Gå til innhold

Fuktig utleie kjeller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og min samboer leier en kjeller leilighet i et større hus for tiden, men jeg legger fort merke til at det er fuktig i leiligheten og luften er tung.... jeg sliter også med å tørke klærene våres (det tar opptill 3 dager med hettegensere og tykkere tøy)

Ene genseren min fikk også jordslag av å henge til tørk..... er det noe jeg kan gjør for å få ut fukten? Tenne lys, elektrisk peis?...

Anonymkode: 7de7d...51c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ødelegger leiligheten av å tørke klær inne. Det er du som er problemet. Bruk kondenstørketommel eller tørk ute.

Anonymkode: e5be0...ef5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hør med utleier om han kan kjøpe en avfukter. Så bruker du den de gangene du må tørke klær inne. Husk på å bruke uttrekksvifta på badet aktivt og ventilatoren på kjøkkenet. Sjokkluft en gang og to for dagen.

Anonymkode: 2d335...60b

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

En avfukter hjelper godt.  Pass også på så dere ikke setter ting helt inntil veggene. Luft godt. Ha gjerne på en vifte for at luften skal sirkulere.

AnonymBruker
Skrevet

Flytt. Det er leiligheten, ikke dere som er problemet.

Anonymkode: 242e1...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flytt. Det er leiligheten, ikke dere som er problemet.

Anonymkode: 242e1...dca

De har jo fuktig klesvask hengende rundt hele døgnet!

Anonymkode: 0f44d...3f6

Skrevet

Selv om dere tilfører mer fukt ved å tørke klær inne (hvis dere henger klærne til tørk på badet/vaskerom, gjelder ikke dette), så høres det mer ut som det er selve leiligheten det er noe galt med. Jeg ville sjekket bak seng/klesskap/bokhyller og lignende som står lent mot yttervegger og sjekke om det har gått jordslag i dem. Det er en indikasjon på at det er dårlig drenering rundt grunnmuren eller andre fuktproblemer og det er enklere å finne et nytt sted å bo enn å vente på at huseier kanskje skal drenere rundt huset på nytt.

Går det jordslag i klær som henger til tørk, er det en veldig god indikator på at du bor i en råkjeller med kledning, heller enn at det er en ordentlig kledd tørrkjeller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...