Gå til innhold

Sak på nav.no jeg ikke aner hva er - «anmodning om skademelding»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Logget meg inn på nav.no og da ser jeg en sak under «Dine saker» fra 2018 jeg aldri har sendt inn selv og aldri hørt noe om. Prøvde å åpne saken, men er «Adgang forbudt»-skilt, så får ikke åpnet. Står at det kan skyldes at det er dokumenter en «tredjepart (leger/andre behandlere) og lignende har sendt inn.» Videre står det «Yrkesskade / Menerstatning» og «Vedr. anmodning om skademelding», og at det er sendt fra sykehus. 

Jeg skjønner ikke hva dette kan være. Jeg har ikke sendt inn noe selv. Er det noen som har søkt erstatning for meg eller «mot» meg? Og er det ikke rart at jeg aldri har hørt noe om dette? Var innlagt på sykehuset i 2014 på ungdomspsykiatrisk, jeg gjorde ingenting galt under oppholdet bare så det er sagt. I 2017 klagde jeg til avdelingen på behandlingen jeg fikk der, men tok aldri saken videre og har ikke kontaktet NAV om dette. Har aldri hatt noe med NAV å gjøre og aldri vært avhengig av NAV økonomisk.

Lurer bare på om noen vet hva dette kan være snakk om. Skjønner ikke hva det gjelder. Tenker kanskje å kontakte NAV, men er redd det er noe ubehagelig. Spør derfor her først i tilfelle noen vet hva dette kan være for noe.

Anonymkode: 3f968...04a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som det har med yrkesskade å gjøre. I så fall vil det si at du har skadet deg på jobb. Ring inn og sjekk, du får info over telefonen.

Anonymkode: 92aac...557

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det høres jo ut som det har med yrkesskade å gjøre. I så fall vil det si at du har skadet deg på jobb. Ring inn og sjekk, du får info over telefonen.

Anonymkode: 92aac...557

Men jeg har aldri skadet meg på jobb. I 2018 var jeg student, jobbet kun i sommerferien som vikar, men skadet meg ikke...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på helsenorge.no og sjekk epikriser derfra da. Mulig du har fått noen andres papirer på din side, så jeg ville ha ringt nav på mandag og hørt med de slik at de kan rette det opp!

Anonymkode: 0c217...9c3

Skrevet

I og med at du er under nav sitt system kan det være så enkelt som at de har innhentet dokumentasjon fra lege eller lignende i forbindelse med stønader. Ring dem på mandag - hadde du hatt økonomiske krav mot deg ville du visst det, hvis det er det du er redd for. Har du krav mot deg fra nav så får man eget vedtak på dette, og det er i så fall et brev du har tilgang på. 

AnonymBruker
Skrevet

Skole kan også melde inn yrkesskade. Skades du når du redder noen kan de meldes som yrkesskade. 

Anonymkode: 9521c...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakke med fastlegen? De har i allefall innsyn

Anonymkode: 74f88...41e

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at noen dokument ikke er synlig på nav.no, alt som har blitt sendt fra min lege til NAV ser likt ut. Du har innsynsrett hos NAV, ring dem på mandag og spør hva det gjelder og be om en kopi pr post. Det er null problem. Eventuelt send melding og be om kopi (tar lenger tid). Det høres ut som sykehuset har sendt et dokument til NAV etter deres anmodning. Det er helt sikkert en logisk forklaring og du trenger i alle fall ikke være redd for at du har gjort noe galt 

Anonymkode: 2117d...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunga skrev (18 timer siden):

I og med at du er under nav sitt system kan det være så enkelt som at de har innhentet dokumentasjon fra lege eller lignende i forbindelse med stønader. Ring dem på mandag - hadde du hatt økonomiske krav mot deg ville du visst det, hvis det er det du er redd for. Har du krav mot deg fra nav så får man eget vedtak på dette, og det er i så fall et brev du har tilgang på. 

Jeg er jo ikke under NAV sitt system. Eneste gangen jeg har mottatt noe fra NAV var en kort periode i 2020 der jeg mottok dagpenger. Men denne saken jeg ikke aner hva er er fra 2018. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skole kan også melde inn yrkesskade. Skades du når du redder noen kan de meldes som yrkesskade. 

Anonymkode: 9521c...43c

Har ikke skadet meg på skolen, gikk ikke på skole i 2018 (studerte ved universitetet da, men skadet meg aldri der). 

Det er vanlig at noen dokument ikke er synlig på nav.no, alt som har blitt sendt fra min lege til NAV ser likt ut. Du har innsynsrett hos NAV, ring dem på mandag og spør hva det gjelder og be om en kopi pr post. Det er null problem. Eventuelt send melding og be om kopi (tar lenger tid). Det høres ut som sykehuset har sendt et dokument til NAV etter deres anmodning. Det er helt sikkert en logisk forklaring og du trenger i alle fall ikke være redd for at du har gjort noe galt 

Anonymkode: 2117d...85e

Takk, skal gjøre det. Men syns det er merkelig at jeg aldri har hørt noe om denne saken. Jeg fant det ut tilfeldig da jeg skulle sjekke feriepenger på nav.no ut fra dagpengene mine. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fastlegen har ikke innsyn i NAVs dokumenter på en person.

Det letteste er å ringe NAV og be dem om å sjekke hva det er for noe.

Anonymkode: 12d0a...773

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...