MonicaH Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Flere land firer på kravene for å tiltrekke seg turister. Turistnæringen i Syd-Europa er nå desperate etter å tiltrekke seg turister, og flere land bruker nå lettelser i restriksjonene når det gjelder corona som et konkurransevåpen. For eksempel har Albania annonsert at turister fra blant annet EU-land ikke lenger trenger å ha vaksinasjons-sertifikater ved innreise. Og mer overraskende: ikke engang en negativ covid test er nødvendig.Den eneste restriksjonen som gjenstår er at man ved ankomst er anbefalt å holde minst 1,5 meter avstand fra andre. I nabolandet Montenegro gjelder de samme reglene. I Kroatia, et annet stort turistland i regionen, er det nok å teste seg ved ankomst i landet, og deretter vente maksimalt en dag på et forhåpentligvis negativt resultat. Så det er ikke nødvendig å være vaksinert/ha negativ coronatest for å feriere i Syden. https://www.dn.se/varlden/slappta-restriktioner-ett-vapen-i-kampen-om-solturisterna/ 5
TantePose Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 Bra at dette koronahysteriet nå ser ut til å gi seg snart. 8
Hatsumomo Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Hjelper ingenting at man ikke trenger det ved innreise til et land, er vel ingen som har lyst å bruke 3 uker på ferie hvorav 2 uker må brukes i hjemmekarantene pga 1 uke i utlandet. Med mindre man er pensjonist, student, ufør eller arbeidsledig. Endret 12. juni 2021 av Hatsumomo 1
velociraptor Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 Hatsumomo skrev (5 timer siden): Hjelper ingenting at man ikke trenger det ved innreise til et land, er vel ingen som har lyst å bruke 3 uker på ferie hvorav 2 uker må brukes i hjemmekarantene pga 1 uke i utlandet. Med mindre man er pensjonist, student, ufør eller arbeidsledig. Pensjonistene slipper karantene da - de har jo fått vaksine (med mindre de valgte å takke nei). 1
Hatsumomo Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 (endret) velociraptor skrev (9 minutter siden): Pensjonistene slipper karantene da - de har jo fått vaksine (med mindre de valgte å takke nei). Jeg er også vaksinert, vaksinerte må ha hjemmekarantene hvis landet man reiser til ikke er grønt. Ingen i full jobb gidder å bruke mesteparten av ferien sin på det, jeg gjør ikke det ihvertfall. Endret 12. juni 2021 av Hatsumomo 1
Capt. Obvious Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Hatsumomo skrev (6 minutter siden): Jeg er også vaksinert, vaksinerte må ha hjemmekarantene hvis landet man reiser til ikke er grønt. Ingen i full jobb gidder å bruke mesteparten av ferien sin på det, jeg gjør ikke det ihvertfall. Er man fullvaksinert slipper man stort sett reisekarantene i det hele tatt. Det kjipe er at det med stor sannsynlighet fører til stor smitteoppblomstring og dertil lang og hard nedstengning i høst mtp. indisk mutasjon. 2
Hatsumomo Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Capt. Obvious skrev (12 minutter siden): Er man fullvaksinert slipper man stort sett reisekarantene i det hele tatt. Nå måtte jeg gå inn og sjekke, se der ja, oppdatert fra 11 juni ☺️ https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/ Wohoo! Da blir det en miniferie til høsten, gitt 🥳 Endret 12. juni 2021 av Hatsumomo 1
Capt. Obvious Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Hatsumomo skrev (7 timer siden): Nå måtte jeg gå inn og sjekke, se der ja, oppdatert fra 11 juni ☺️ https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/ Wohoo! Da blir det en miniferie til høsten, gitt 🥳 Hvis det ikke kommer ny lockdown til høsten da, noe som raskt kan skje hvis folk er for uforsiktige i sommer. 2
Loff77 Skrevet 13. juni 2021 #9 Skrevet 13. juni 2021 Hatsumomo skrev (16 timer siden): Hjelper ingenting at man ikke trenger det ved innreise til et land, er vel ingen som har lyst å bruke 3 uker på ferie hvorav 2 uker må brukes i hjemmekarantene pga 1 uke i utlandet. Med mindre man er pensjonist, student, ufør eller arbeidsledig. Om man tar siste uka med påfølgende helg her hjemme på ferie går jo helt greit😀 det er i værste fall, tipper grensene blir så stappfulle at myndighetene må droppe hele opplegget, heldigvis😀 1
Klappe Skrevet 13. juni 2021 #10 Skrevet 13. juni 2021 Hatsumomo skrev (16 timer siden): Jeg er også vaksinert, vaksinerte må ha hjemmekarantene hvis landet man reiser til ikke er grønt. Ingen i full jobb gidder å bruke mesteparten av ferien sin på det, jeg gjør ikke det ihvertfall. Du må muligens ha tre dager i karantene dersom du er vaksinert men de endrer nok sikkert det til 0 dager 1
Hatsumomo Skrevet 13. juni 2021 #11 Skrevet 13. juni 2021 Klappe skrev (6 minutter siden): Du må muligens ha tre dager i karantene dersom du er vaksinert men de endrer nok sikkert det til 0 dager Ja, får håpe vi er kommet dithen til høsten.
Gjest Vintermorgen Skrevet 14. juni 2021 #12 Skrevet 14. juni 2021 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. Vintermorgen, mod
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #13 Skrevet 14. juni 2021 MonicaH skrev (På 12.6.2021 den 16.32): Flere land firer på kravene for å tiltrekke seg turister. Turistnæringen i Syd-Europa er nå desperate etter å tiltrekke seg turister, og flere land bruker nå lettelser i restriksjonene når det gjelder corona som et konkurransevåpen. For eksempel har Albania annonsert at turister fra blant annet EU-land ikke lenger trenger å ha vaksinasjons-sertifikater ved innreise. Og mer overraskende: ikke engang en negativ covid test er nødvendig.Den eneste restriksjonen som gjenstår er at man ved ankomst er anbefalt å holde minst 1,5 meter avstand fra andre. I nabolandet Montenegro gjelder de samme reglene. I Kroatia, et annet stort turistland i regionen, er det nok å teste seg ved ankomst i landet, og deretter vente maksimalt en dag på et forhåpentligvis negativt resultat. Så det er ikke nødvendig å være vaksinert/ha negativ coronatest for å feriere i Syden. https://www.dn.se/varlden/slappta-restriktioner-ett-vapen-i-kampen-om-solturisterna/ Det hjelper ingenting når man blir stappet på karantenehotell ved hjemkomst. Folk gidder ikke. 1
Jdz Skrevet 14. juni 2021 #14 Skrevet 14. juni 2021 Så lenge jeg ikke kan reise ut av Europa uten å måtte i karantene når jeg kommer hjem, så ser jeg ikke noe poeng. Blir hjemme enn så lenge. Kanskje er jeg vaksinert innen den tid også.
Anbefalte innlegg