9271...03e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den virkelige verden? Hvor skal jeg møte noen der? Går stort sett bare på jobb, ut og spise med venner, på turer. Skal jeg skaffe meg enda en hobby for å få det til? Anonymkode: f9271...03e Snakk med folk når du er ute å spiser, går turer osv. Du må tørre å ta kontakt med menn du syns virker attraktive. Anonymkode: a4f5d...31f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #16 Skrevet 13. juni 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Snakk med folk når du er ute å spiser, går turer osv. Du må tørre å ta kontakt med menn du syns virker attraktive. Anonymkode: a4f5d...31f Tror helt ærlig sjansen for å møte noen - for mange av oss - er større på nettet. Kan ikke akkurat stoppe menn jeg møter på veien, spesielt å ta kontakt med nabobordet om jeg spiser med venner. De som er på nett vet man i alle fall er på utkikk etter et eller annet. Anonymkode: f9271...03e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå