Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ser at mange får innvilget keisersnitt. Og jeg lurer derfor på, hva gjorde at du fikk innvilget planlagt keisersnitt?

Anonymkode: b94a0...8f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg var det seteleie som gjorde det. Glad for det i ettertid da det viste seg at baby hadde stort hode og jeg lite bekken. De se det ville endt i keisersnitt til slutt uansett. 

Anonymkode: 895bf...54c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte aldri, men det ble bestemt av sykehuset. Årsaken var 2-delt: For det første lå barnet i tverrleie, og for det andre hadde jeg et over 10 cm.stort myom utenfor livmoren. Det satt dypt i bekkenet og de mente det var en fødselshindring. 

I ettertid har legen som tok keisersnittet skrevet at myomet ikke er en fødselshindring og at man ved samme bilde i neste svangerskap bør forsøke å legge opp til vaginal fødsel. Men han har også sagt at min mening skal vektlegges. Er gravid igjen nå, og kommer til å søke om planlagt ks når det nærmer seg. Siden myomet også øker sjansen for tverrleie kan det uansett hende det blir ks uansett :) 

Anonymkode: 36ea9...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Pga traumatisk hastekeisersnitt. Legene regner med at nytt forsøk med vaginal fødsel kan by på problemer igjen. Og pga forrige keisersnitt, så var det opp til meg om jeg ønsket en planlagt forløsning denne gangen, med god tid til å hindre at ting fra forrige gang skjer igjen.

Anonymkode: 87928...255

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vel ikke akkurat innvilget, men det endte med ks begge mine svangerskap. Første var akutt. Andre gang var planen å føde vaginalt, men rett før termin ble det oppdaget tverrleie. Så da fikk jeg velge selv.

Anonymkode: ae613...b0a

• Liker 1
Skrevet

Placenta previa. Morkaken ligger lavt slik at den sperrer for fødselskanalen.

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke noe jeg søkte om, men noe som ble bestemt da det ble påvist at baby lå med hodet festet i panneinnstilling.

Anonymkode: 10bf4...fa2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg ser at mange får innvilget keisersnitt. Og jeg lurer derfor på, hva gjorde at du fikk innvilget planlagt keisersnitt?

Anonymkode: b94a0...8f2

Fødselsangst :)

men så var jo baby i sete fant vi ut seinere også, så hadde fått valgt PKS uansett om jeg ønsket 

Anonymkode: 9c13e...40c

Skrevet

Fikk "planlagt" keisersnitt dagen før termin da baby snudde seg i seteleie rett før termin. Både baby og bekken ble målt, og vurdert til at setefødsel ikke var å anbefale. Jeg er glad for det i etterkant når baby viste seg å være større enn estimert med sine 4,5 kg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk velge, var gravid med tvillinger. Jeg ble oppfordret til vaginalt, men det var helt opp til meg. Det var overraskende. Jeg valgte vaginalt, men det endte opp med KS pga svangerskapsforgiftning. 

Anonymkode: 1a43c...82f

AnonymBruker
Skrevet

Første barnet lå i tverrleie og fødsel startet prematurt. Baby kunne ikke fødes og for å redde livet til baby ble det keisersnitt. Det ble gjort et lengdesnitt i livmor og jeg ble informert på forhånd om at jeg ikke ville kunne føde vaginalt i senere svangerskap. Dette fordi det er fare for livmorruptur. 

Ble satt opp til keisersnitt i neste svangerskap pga måten forrige snitt var gjort på.  Kunne ikke velge selv. 

Anonymkode: c9d8d...477

AnonymBruker
Skrevet

Store barn. KS nr to ble bestemt pga fare for livmorruptur ved nok et stort barn. 

Anonymkode: 34742...34d

AnonymBruker
Skrevet

Fødselsangst, fikk innvilget i uke ca. 35 tror jeg. Er noen år siden. Er nå gravid igjen, og er nervøs for om jeg får det innvilget. Hadde en traumatisk fødsel med førstefødte, hvor jeg måtte sys. Senere ble jeg operert privat, ville tatt for lang tid i kø i offentlig regi. I sykehusets øyne var det en normal fødsel, men jeg synes det var helt jævlig og er veldig stresset nå for om jeg får keisersnitt igjen. Håper det.

Anonymkode: c72bb...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Veksthemmede tvillinger i seteleie. 

Anonymkode: 433e4...849

AnonymBruker
Skrevet

Fikk pga baby trengte litt oppfølging etter fødsel. Jeg fikk vel egentlig velge mellom keisersnitt og vaginal, valgte keisersnitt. Det passet sykehuset best også, da de var bedre forberedt med personale.

Men fødselsangst skal være gyldig grunn. Jeg tror mengden info som florerer på nett i dag gjør mange kvinner livredde for både graviditet og fødsel, og angsten er reell. Når man leser utallige verstefalls- historier, så blir man jo helt psyket ut.....

Anonymkode: df910...234

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fødselsangst, fikk innvilget i uke ca. 35 tror jeg. Er noen år siden. Er nå gravid igjen, og er nervøs for om jeg får det innvilget. Hadde en traumatisk fødsel med førstefødte, hvor jeg måtte sys. Senere ble jeg operert privat, ville tatt for lang tid i kø i offentlig regi. I sykehusets øyne var det en normal fødsel, men jeg synes det var helt jævlig og er veldig stresset nå for om jeg får keisersnitt igjen. Håper det.

Anonymkode: c72bb...b8c

Du må bare kreve det. Slå deg helt vrang hvis de ikke gir deg i første omgang. Det er ofte kun de som får, dessverre. 

Anonymkode: df910...234

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen var det pga ruptur på 3 + under forrige fødsel

Andre gangen var pga hjertesvikt hos mor.

Anonymkode: 64efc...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Her var det ks pga seteleie som ble oppdaget 9 dager etter termin. Jeg fikk valget om ks eller vaginal fødsel, men tenkte ikke på det i to sekunder engang. Jobber med barn med funksjonshemninger pga fødselsskade 

Anonymkode: 27cdd...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk valg om KS eller vaginal fødsel pga seteleie. 

Keisersnitt var mye verre i mine øyne enn vaginal fødsel. Masse mer smerter i etterkant, og mye lenger tid å komme seg på. Mye vondere enn vanlig fødsel.. Og jeg har født store barn uten smertestillende, men KS er en stor operasjon med påfølgende restitusjonstid. Glad jeg slipper å gjøre det igjen siden jeg steriliserte meg I samme slengen! Det skal sies at det da er vondere også. 

Anonymkode: ea31a...c79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk velge med første pga seteleie, valgte forøvrig vaginalt. 

Med andre ble det haste-ks fordi jeg utviklet hellp i uke 32, og den bittelille babyen måtte ut umiddelbart for å redde livet mitt. 

Anonymkode: b4ccb...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...