Gå til innhold

Dere alenemammaer til tenåringsbarn og tjener ca 600 000, hvor mye har dere i boliglån?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...og går det greit? Har bil, ingen bidrag til barna ut over barnetrygd et par år til. Har ingen gjeld, men skal kjøpe bolig nå.

Anonymkode: 5fc40...1c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tjener mindre enn 600 000. Har rett under 500 000. Har boliglån på 2,5 mill. Går greit, men hadde ikke skadet med litt høyere inntekt. Hadde klart meg veldig bra med 600 000. Jeg har ett tenåringsbarn, en bil (ikke billån), bidragsforskudd på 1000 i mnd og dobbel barnetrygd. 

Anonymkode: b9e11...79c

Skrevet

3,2 millioner i lån. Egenkapital på ca 800 000. Ett barn (10 år) og en tenåring (14). Ingen bidrag. Bolig til ca 4 mill.

AnonymBruker
Skrevet
Skyblue7 skrev (5 timer siden):

3,2 millioner i lån. Egenkapital på ca 800 000. Ett barn (10 år) og en tenåring (14). Ingen bidrag. Bolig til ca 4 mill.

Får du den økonomiske hverdagen til å gå rundt? Hvor mye betaler du på boliglånet og i renter?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 8.43):

Får du den økonomiske hverdagen til å gå rundt? Hvor mye betaler du på boliglånet og i renter?

Ts

Akkurat det avhenger vel av hva hun du spurte har for løpetid (antall år nedbetaling) og hvilken bank hun har (og hva de gir i rente). 

Hvis du er usikker på om du får det til å gå rundt, ta så lang nedbetalingstid som du kan. Så kan du heller innbetale ekstra avdrag i ny og ne når du har noen penger til overs, så lånet synker fortere og du betaler mindre renter.

Anonymkode: b4fe2...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 8.43):

Ts

Jeg har en rente på 1,5%. Så betaler rundt 12 000kr (husker ikke om jeg har 25 eller 30 års nedbetaling i farten). Det går rundt, men ikke noe overflod akkurat. Men får jo spart mye til oss i nedbetaling av gjeld.

Anonymkode: c5d86...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke lån på mer enn 1,2 mill - hadde 550.000 brutto og 1 barn. Går jo greit det, er ikke store lånet akkurat...

Anonymkode: a8cdd...dad

AnonymBruker
Skrevet

1.650.000 i lån, 650.000 i inntekt. 1 tenåring

Anonymkode: 3aad8...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...